Huszár Endre dobkurzusa a Kodolányi János Főiskolán

Október 6-án délelőtt 11 óra 30 perctől a Kodó Caféban a Kodolányi János Művészeti Tanszék szervezésében rendeznek dobkurzust az érdeklődőknek. A kurzuson Huszár Endre Edrumming clinic sorozatának sehol nem elérhető, egyedülálló tananyagával nem csak a dobosokat segíti eligazodni az elektronikus ritmusgyártás eszközeiben és módszereiben.
2010.10.06. 10:45 |
Október 6-án délelőtt 11 óra 30 perctől a Kodó Caféban a Kodolányi János Művészeti Tanszék szervezésében rendeznek dobkurzust az érdeklődőknek. A kurzuson Huszár Endre Edrumming clinic sorozatának sehol nem elérhető, egyedülálló tananyagával nem csak a dobosokat segíti eligazodni az elektronikus ritmusgyártás eszközeiben és módszereiben. A rendezvény során lehetőség lesz a főiskola hallgatói és az érdeklődők számára is személyesen beszélgetni a mesterrel és számos témába nyerhetnek betekintést.
 
 
A kurzuson szó lesz dobgépekről, dob samplerekről,  a dob programozás alapjairól, de lesz játék elektronikus pad-eken, triggerelt akusztikus dobokon és egyéb kontrollereken.
 
Huszár Endre önéletrajza 
 
 
Hét év zongoratanulást követően tizenhárom évesen Nesztor Ivánnál kezdte meg dob tanulmányait, amelyeket öt év múlva egy ízületi probléma miatt két évre fel kellett függesztenie. A nyolcvanas évek végén a funk-popot játszó Rózsaszín Bombázók volt az első ismert zenekara, ezt követően rövid időre a Keleti Fény formációhoz szegődött.
 
1989-ben lépett be a magyar progresszív rock egyik legjelentősebb zenekarába, a Minibe, majd 1990-ben két évre Londonba költözött, ahol megismerkedett a Soul II Soulból és a Reggae Philharmonic Orchestrából ismert brit szaxofonos-énekessel, Sandra Granttal.
 
Brainwash megalapítását 1995-ben a 9:30 követte, majd egy turné a Hungarian World Music Orchestrával. 1996 és 2001 között számos reklámhoz és más alkalmazáshoz írt zenéket, két társával alapított gyártó stúdióban ez idő alatt több, mint 2000 rádió és tévéreklám készült.
 
2001-ben zenét írt Shakespeare - A Makrancos Hölgy c. darabjának a kecskeméti Katona József Színházban rögzített tévéváltozatához. A zenészi munkák mellett a '90-es évek elejétől újságíróként több, mint tíz éven át volt a Zenész magazin vezető munkatársa, külföldi zenész interjúi a Zenész mellett rendszeresen jelentek meg a napi sajtóban és különböző rádiók műsorán.
 
1995-ben egyik alapítótagja és 2000-ig operatív igazgatója volt a 92.9 Sztár Rádiónak, amely a hazai kereskedelmi rádiózás egyik legsikeresebb, úttörő vállalkozásaként az első olyan rádió volt, amelynek formátumát közvélemény kutatások alapján alakították ki. Jelenleg a Gramofon magazinban publikál lemezkritikákat. Az utóbbi években a Desney Baileyvel adott néhány koncertet leszámítva (Sziget Fesztivál 2001-2003) a zenével töltött idejét elsősorban a 9:30 Collective produkciónak szenteli.