-
Vigyázat csalók!
Az utóbbi időszak tapasztalatai alapján a csalók továbbra is próbálkoznak, itt Fejérben is, ezért különösen fontos a tudatos és körültekintő internetes vásárlás és befeketetés, hogy az ünnepi forgatagban senki ne váljon áldozattá.
2025.12.02. -
Illegális autóbontók
Vádat emelt a Székesfehérvári Járási Ügyészség azzal a négy férfival szemben, akik engedély nélkül bontottak autókat és egyikük tárolta az alkatrészeket ingatlanán. Állampolgári bejelentés alapján a rendőrök a helyszínen leplezték le őket.
2025.12.01. -
Adventi Bűnmegelőzési Pont
A Fejér Vármegyei Rendőr-főkapitányság bűnmegelőzési szakemberei az adventi időszakban személyes tanácsadás keretein belül várják a lakosokat Székesfehérvár belvárosába, hogy ezzel hívják fel a figyelmet az év végi ünnepekkel kapcsolatos veszélyekre és az áldozattá válás elkerülésének lehetőségeire.
2025.11.28. -
Tanácsok a tűzoltóktól adventre
Vasárnap megkezdődik az adventi időszak, meggyújtjuk az első gyertyát az adventi koszorún. Egyre több helyen felkerülnek a karácsonyi fények is, sőt, sokan már november végén, december elején karácsonyfát állítanak. Annak érdekében, hogy az adventi ünnepkör ne végződjön tragédiával, előzzük meg az ilyenkor jellemző lakástüzeket.
2025.11.26.
Gyakran megtévesztik a vevőket a nagyáruházak - egérszar az édességes polcon
Egy hét alatt 11 áruházlánchoz tartozó 172 üzletben ellenőrizték a termékek minőségét, elhelyezését és árazását a fogyasztóvédelmi felügyeletek munkatársai. Nagyáruházak élelmiszer, könnyűipari, műszaki és vegyipari termékeinek árusítását ellenőrizték elsősorban. Találtak egérszart a nagyáruház édességes pultján és tejterméknek nevezik tévesen a növényi zsírt tartalmazó tejfölt, sajtot, tejszínhabot még mindig. A legtöbb szabálytalanságot a Tesco-ban találták az ellenőrök(20 milliós bírság). A Lidl 5 milló forintos, az Interspar 2,5 millió forintos, a Coop üzletlánc 3,6 millió forintos, a Penny Market 2,3 millió forintos, a CBA 3 millió forintos, a Cora 1 millió forintos az Auchan pedig 3,8 millió forintos bírságot kell, hogy fizessen.
2005.08.18. 06:59 |
Egy hét alatt 11 áruházlánchoz tartozó 172 üzletben ellenőrizték a termékek minőségét, elhelyezését és árazását a fogyasztóvédelmi felügyeletek munkatársai. Összesen 300 esetben szabtak ki bírságot, melynek összértéke közel 50 millió forint. Nagyáruházak élelmiszer, könnyűipari, műszaki és vegyipari termékeinek árusítását ellenőrizték az elmúlt héten a fogyasztóvédelmi hatóságok. A rendkívüli vizsgálatot a beérkező panaszokra tekintettel Göncz Kinga esélyegyenlőségi miniszter rendelte el. A megyei felügyeletek, valamint a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség 11 nagy áruházlánc 172 üzletében végzett ellenőrzést.
Göncz Kinga miniszter a tapasztalatok alapján a leggyakrabban előforduló visszaélésekre hívta fel a figyelmet. Az ellenőrzések során a felügyelet munkatársai több esetben találtak lejárt szavatosságú árut a polcokon, előfordult az is, hogy az áruház saját márkás szalámiján átnyomtatták a lejárati időt egy hónappal. Egy pest megyei áruházban pedig 17 féle sajt minőségmegőrzési ideje járt le.
Hová fordulhat a panaszos?
Amennyiben a vásárló minőségi hibát észlel, vagy nem megfelelően járnak el vele az üzletben - például két ár közül a magasabbat akarják megfizettetni vele - a legjobb, ha azonnal panaszt tesz az üzletben, ahol várhatóan tisztázzák is a problémát. Ha nem sikerül megegyezni, a panasszal a megyei fogyasztóvédelmi felügyeletekhez vagy a békéltető testületekhez fordulhat, ilyenkor jegyzőkönyvet vesznek fel a történtekről.
Kétféle ár esetén az alacsonyabbat kell megfizetni.
A fogyasztók ritkán vannak tisztában azzal, hogy ha egy termék csomagolásán kétféle ár szerepel, vagy a polcokon és a terméken eltérő ár van feltüntetve, az áruház köteles az alacsonyabb összeget számlázni a vevőnek. A próbavásárlások tapasztalatai szerint ezt a szabályt is rendszeresen megsértették az üzletek.
Több esetben tapasztalták az ellenőrök, hogy a termék csomagolásán hiányzik vagy nem megfelelő a magyar tájékoztató, sokszor pedig nehezen olvasható (apró betűs vagy sötét alapon fekete betűkkel írt). Az egyik kereskedelmi lánc üzleteiben több ezer liter 20, illetve 25 százaléknyi gyümölcsöt tartalmazó ital dobozán a gyümölcslé elnevezés szerepelt, holott ez csak a százszázalékos gyümölcstartalmú italoknál megengedett. Hasonló, gyakrabban előforduló probléma, hogy a növényi zsírt tartalmazó tejfölt, sajtot, tejszínhabot helyettesítő termékeket is - hibásan - tejtermékeknek nevezik.
Súlyos vétségnek nevezte a miniszter, hogy az egyik áruházban az édesipari termékek polcán egérürüléket is találtak az ellenőrök.
Bár a vizsgálat végleges elemzése még zajlik, Geri István, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség főigazgatója elmondta, összesen 300 esetben szabtak ki bírságot. A vásárlói panaszok gyakoriságával összhangban a legtöbb szabálytalanságot a Tesco áruházakban találták az ellenőrök, összesen 20 millió forint értékben szabtak ki az áruházlánc ellen minőségvédelmi és fogyasztóvédelmi bírságot. A Lidl 5 milló forintos, az Interspar 2,5 millió forintos, a Coop üzletlánc 3,6 millió forintos, a Penny Market 2,3 millió forintos, a CBA 3 millió forintos, a Cora 1 millió forintos az Auchan pedig 3,8 millió forintos bírságot kell fizessen.
A legkevesebb büntetést- 100 ezer forintot - Borsod-Abaúj Zemplén megyében fizették, a legtöbbet - összesen 11 millió forintot - pedig a Pest megyei üzletláncok.
Göncz Kinga miniszter a tapasztalatok alapján a leggyakrabban előforduló visszaélésekre hívta fel a figyelmet. Az ellenőrzések során a felügyelet munkatársai több esetben találtak lejárt szavatosságú árut a polcokon, előfordult az is, hogy az áruház saját márkás szalámiján átnyomtatták a lejárati időt egy hónappal. Egy pest megyei áruházban pedig 17 féle sajt minőségmegőrzési ideje járt le.
Hová fordulhat a panaszos?
Amennyiben a vásárló minőségi hibát észlel, vagy nem megfelelően járnak el vele az üzletben - például két ár közül a magasabbat akarják megfizettetni vele - a legjobb, ha azonnal panaszt tesz az üzletben, ahol várhatóan tisztázzák is a problémát. Ha nem sikerül megegyezni, a panasszal a megyei fogyasztóvédelmi felügyeletekhez vagy a békéltető testületekhez fordulhat, ilyenkor jegyzőkönyvet vesznek fel a történtekről.
Kétféle ár esetén az alacsonyabbat kell megfizetni.
A fogyasztók ritkán vannak tisztában azzal, hogy ha egy termék csomagolásán kétféle ár szerepel, vagy a polcokon és a terméken eltérő ár van feltüntetve, az áruház köteles az alacsonyabb összeget számlázni a vevőnek. A próbavásárlások tapasztalatai szerint ezt a szabályt is rendszeresen megsértették az üzletek.
Több esetben tapasztalták az ellenőrök, hogy a termék csomagolásán hiányzik vagy nem megfelelő a magyar tájékoztató, sokszor pedig nehezen olvasható (apró betűs vagy sötét alapon fekete betűkkel írt). Az egyik kereskedelmi lánc üzleteiben több ezer liter 20, illetve 25 százaléknyi gyümölcsöt tartalmazó ital dobozán a gyümölcslé elnevezés szerepelt, holott ez csak a százszázalékos gyümölcstartalmú italoknál megengedett. Hasonló, gyakrabban előforduló probléma, hogy a növényi zsírt tartalmazó tejfölt, sajtot, tejszínhabot helyettesítő termékeket is - hibásan - tejtermékeknek nevezik.
Súlyos vétségnek nevezte a miniszter, hogy az egyik áruházban az édesipari termékek polcán egérürüléket is találtak az ellenőrök.
Bár a vizsgálat végleges elemzése még zajlik, Geri István, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség főigazgatója elmondta, összesen 300 esetben szabtak ki bírságot. A vásárlói panaszok gyakoriságával összhangban a legtöbb szabálytalanságot a Tesco áruházakban találták az ellenőrök, összesen 20 millió forint értékben szabtak ki az áruházlánc ellen minőségvédelmi és fogyasztóvédelmi bírságot. A Lidl 5 milló forintos, az Interspar 2,5 millió forintos, a Coop üzletlánc 3,6 millió forintos, a Penny Market 2,3 millió forintos, a CBA 3 millió forintos, a Cora 1 millió forintos az Auchan pedig 3,8 millió forintos bírságot kell fizessen.
A legkevesebb büntetést- 100 ezer forintot - Borsod-Abaúj Zemplén megyében fizették, a legtöbbet - összesen 11 millió forintot - pedig a Pest megyei üzletláncok.
