-
Jazzkarácsony a Városház téren
Különleges zenei élménnyel gazdagodik az adventi programkínálat december 20-án, szombaton 18 órától, amikor a Kodolányi János Egyetem Modern Zenei Tanszékének hallgatói – köztük Gudics Máté, a 2024-es Megasztár hetedik évadának nyertese – adnak ünnepi koncertet a Városház téri Adventi színpadon.
2025.12.17. -
Hozz egy meleg takarót!
Több mint száz takaró érkezett a Vörösmarty Színház Hozz egy meleg takarót! felhívására az elmúlt hetekben. Az adventi időszakban meghirdetett kampányban résztvevők az utcán élő, fedél nélküli otthontalanoknak nyújtottak segítséget felajánlásukkal. Az adományokat a Kríziskezelő Központ munkatársai osztják szét a téli időszakban.
2025.12.17. -
Karácsonyi koncert
Ebben az esztendőben is a Szent Imre Templomban rendezte meg karácsonyi hangversenyét a Kodály Iskola. Az esten az intézmény valamennyi korosztályának kórusa fellépett.
2025.12.17. -
Több mint 100 takarót gyűjtöttek
Lezárult a Vörösmarty Színház hagyományos Hozz egy takarót! jótékonysági akciója, amely során idén több mint száz takarót gyűjtöttek össze a székesfehérváriak és a színház közössége.
2025.12.17.
"Ember tervez": Baglyas Erika kiállítása Székesfehérváron
Február 21-től április 13-ig látható a Szent István Király Múzeumban Baglyas Erika kiállítása "Ember tervez" címmel. Az Ember tervez című installáció három, az emberi léptéknél jóval nagyobb tárgyat (tű, nyakkendő, kártyalap) tartalmaz. A léptékváltás vonatkozhat az ember törékenységére, kiszolgáltatottságára, esendőségére, de egyben utalhat azokra az erőkre is, amelyek felülmúlnak bennünket, valamint azokra, amelyeket mi magunk hozunk létre. A tárlat megtekinthető hétfő kivételével naponta 14–18 óráig.
2009.02.16. 11:49 |
Február 21-től április 13-ig látható a Szent István Király Múzeumban Baglyas Erika kiállítása "Ember tervez" címmel. Az Ember tervez című installáció három, az emberi léptéknél jóval nagyobb tárgyat (tű, nyakkendő, kártyalap) tartalmaz. A léptékváltás vonatkozhat az ember törékenységére, kiszolgáltatottságára, esendőségére, de egyben utalhat azokra az erőkre is, amelyek felülmúlnak bennünket, valamint azokra, amelyeket mi magunk hozunk létre. A tárlat megtekinthető hétfő kivételével naponta 14–18 óráig.A kiállítást megnyitja: Beke László művészettörténész, 2009. február 21-én, szombaton délelőtt 11.30-kor
Baglyas Erika 1973-ban született Pakson. 2001-ben végzett vizuális nevelőtanárként a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Karán. Jelenleg a Magyar Képzőművészeti Egyetem Doktori Iskola hallgatója, 2008-ban Kállai Ernő műkritikusi ösztöndíjat kapott. Munkáit meghatározza a köz- és a magánszféra összekötése, a személyesség hangsúlyozása. „A saját valóság az egyetlen valóság, mert a szubjektivitás az egyetlen igazság” – írta korábban egy kiállítást kísérő szövegében. Alkotásainak lényeges, fontos eleme a szöveg, az írás, melyet sokszor használ műveiben. Fogalmak közvetítésével idézi fel az élet legfontosabb, legszemélyesebb és legmagányosabb eseményeit. 2001 óta elsősorban fotó-, videó- és tárgyinstallációkat, valamint performanszokat hoz létre, amelyek kiállítóterekben, köztereken vagy alternatív helyszíneken valósultak meg. Munkáiban gyakran foglalkozik szociológiai, pszichológiai vagy filozófiai jelentésrétegekkel bíró témákkal.
Az Ember tervez című installáció három, az emberi léptéknél jóval nagyobb tárgyat (tű, nyakkendő, kártyalap) tartalmaz. A léptékváltás vonatkozhat az ember törékenységére, kiszolgáltatottságára, esendőségére, de egyben utalhat azokra az erőkre is, amelyek felülmúlnak bennünket, valamint azokra, amelyeket mi magunk hozunk létre. A tű olyan eszköz, amellyel összeöltünk, megjavítunk valamit. Az apró szerszám nélkülözhetetlensége miatt fontos szerepet tölt be a mindennapjainkban, de olykor fájdalmat is tud okozni, a kiállítótérben nagy méretéből fakadóan egy másik eszközzé, fegyverré vált. A nyakkendő a döntéshelyzetben lévő emberek öltözködésének szimbóluma, melyhez közvetve kötődik a hatalom, a pénz, a birtoklás, a mások élete felett való döntés. A kártyalap a sors, a forgandó szerencse szeszélyes játékának jelképeként magában hordozza a lét kiszámíthatatlanságát, szomorúságát, a szakrális és a profán erők rejtett harcát, és mindazt a gondolatiságot, amelyet a kiállítás címe is felvet: ember tervez.