-
Ipari és műszaki örökségek
A hagyományos bányász-kohász gasztrokultúra, az ipari örökségeket bemutató túraútvonalak tervezése és a múzeumok fejlesztési lehetőségei álltak annak a konferenciának a fókuszában, amelyet pénteken délelőtt egy új, geológiai kiállítással nyitottak meg az Alumíniumipari Múzeumban.
2024.10.04. -
A legkorszerűbb aszfaltkeverő
A régió és az ország egyik legkorszerűbb aszfaltkeverő üzemét adta át Székesfehérváron a Swietelsky Magyarország Kft. Az új gép munkába állásával jelentősen csökken a telep karbonlábnyoma és a mart aszfalt újrafelhasználásának aránya is növekedhet.
2024.10.03. -
Önvezető Ikarusok jönnek?
A német kormány közlekedési minisztere az InnoTrans nyitónapján látogatta meg az Ikarus standját. A székesfehérvári buszgyártó kitüntetett figyelmet kapott az InnoTranson, nem is ok nélkül: két legújabb fejlesztésű elektromos buszukat is kiállították. - számolt be cikkében a Magyar Hírlap.
2024.10.02. -
Kutatók éjszakája 43 programmal
Immár egy évtizede, minden szeptemberben megnyitják kapuikat az európai kutatólaborok, hogy megmutassák, a tudomány nem egy „elefántcsonttoronyban” művelt, magányos tevékenység, hanem egy izgalmas lehetőségeket kínáló, szorgalommal bárki számára elérhető hivatás.
2024.09.24.
Elkezdődtek a Légiipari Szakmai Napok Börgöndön
A Magyar Légiipari Klaszter szervezésében, a KTI Magyar Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet, valamint az Albatrosz Repülő Egyesület támogatásával kétnapos rendezvényen mutatják be a légiipart 650 középiskolai tanulónak és pedagógusaiknak.
A program fókuszában a képzés és az oktatás áll, hogy felkeltse az érdeklődést a légiipar iránt. A diákok 14 kiállító állomása között szemezgethettek, több repülőgép-szimulátor, a Drónverseny, valamint az Umitree robotkutya is szórakoztatta a fiatalokat. Nagy sikere volt a BME Aerospace kutatórakétájának, ami akár kilenc kilométeres magasságot is képes elérni.
A Magyar Légiipari Klaszter elnöke, Lepsényi István köszöntőjében arról beszélt, milyen jó érzés látni ennyi érdeklődő fiatalt, akik megismerkedhetnek a kiállított eszközökkel. A légiiparban az elmúlt időszakban határozottan dinamikus fejlődést láttunk, ez pedig azzal jár, hogy a kínálat is rendkívül szélessé vált – fogalmazott az elnök, aki reméli, hogy a rendezvényen a gazdasági szereplők is megismerkednek egymással, megtalálják, hol működhetnek együtt, valamint a fiatalok is rátalálnak a számukra érdekes szakmára. Találkozhattak a Blériot XI háromhengeres motorjával, Airbus törzselemekkel, valamint a HungaroCopterrel is. Bővebb ismereteket szerezhettek a repülőműszaki és repülőmérnöki képzési területekről, de a katonai légiirányítás múltját és a múzeumi repülőgépeket is megismerhették – emelte ki.
Dr. Kerékgyártó János közlekedési hatósági ügyekért felelős helyettes államtitkár köszöntőjében elmondta: impozáns rendezvényt sikerült megszervezni, sok látnivalóval, ami kiváló alkalmat biztosít, hogy belelássunk a légiközlekedésbe és a légiiparba. Fontos megmutatni, hogy a légiipar nem csak kihívásokkal teli terület, de életpályát is jelent a fiataloknak. Az Építési és Közlekedési Minisztérium szeretné fejleszteni a légiipar szabályozási keretrendszerét, a repülés biztonságát, valamint közösen, együttműködve a többi szereplővel fejleszteni a teljes iparágat. A közlekedési szektorban általános probléma a szakember-utánpótlás, ezek az események segíthetnek ebben és a fiatalok képzésében is.
Mészáros Attila alpolgármester örömét fejezte ki, hogy ez a kétnapos program Börgöndön valósulhat meg. Hálás az Albatrosz Repülő Egyesületnek, akik már hosszú évek gondozzák és szívükön viselik ezt a területet, hiszen itt a múlt, a jelen és a jövő találkozik. Felhívta a figyelmet az utánpótlás képzésére, melyhez az ilyen események, valamint a nyári táborok is hozzájárulnak. Hozzátette, a börgöndi repülőtér egy olyan hely, amit közösen tudtak felépíteni, a jövőben pedig szeretnék, ha a sportrepülés fellegvára lehetne.
A megnyitót követően Zipszer Gábor, az eCon Engineering Kft-től a Mérnöki szimuláció fontossága a légiiparban címmel tartott előadást az érdeklődőknek.