-
Nemzeti Gyásznap
November 4-én, a nemzeti gyásznapon, az 1956-os forradalom és szabadságharc elfojtásának, a szovjet csapatok egykori bevonulásának 69. évfordulóján országszerte megemlékeznek a forradalom áldozatairól. Kedden 18 órakor misével, majd utána 19 órakor mécsesgyújtással emlékeznek Fehérváron az Országalmánál, az 56-os forradalom és szabadságharc mártírjaira.
2025.11.04. -
A gyrosokat ellenőrzik
Az élelmiszer-higiéniai és élelmiszer-biztonsági előírások betartása, a nyomonkövethetőség biztosítása és a megfelelő konyhatechnológia alkalmazása érdekében a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) országos ellenőrzést rendelt el a gyrost árusító éttermekben és büfékben - közölte a hatóság hétfőn az MTI-vel.
2025.11.03. -
Óraátállítás vasárnap hajnalban
2025-ben a téli időszámítás október 26-ára virradó éjjel kezdődik. Ez azt jelenti, hogy vasárnap hajnali 3 órakor egy órával vissza kell állítani az órákat 2 órára, így ezen az éjszakán egy órával többet alhatunk.
2025.10.24. -
Éjszakai forgalomkorlátozás lesz szombaton és vasárnap az M7-esen
Éjszakai forgalomkorlátozás mellett folytatódik hétvégén az új velencei gyalogos híd építése. 2025. október 18-án, szombaton 22 órától lezárják az M7-es autópálya Balaton felé vezető oldalát a 44-es és a 46-os km-ek között, várhatóan vasárnap 12 óráig.
2025.10.17.
Elkészült a tanulmányterv az M8 gyorsforgalmi út Fejér megyei szakaszára
Fejér megyében két olyan útfejlesztés előkészítése indult el tavaly, amelyeket a lakosság hosszú ideje jogosan vár: az egyik a 13-81-63-as utak négysávosítása, amelyből utóbbi kettő érinti a megyét, illetve az M8-as gyorsforgalmi út, amely tulajdonképpen az M6-os és M7-es autópályákat köti össze 50 kilométer hosszan és tehermentesíti a 61-es, 62-es és 64-es utakat, továbbá segíti a munkaerő mobilitását, a gazdaságélénkítést, valamint a biztonságos és gyors közlekedést.
Az M8-as tanulmánytervének első változata kész, a környezeti hatásvizsgálat folyamatban van és várhatóan 2022. januárra engedélyes tervek lesznek, márciusra pedig jogerős építési engedélyek, ezt követően 6-8 hónap alatt a kiviteli tervek is elkészíthetők, így 2023-ban elindulhatnak a kivitelezési munkálatok.
Az M8-as 20 méter szélességű, kétszer kétsávos gyorsforgalmi út lesz óránként 110 kilométeres megengedett legnagyobb sebességgel.
Elhangzott, hogy a 81-es és 63-as utak esetében is elindult a tervezés, a környezetvédelmi hatások vizsgálata és a tanulmányterv készítése. A tervek szerint 2022-re ezek készen lehetnek, 2023-re pedig elkészülhetnek az engedélyes tervek.
Törő Gábor és Varga Gábor országgyűlési képviselők egyaránt a térség kitörési lehetőségeként beszéltek az M8-asról. Úgy vélték Dél-Fejér a legnagyobb nyertese lesz az M8-asnak, amely a térség felzárkózásának kulcsa lesz.
Törő Gábor szerint Polgárdi térségét nem csak közlekedési szempontból tehermentesíti majd az évtized közepétől, hanem gazdasági szempontból is fontos beruházás lesz, hiszen a város ipari parkja az M7-es mellett már az M8-ason is megközelíthetővé válik.
Varga Gábor arra hívta fel a figyelmet, hogy az M0-ás már nem fejleszthető tovább és nem tudja tökéletesen ellátni a feladatát, az újabb gyűrű, amelynek része az M8-as is, azonban megoldhatja a főváros problémáit. Szerinte Fejér megye déli része megérdemli a fejlesztést és élni fog az út adta lehetőségekkel.
Az elkészült tanulmányterveket a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., valamint az UNITEF '83 Zrt. és a FŐMTERV képviselői a sajtótájékoztatót követően részletesen is ismertették.
Az M8-as gyorsforgalmi út Balatonfőkajár mellett érinti Fejér megyéből Lepsényt, Enyinget, Mátyásdombot, Déget, Kislángot, Kálozt, Sárszentágotát, Sárbogárdot, Mezőfalvát, Nagykarácsonyt és Baracsot. Az útszakaszhoz csomóponttal kapcsolódik a 6301-es, a 6307-es, a meglévő és a kétsávosított 63-as, illetve a 6228-as út. A tervek szerint a gyorsforgalmi úton 38 műtárgy, egyszerű és komplex pihenőhely, valamint mérnökségi telep épül.
