
Irodavezető: Dr. Solymos Krisztina Szonja
Cím: 8000 Székesfehérvár, Városház tér 1. I. emelet 46. iroda
Az iroda telefonszámai: (22) 537-143
E-mail: drsolymos.krisztina@pmhiv.szekesfehervar.hu
Az iroda által ellátott feladatok a következők:
Az iroda az önkormányzati fenntartású köznevelési, szociális és gyermekvédelmi intézmények működtetésével, fenntartói irányításával, valamint az egészségügyi igazgatással kapcsolatos feladatokat látja el:
- egészségügyi ellátással kapcsolatos előszerződések, feladat-ellátási szerződések szövegszerű elkészítése,
- önkormányzati fenntartású, valamint ellátási szerződés alapján feladatot ellátó köznevelési, szociális, gyermekjóléti, egészségügyi intézmények, szervezetek működésének figyelemmel kísérése, közreműködés szakmai ellenőrzésükben, beszámoltatásukban,
- az „Alba Regia" tanulmányi ösztöndíj pályázat elbírálásának előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátása,
- fenntartói jóváhagyást igénylő intézményi szabályzatok előterjesztésének elkészítésében való közreműködés,
- a Társulások munkaszervezeti feladatai körében gondoskodik az ülések előkészítéséről, valamint a döntések végrehajtásának koordinálásáról,
- az iroda tevékenységi körébe tartozó önkormányzati rendelet tervezetek, koncepciók, tervek előkészítése,
- az intézmények tevékenységéhez kapcsolódó normatívák, központi támogatások, átvett pénzeszközök felhasználásának helyszíni ellenőrzésekor szükség esetén részvétel,
- az irodához tartozó feladatok körében működő szakértői testületek, egyeztető fórumok, munkacsoportok tevékenységével, munkájának koordinálásával összefüggő adminisztratív feladatok ellátása,
- az önkormányzati támogatások rendjéről szóló önkormányzati rendelet végrehajtásában közreműködés,
- az iroda tevékenységi körébe tartozó lakossági bejelentések kivizsgálása, gondoskodás a szükséges intézkedések megtételéről,
- az iroda tevékenységi körébe tartozó információknak az önkormányzat portálján való megjelentetéséről, az információk naprakészen tartásáról való gondoskodás,
- az iroda tevékenységi körébe tartozó feladatok, költségvetési előirányzatok tekintetében a kötelezettségvállalással kapcsolatos megállapodások, testületi határozatok nyilvántartása,
- az iroda tevékenységi körébe tartozó feladatok körében kötött szerződések előkészítése, az elszámolási kötelezettség mellett adott támogatások szakmai és pénzügyi beszámolóinak ellenőrzése,
- a közpénzekből nyújtott támogatásokkal kapcsolatos közzétételi feladatok ellátása,
- az iroda tevékenységi körébe tartozó pályázati lehetőségek figyelemmel kísérése, közreműködés a pályázatok elkészítésében, végrehajtásában,
- az iroda tevékenységi körébe tartozó ügyekben a közgyűlési, bizottsági előterjesztések előkészítésében történő együttműködés és a közgyűlési, bizottsági döntések végrehajtása,
- ágazati statisztikák készítése, statisztikák összegyűjtése, összesítése, jogszabályban előírt adatszolgáltatások, jelentések elkészítése,
- a tevékenységébe tartozó feladatok körében együttműködés a Hivatal más szervezeti egységeivel.