-
Óramúzeum Fehérváron
A Kossuth utcában az Órajáték alatt található Óramúzeumot Kovács Jenő órásmester hozta létre a saját óra gyűjteményéből még 2009-ben. A patinás belvárosi épület földszintjén több száz, különböző korból származó fali-, asztali-, zseb- és karórák, mellett még egy 17. századi toronyóra szerkezet is látható. A múzeumot ma az órásmester fia, Kovács András gondozza.
2025.12.04. -
Új műsor a Los Andinos Együttessel
Élőzenés koncertet ad a Los Andinos Együttes december 6-án, szombaton 18.00 órai kezdettel a Köfém Művelődési Házban. A Székesfehérváron alapított, több mint 40 éves múltra visszatekintő zenekar egy új műsorösszeállítással, pezsgő dél-amerikai muzsikákkal és az elmaradhatatlan kiváló hangulattal örvendezteti meg a közönséget.
2025.12.04. -
Koncert a jótékonyság jegyében
Hóangyal GondosKODO elnevezéssel idén is szervez jótékonysági koncertet a Kodolányi János Egyetem és a Szegényeket Támogató Alapítvány. Az december 11-i előadásból befolyt összeget az Alba Bástya Család- és Gyermekjóléti Központ gondozásában élő, hátrányos helyzetű családok kapják.
2025.12.04. -
Új Partitúra
Kivételes adventi koncerttel folytatódott a Partitúra hangversenybérlet sorozat. Sugár Nátán dirigálásával Mozart operáival ismerkedhettek meg a fehérvári fiatalok.
2025.12.03.
Dubrovnikban rendez a Vörösmarty Színház igazgatója
A Dubrovniki Nyári Fesztivál a legrégebbi és legtekintélyesebb horvát fesztivál, amely 1956 óta folyamatosan növeli saját karizmáját. A klasszikus színdarabokat és balettelőadásokat a város utcáin és közterein mutatják be, ezenkívül évről évre zeneszerzők, szólisták és zenekarok nemzetközi élvonalának legjobbjait látják vendégül.
Händel 1732-ben komponálta az Orlando c. operáját, amelynek a szerecsenek és keresztények közötti harcról szóló Orlando furioso c. epikus költemény szolgált alapul. Mindkettő Orlando történetét követi, aki az Angelica iránt érzett szerelme és a katonai kötelesség között őrlődik. Händel verziója több helyen eltér a Capeci-féle eredeti szövegtől, például egy új szereplőt ír bele, a mágikus Zoroastrót.
Szikora János igazgató az előadás fény- és látványtervét is jegyzi.„Amikor először hallottam ezt az operát, nagyon furcsának tűnt számomra, hogy a történetben van két férfi és két nő, de nincsenek férfihangok a műben. Nincs tenor, nincs bariton, nincs basszus. Ez vajon hogyan történhetett, és mit jelent? Mi az opera titka? E titok megoldását a metamorfózisban találtam meg. Az emberek mindig szeretik megváltoztatni a formáikat, és szeretnek játszani velük. Hallom és látom ezt az operát, mint egy történetet, amelyben az emberek játszanak a szexuális jellemzőikkel és kisugárzásukkal. A mi verziónk teljesen elválik az opera eredeti mitológiai történetétől, és teljes egészében a férfi és a nő közötti kapcsolatokra összpontosít. De ki az igazi férfi és ki az igazi nő, és mit jelent férfinak és nőnek lenni? Az előadásunk felteszi ezeket a kérdéseket, és a válaszunk sokkal közelebb áll Virginia Woolfhoz, mint Ariosto. Orlando csak egy név számunkra. Nem ismerjük a megannyi mitológiai viszonyát, de nagyon jól tudjuk, hogy az élet − mint ahogy a mi produkciónkban is − egy olyan labirintus, amely nem ad egyenes irányt, és gyakran összezavarja azokat az embereket, akik megpróbálják megtalálni az útjukat.” - mondta el Szikora János a produkcióról, amely három alkalommal, július 28-án, 29-én és 30-án látható.
