-
Francia impressziók
A márciusban elhunyt Eötvös Péter Szent István Renddel kitüntetett, kétszeres Kossuth-díjas zeneszerzőre emlékezett az Alba Regia Szimfonikus Zenekar a Szent István teremben. A tavaszi kortárs-klasszikus hangverseny fókuszában a francia impresszionizmus színgazdagsága, valamint a zenei párbeszéd állt Eötvös Péter, Maurice Ravel és Dobri Dániel művein keresztül.
2024.04.25. -
Katonák 2200 évvel ezelőttről
Újabb nagyszabású kiállítás valósul meg a Szent István Király Múzeumban. Az Agyagkatonák – Az első kínai császár halhatatlan őrei című nemzetközi tárlat csütörtökön délelőtt nyílt meg a Gorsium Régészeti Parkban, ahol ötven darab agyagkatonával, két cseréplóval és egy izgalmas történelmi korral találkozhat a közönség.
2024.04.25. -
Az ókori kínaiak Gorsiumba érkeztek
Az ókori Kínába csöppenhetünk a Gorsium Régészeti Parkban. Ötven agyagkatona és két agyagló érkezett Tácra, megnyílt "Az első kínai császár halhatatlan őrei" című nemzetközi tárlat.
2024.04.25. -
Áttáncolt 15 év
Tizenötödik jubileumát ünnepli idén a MegaDance Táncstúdió. A születésnap alkalmából különleges gálaműsorral készülnek a szervezők, június 3-án.
2024.04.25.
Dubrovnikban rendez a Vörösmarty Színház igazgatója
A Dubrovniki Nyári Fesztivál a legrégebbi és legtekintélyesebb horvát fesztivál, amely 1956 óta folyamatosan növeli saját karizmáját. A klasszikus színdarabokat és balettelőadásokat a város utcáin és közterein mutatják be, ezenkívül évről évre zeneszerzők, szólisták és zenekarok nemzetközi élvonalának legjobbjait látják vendégül.Händel 1732-ben komponálta az Orlando c. operáját, amelynek a szerecsenek és keresztények közötti harcról szóló Orlando furioso c. epikus költemény szolgált alapul. Mindkettő Orlando történetét követi, aki az Angelica iránt érzett szerelme és a katonai kötelesség között őrlődik. Händel verziója több helyen eltér a Capeci-féle eredeti szövegtől, például egy új szereplőt ír bele, a mágikus Zoroastrót.Szikora János igazgató az előadás fény- és látványtervét is jegyzi.„Amikor először hallottam ezt az operát, nagyon furcsának tűnt számomra, hogy a történetben van két férfi és két nő, de nincsenek férfihangok a műben. Nincs tenor, nincs bariton, nincs basszus. Ez vajon hogyan történhetett, és mit jelent? Mi az opera titka? E titok megoldását a metamorfózisban találtam meg. Az emberek mindig szeretik megváltoztatni a formáikat, és szeretnek játszani velük. Hallom és látom ezt az operát, mint egy történetet, amelyben az emberek játszanak a szexuális jellemzőikkel és kisugárzásukkal. A mi verziónk teljesen elválik az opera eredeti mitológiai történetétől, és teljes egészében a férfi és a nő közötti kapcsolatokra összpontosít. De ki az igazi férfi és ki az igazi nő, és mit jelent férfinak és nőnek lenni? Az előadásunk felteszi ezeket a kérdéseket, és a válaszunk sokkal közelebb áll Virginia Woolfhoz, mint Ariosto. Orlando csak egy név számunkra. Nem ismerjük a megannyi mitológiai viszonyát, de nagyon jól tudjuk, hogy az élet − mint ahogy a mi produkciónkban is − egy olyan labirintus, amely nem ad egyenes irányt, és gyakran összezavarja azokat az embereket, akik megpróbálják megtalálni az útjukat.” - mondta el Szikora János a produkcióról, amely három alkalommal, július 28-án, 29-én és 30-án látható.