-
Hiszek a változás erejében
Hiszek a változás erejében mottóval festménykiállítás nyílik 2024. április 24-én, szerdán 18.30 órakor a székesfehérvári Castrum Hotelben. Márfy Gabriella és Tomek Noémi közös ihletésű tárlata nyár végéig látogatható.
2024.04.23. -
A középkor művészete
A középkori festészetről és szobrászatról szól Szűcs Erzsébet művészettörténész előadása április 25-én. A Városi Képtár – Deák Gyűjteményben csütörtökön 17 órakor kezdődő Műtárgyak és sorsok előadássorozatban az érdeklődők megismerhetik egyes korszakok fontos és ismert alkotásait és a hozzájuk kapcsolódó emberi sorsokat.
2024.04.23. -
Élő Ige
A református egyház az Élő Ige évét éli, ezért a Budai úti református templom gyülekezete vasárnaptól szerdáig négy napos előadássorozatot szervezett. Az első alkalommal Németh Tamás, a Pápai Református Teológiai Akadémia rektora tartott előadást.
2024.04.23. -
Az én természetem
Nagy érdeklődés mellett nyílt meg, Babos Rita természetfotós első kiállítása. Az én természetem című tárlat az Zsolt utcai Közösségi Házban tekinthető meg.
2024.04.23.
Bemutatták az Odaadó hívetek, Surik című előadást a Pelikán Fészekben
Fotók: Torma Sándor
A rendezőnő szerint a rengeteg fonal a színpadon jól szimbolizálja azt a temérdek összekapcsolódó történetet, ami jelen van a színpadon. Ilyen például az anyaság megélése is: „Van egy nő, ki lányt szeretett volna, de fia lett, akit voltaképpen a nagyanyja nevel fel, ezért nem tudja megélni az anyaságát; van egy nő, akit elhagy a szerelme, ezért nem tud teljesen kiteljesedni benne.” Kerkay Rita és csapata tavaly december 6-án kezdte el a közös munkát, az olvasópróba után pedig – az ünnepek miatt – kicsit szűkösre sikerült a próbaidőszak.
A Pelikán Fészek amúgy is kamara terét még inkább leszűkítve hozták létre az előadást, egy olyan fonalvilágot, ahol minden összegabalyodik mindennel és mindenkivel, és ahol az egyetlen közös pont maga Surik. A jóravaló fiatalembert Benkő-Kovács Gergő játssza, aki a bemutató előtt elmondta, hogy "ez egy nagyon sűrű anyag, ahol Surik ahelyett, hogy élné a saját életét, nagyon sokfelé próbál megfelelni. Szóval ő úgy él, hogy elfelejt élni.”
Ballér Bianka öt nő bőrébe is belebújik, amely színpadi bravúrnak maradéktalanul megfelel: „Mindegyik nőnek megvan az élettörténete, és talán itt visszaköszön egyfajta csehoviság, hiszen mind nagyon mélyek. Nagyon összetett az egész darab.”
A közel kétórás, szünet nélkül játszott előadás a szűk tér ellenére, az állandó mozgás és váltások miatt folyamatosan éberen tarja a közönséget, akik végül már azért szurkolnak, hogy Surik kezdje el a saját életét. Annak ellenére, hogy jelleme úgy fejlődik, ahogy a fonal szép lassan gombolyaggá válik, ebből mégsem alakulhat ki szép minta, mert nincs, aki megkösse.