-
Az SNI-s gyerekekért
A sajátos nevelési igényű gyerekekkel foglalkozó intézmények eszközbeszerzését és módszertani fejlesztését támogatja az a nyertes pályázati projekt, melynek nyitórendezvényét csütörtökön tartották Székesfehérváron. A Székesfehérvári Tankerületi Központ pályázata által az Arany János EGYMI, a Móri Gárdonyi Géza EGYMI és a Fejér Vármegyei Pedagógiai Szakszolgálat szolgáltatásait korszerűsítik.
2025.12.05. -
Gyógyulás egy nap alatt
A Fejér Vármegyei Szent György Egyetemi Oktatókórházban 2021. óta működik Egynapos Sebészeti Centrum. A részleget félig állami, félig pedig alapítványi forrásból hozták létre. A Fehérvár Televízió Közösen a gyógyításért Fejérben című adventi sorozatának második részében bemutatja a részleget és az is kiderül a magazinból, kik és hogyan vehetik igénybe az egynapos sebészeti eljárásokat.
2025.12.03. -
Vállalkozásismereti roadshow Fehérváron
Vállalkozásismereti roadshownak adott otthont az Óbudai Egyetem Alba Regia Kara. A rendezvényt Varga-Bajusz Veronika, felsőoktatásért, szak- és felnőttképzésért, valamint a fiatalokért felelős államtitkár nyitotta meg.
2025.12.04. -
Finisben a csomópont átépítése
Gyakorlatilag elkészült, és már csak néhány útburkolati jel felfestése van hátra a Horvát István utca és a Hosszúsétatér kereszteződésének kapacitásbővítő átépítéséből. Várhatóan a jövő hét elejétől lép életbe az új közlekedési rend a csomópontban.
2025.12.04.
Aláírásgyűjtés a Börgöndi Repülőtér fejlesztéséért
Az idén 30 éves fennállását ünneplő Albatrosz Repülő Egyesület Székesfehérváron és a Börgöndi Légiparádén gyűjtött össze 2.361 aláírást, mellyel demonstrálni kívánja az átmeneti fejlesztés fontosságát és támogatottságát. Az íveket sajtónyilvános esemény keretében adta át a polgármesternek Szilády Dezső, az egyesület elnöke.
Hangsúlyozta: „A repülőtér infrastruktúrája jelenleg olyan állapotban van, amely bizonyos veszélyeket rejthet magában. Ismerjük, hogy a nagyléptékű átalakítás a Modern Városok Program keretében, egy komplett fejlesztési csomagban kerül elbírálás alá. Viszont a kiszolgálás és a működés a jelenlegi formában már nem tatható fenn, ebben kérjük Székesfehérvár városának és polgármesterének segítségét. A fejlesztés arra az átmeneti időszakra adna lehetőséget, amíg a kormánydöntés megszületik. A reptér üzembiztosan működhetne olyan körülmények között, amely méltó Székesfehérvárhoz.”
Dr. Cser-Palkovics András polgármester arról beszélt, hogy az Albatrosz Repülő Egyesület az elmúlt években képes volt a repteret megőrizni és működtetni, majd az Önkormányzat állami segítséggel megvásárolta a létesítményt és a mellette lévő ipari park területet is. Következő lépésként elkészült egy sport- és üzleti célú reptér fejlesztésének tanulmánya 13-14 milliárd forint értékben, amely tartalmazza a 62-es és 63-as utak összekötő útjának elkészítését is. „Ez a fejlesztéscsomag már a kormány előtt van. Várunk arra, hogy más hazai reptérfejlesztésekkel együtt a kormány állást foglaljon. Abban bízunk, hogy zöld lámpát kap a fejlesztés!” – emelte ki a városvezető, hangsúlyozva, hogy pozitív elbírálás esetén is néhány évet biztosan igénybe vesz a megvalósítás. A koncepcióban kisrepülőgépek fogadása szerepel a megfelelő hangárok, a különféle szolgáltatások, az infrastruktúra és a közlekedés biztosításával, illetve a füves pálya mellett épülne egy betonos pálya is. Hozzátette, reális célkitűzésnek tekinthető, hogy az átmeneti időszakra olyan fejlesztések történjenek, amelyek a nagyléptékű beruházást nem akadályozzák, sőt, annak részévé is válhatnak a későbbiekben. 
Viza Attila, Székesfehérvár közbiztonsági tanácsnoka megköszönte az egyesületnek a reptérfejlesztés kapcsán tanúsított önzetlen és pozitív hozzáállását. A szervezet nemcsak a maga, hanem a közösség, a helyi gazdaság javára is dolgozik, hogy a reptér az egész régió motorja lehessen.
Józsa Dávid, az Albatrosz Repülő Egyesület alelnöke a két éve indított Nemere-programról, a székesfehérvári repülést szimbolizáló vitorlázógép újjáépítéséről beszélt. A Nemere törzse már szerkezetkész állapotban van, most követezik a szárnyak megépítése Székesfehérváron. Azonban a 20 méter feszttávolságú gépet a megfelelő hangár hiányában jelenleg nem tudják összeszerelni, ezt is megoldhatná az átmeneti fejlesztés. „Egyre közelebb vagyunk ahhoz, hogy a Nemere repüljön!”- fogalmazott a program vezetője.
