-
50 éves a Bugát
Fontos jubileumi esemény helyszíne volt a Székesfehérvári Szakképzési Centrum Bugát Pál Technikum, szerdán délután ünnepelték az iskola fennállásának 50. évfordulóját. Az intézmény életében mérföldkőnek számító rendezvényen Székesfehérvár Önkormányzata és közössége nevében Mészáros Attila alpolgármester gratulált és köszöntötte az iskolát.
2025.12.17. -
Évezredes üzenet
Városunk büszkén viszi tovább a Szent István-i örökséget, ami nemcsak szellemiségében van jelen, hanem – a modern tudományos eszközöknek köszönhetően – immár kézzelfogható bizonyítékokkal rendelkezünk Székesfehérvár ezeréves erődítéséből. Az évzáró intézményvezetői találkozón igazi kincseket, az államalapítás korából származó fa- és földmintát adott át dr. Cser-Palkovics András polgármesternek a Szent István Király Múzeum főigazgatója.
2025.12.16. -
Tovább zöldül Fehérvár
Új korszak kezdődik Székesfehérvár távhőellátásában. Villanykazánok és egy hatalmas hőtároló segíti majd, hogy a város fűtése biztonságosabb és környezetkímélőbb legyen. A beruházást az E.ON valósítja meg, a fejlesztés több ezer fehérvári háztartást támogat majd.
2025.12.17. -
Adomány a kórháznak
Újabb támogatás érkezett a Fejér Vármegyei Szent György Egyetemi Oktató Kórházhoz. A Jeruzsálemi Szent János Szuverén Rend, Kórházas Lovagok Magyarországi Parancsnoksága és a Kórházas Lovagok Alapítvány rendezett jótékonysági koncertet, amelynek bevételét felajánlotta a Szent György Kórház Alapítványnak.
2025.12.17.
Aláírásgyűjtés a Börgöndi Repülőtér fejlesztéséért
Az idén 30 éves fennállását ünneplő Albatrosz Repülő Egyesület Székesfehérváron és a Börgöndi Légiparádén gyűjtött össze 2.361 aláírást, mellyel demonstrálni kívánja az átmeneti fejlesztés fontosságát és támogatottságát. Az íveket sajtónyilvános esemény keretében adta át a polgármesternek Szilády Dezső, az egyesület elnöke.
Hangsúlyozta: „A repülőtér infrastruktúrája jelenleg olyan állapotban van, amely bizonyos veszélyeket rejthet magában. Ismerjük, hogy a nagyléptékű átalakítás a Modern Városok Program keretében, egy komplett fejlesztési csomagban kerül elbírálás alá. Viszont a kiszolgálás és a működés a jelenlegi formában már nem tatható fenn, ebben kérjük Székesfehérvár városának és polgármesterének segítségét. A fejlesztés arra az átmeneti időszakra adna lehetőséget, amíg a kormánydöntés megszületik. A reptér üzembiztosan működhetne olyan körülmények között, amely méltó Székesfehérvárhoz.”
Dr. Cser-Palkovics András polgármester arról beszélt, hogy az Albatrosz Repülő Egyesület az elmúlt években képes volt a repteret megőrizni és működtetni, majd az Önkormányzat állami segítséggel megvásárolta a létesítményt és a mellette lévő ipari park területet is. Következő lépésként elkészült egy sport- és üzleti célú reptér fejlesztésének tanulmánya 13-14 milliárd forint értékben, amely tartalmazza a 62-es és 63-as utak összekötő útjának elkészítését is. „Ez a fejlesztéscsomag már a kormány előtt van. Várunk arra, hogy más hazai reptérfejlesztésekkel együtt a kormány állást foglaljon. Abban bízunk, hogy zöld lámpát kap a fejlesztés!” – emelte ki a városvezető, hangsúlyozva, hogy pozitív elbírálás esetén is néhány évet biztosan igénybe vesz a megvalósítás. A koncepcióban kisrepülőgépek fogadása szerepel a megfelelő hangárok, a különféle szolgáltatások, az infrastruktúra és a közlekedés biztosításával, illetve a füves pálya mellett épülne egy betonos pálya is. Hozzátette, reális célkitűzésnek tekinthető, hogy az átmeneti időszakra olyan fejlesztések történjenek, amelyek a nagyléptékű beruházást nem akadályozzák, sőt, annak részévé is válhatnak a későbbiekben. 
Viza Attila, Székesfehérvár közbiztonsági tanácsnoka megköszönte az egyesületnek a reptérfejlesztés kapcsán tanúsított önzetlen és pozitív hozzáállását. A szervezet nemcsak a maga, hanem a közösség, a helyi gazdaság javára is dolgozik, hogy a reptér az egész régió motorja lehessen.
Józsa Dávid, az Albatrosz Repülő Egyesület alelnöke a két éve indított Nemere-programról, a székesfehérvári repülést szimbolizáló vitorlázógép újjáépítéséről beszélt. A Nemere törzse már szerkezetkész állapotban van, most követezik a szárnyak megépítése Székesfehérváron. Azonban a 20 méter feszttávolságú gépet a megfelelő hangár hiányában jelenleg nem tudják összeszerelni, ezt is megoldhatná az átmeneti fejlesztés. „Egyre közelebb vagyunk ahhoz, hogy a Nemere repüljön!”- fogalmazott a program vezetője.