Irodavezető: Déri László Gábor
Cím: Székesfehérvár, Várkörút 1/a.
Az iroda telefonszámai: (22) 537-284, 537-283, 537-286, 537-280, 537-279, 537-290
Az iroda fax száma: (22) 537-277
E-mail: deri.laszlo@pmhiv.szekesfehervar.hu
Levelezési cím: 8002 Székesfehérvár Pf.: 437.
Személyes ügyintézés:
szerda: 8-12 óráig, 13-16 óráig
péntek: 8-12-ig
Időpont foglalható:
- az adoiroda@pmhiv.szekesfehervar.hu e-mail címen,
vagy az alábbi linken található telefonszámokon.
Elektronikus Fizetési Szolgáltatás (VPOS)
Számlaszámok Az önkormányzathoz fizetendő adókat, adók módjára fizetendő kötelezettségeket az alábbi számlákra kell befizetni, illetve utalni.
Iparűzési adó beszedési számla | 12023008-00262602-00100003 |
Gépjárműadó beszedési számla !!! Kizárólag 2020.12.31-ig fenálló tartozás esetén !!! 2021.01.01-től a NAV számlájára kell fizetni. |
12023008-00154318-00100001 |
Idegenforgalmiadó beszedési számla | 12023008-00334223-00100006 |
Termőföld bérbeadásából származó jövedelemadó beszedési számla | 12023008-00334234-00100002 |
Késedelmi pótlék beszedési számla | 12023008-00334245-00100008 |
Bírság, önellenőrzési pótlék, végrehajtási költség beszedési számla |
12023008-00334256-00100004 |
Egyéb bevételek számla | 12023008-00154307-00100005 |
Idegen bevételek számla | 12023008-00206264-00100001 |
Talajterhelési díj számla | 12023008-00108361-00100002 |
Illeték beszedési számla | 12023008-00113689-00100001 |
Építményadó beszedési számla | 12023008-00334201-00100004 |
Telekadó beszedési számla | 12023008-01348785-00100007 |
Ügyrendi feladatok:
A jegyző hatáskörébe tartozó helyi és központi adókkal kapcsolatos adóigazgatási eljárások, az adók módjára behajtandó köztartozással kapcsolatos végrehajtási tevékenységet látja el:
3.1.1 bejelentkezés, bevallás alapján az adóalanyok nyilvántartása, az adó megállapítása, kivetése,
3.1.2 az adókötelezettséget előírása, befizetéseket könyvelése, elszámolása az adózó számlalapján,
3.1.3 az előlegmérséklési kérelmek elbírálása, a méltányossági eljárások (fizetési könnyítés, adómérséklés) lefolytatása,
3.1.4 az adószámla egyenlegéről az adózó értesítése,
3.1.5 adóellenőrzés lefolytatása
3.1.6 hitelezői igénybejelentés benyújtása a csőd-, felszámolás- és végelszámolási eljárásokban.
3.1.7 az adótartozás behajtása érdekében a végrehajtási eljárás lefolytatása
3.1.8 az adók módjára behajtandó köztartozások beszedésével kapcsolatos eljárás lefolytatása
3.1.9 az adókötelezettség teljesítéséhez szükséges nyomtatványokról gondoskodás
3.1.10 adatszolgáltatás a számvitel részére a havi, negyedéves, éves zárási összesítők alapján
3.1.11 kapcsolat tartása a társhatóságokkal, a Magyar Államkincstárral, az adóbeszedési számlákat vezető pénzintézettel, továbbá az adónyilvántartást szolgáló ONKADO program rendszergazdájával
3.1.12 adatszolgáltatás nyújtása a testületi előterjesztések elkészítéséhez, a költségvetés, annak módosítása, illetve a zárszámadás előkészítéséhez
3.1.13 adóigazolások, költségmentességhez hatósági bizonyítványok kiadása,
3.1.14 jogszabályban meghatározott esetekben adó- és értékbizonyítvány kiállítása
3.1.15 az iroda tevékenységi körébe tartozó információknak az Önkormányzat portálján való megjelenéséről, az információk naprakészen tartásáról való gondoskodás,
3.1.16 az irodához tartozó feladatok, költségvetési előirányzatok tekintetében a kötelezettségvállalással kapcsolatos megállapodások, testületi határozatok, költségvetési keret nyilvántartása,
3.1.17 az irodához tartozó feladatok körében kötött szerződések szakmai ellenőrzése, a Pénzügyi iroda bevonásával pénzügyi ellenőrzése,
3.1.18 az iroda tevékenységi körébe tartozó lakossági bejelentések kivizsgálása, gondoskodás a szükséges intézkedések megtételéről,
3.1.19 az iroda tevékenységi körébe tartozó ügyekben közgyűlési, bizottsági előterjesztések készítése, a közgyűlési, bizottsági döntések végrehajtása,
3.1.20 együttműködés a tevékenységébe tartozó feladatok körében a Hivatal más irodáival,
3.1.21 ágazati statisztikák készítése, jogszabályban előírt adatszolgáltatások jelentések elkészítése.