A jövő és a jelen digitális oktatásába engedett betekintést a ROBOTEXPÓ

A jövő oktatásába, a digitális technológia nyújtotta lehetőségekbe engedett széleskörű betekintést a ROBOTEXPÓ, melyet az Alba Innovár Digitális Élmény- és Oktatási Központ szervezett meg csütörtökön a MOL Aréna Sóstó Rendezvényközpontban. Az egész napos rendezvény témái között szerepelt például az Alba Innovár gazdaságfejlesztő képzési programja és a Digitális Tanterem program is.
2020.10.29. 18:05 |
A jövő és a jelen digitális oktatásába engedett betekintést a ROBOTEXPÓ

Az Alba Innovár Digitális Élmény- és Oktatási Központ 2017-es megnyitása óta folyamatosan azon dolgozik, hogy bemutassa és megtanítsa a digitális technológiában rejlő lehetőségeket a diákoknak és a székesfehérvári munkavállalóknak.

A MOL Aréna Sóstó Rendezvényközpontban megrendezett robotikai konferencián az érdeklődők megismerhették a robotika, a programozás és az algoritmikus gondolkodás bevezetésének lehetőségeit az oktatásba. A témák között szerepelt például az Alba Innovár gazdaságfejlesztő képzési programja, a Nemzeti Alaptanterv és a digitális világ, a Digitális Tanterem program, a tehetséggondozás robotversenyekkel, továbbá hasznos szoftverek, megoldások használata a digitális oktatáshoz.

A robotikai konferenciát dr. Cser-Palkovics András polgármester nyitotta meg, majd Laufer Tamás, a Székesfehérvár Fejlődéséért Alapítvány elnöke tartott előadást az Alba Innovár gazdaságfejlesztő képzési programjáról.

A megnyitón dr. Cser-Palkovics András polgármester kiemelte, hogy nagyon fontos témakörről szól a konferencia, aminek még nagyobb súlyt ad a koronavírus járvány okozta gazdasági-társadalmi helyzet. "A konferencián jelen lévő cégvezetők már a gyakorlat oldaláról tudják felhívni a figyelmet arra, hogy miért fontos a robotikával, automatizálással foglalkozni" - hangsúlyozta Székesfehérvár polgármestere, aki szólt arról is hogy joggal lehetünk büszkék az Alba Innovárra, ami évekkel ezelőtt sokak együttműködéséval jött létre az ország első digitális élményközpontjaként. Hozzátette, hogy az Alba Innovár tartja az első helyét abban a vonatkozásban is, hogy mindig újabb és újabb elemmel bővül: van a diákokat megszólító része és már felnőttképzése is. Ez utóbb tevékenység kapcsán a polgármester felidézte, hogy a DENSO Gyártó Magyarország Kft. idén szeptemberben indította el nagyszabású digitális érzékenyítés programját az Alba Innovárral együttműködve

A polgármester szólt az okostantermekről is, amihez egész módszertan van felépítve. Ennek első megvalósulási helyszíne a Széna Téri Általános Iskola, de hamarosan a II. Rákóczi Ferenc Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola is bekapcsolódik a programba, 2021-től pedig további iskolákban lesz okostanterem a KÉPES program keretében. Cser-Palkovics András polgármester összegzésként elmondta, hogy volt értelme elindítani a városban a digitális ismereteket népszerűsítő programokat, hiszen a ma fiataljai nem engedhetik meg maguknak, hogy ne legyenek professzionális tudással felvértezve a digitalizáció és automatizálás kérdéskörében.

Laufer Tamás az eddig megvalósult programokat foglalta össze, valamint szólt arról is, hogy a várossal, az itt működő cégekkel és oktatási intézményekkel való együttműködésnek köszönhetően azon dolgoznak, hogy az esélyteremtés jegyében összehangolják Székesfehérvár digitalizációs kultúráját. 

A konferencián kerekasztal beszélgetést is szerveztek délután Hol a robotok helye? címmel.

Az esemény a Hol a robotok helye? című kerekasztal-beszélgetéssel zárult Laufer Tamás vezetésével. Dr. Cser-Palkovics András polgármester, Katus István, a Howmet-Köfém Kft. ügyvezetője, Szincsák Attila, a Denso Gyártó Magyarország Kft. ügyvezetője és Gábor Balázs, az Arconic-Köfém Mill Products Hungary Kft. ügyvezetője fogalmazta meg észrevételeit a tavaszi járványidőszak digitális oktatási tapasztalatairól, a robotok szerepéről a vállalatok életében, valamint szóltak a képzésekkel és a munkaerővel kapcsolatos tapasztalataikról is.

Abban valamennyien egyetértettek, hogy a robotika megjelenése a gyártósorokon nem az emberek távoltartását a munkától, hanem a kapacitásbővítést, a folyamatos fejlődést, a versenyképesség megtartását szolgálja. Elhangzott, továbbra is nagy szükség van a humán erőforrásra, ám a fejlődéssel, a digitalizációval már más képességekkel rendelkező, az új dolgokra nyitott munkaerőt keres a piac. Ezért is kiemelten fontos a digitális ismeretek elsajátítása iskolás kortól kezdve. A jövő munkavállalóját arra kell megtanítani, hogyan használja a problémák megoldására, egy csoport aktív tagjaként az okos eszközöket, hogy azokkal egy egészet alkotva sikereket érjenek el. Ehhez nélkülözhetetlen az oktatás, a piaci szektor és az önkormányzat együttműködése.  Arra a kérdésre, hogy vajon visszatérhetünk-e a régi kerékvágásba a járvány levonulását követően, mindenki nemet mondott. Egyhangúlag álltak ki amellett, hogy nem szabad visszatérni, a tapasztalatokat értékelve kell a jövőt tervezni, hiszen az új dolgok – akár negatívak, akár pozitívak – mindig előremutatnak, fejlődést hoznak.

Gazdaság