A főváros és Fehérvár közötti forgalmat is befolyásolja az új gyalogos-kerékpáros híd építése

A héten elkezdődnek az M7-es felett átívelő velencei gyalogos-kerékpáros híd átépítéséhez kapcsolódó előkészítő munkálatok. A jelenlegi, 3 méter széles, 9 százalékos emelkedővel épült hídtól a Balaton irányába eltolva, nagyjából 20 méterre épül fel az új hídszerkezet: az eddiginél szélesebb, 4,5 méteres, és enyhébb, 5 százalékos "hosszesésű" lesz.
2025.03.19. 07:58 |
A főváros és Fehérvár közötti forgalmat is befolyásolja az új gyalogos-kerékpáros híd építése

A Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt tájékoztatása szerint a régi híd felújítása az elvégzett műszaki vizsgálatok szerint drágább lenne, mint egy új megépítése, és a szerkezet műszaki állapotán túl az is az elbontása mellett szólt, hogy az M7-es autópálya 2027-ben induló bővítése során a kiszélesített pálya már nem férne el alatta.

A most épülő új műtárgy az M7 fejlesztési igényeihez igazodva épül meg, várhatóan az év végére készül el.

Fontosnak nevezték, hogy a meglévő korlátozások (súlykorlátozás) mellett a híd továbbra is biztonságos, azon a gyalogos és kerékpáros forgalom folyamatosan biztosított.

Teljes pályazár csak az éjszakai órákban várható, rövidebb időszakokra:

  • az új híd egyes acélelemeinek beemelésénél,
  • a régi híd elbontásánál, amely tervezetten még az idei év végén megtörténik

Részleges és időszakos csomóponti zárások:

  • főként a pálya Budapest felé tartó oldalán lesznek, az új híd kivitelezéséhez kapcsolódóan.

A velencei gyalogos-és kerékpáros híd végénél található Velencei-pihenő jobb és bal oldali parkolóit időnként részben vagy teljes egészében lezárják.

A Budapest felé tartó oldali parkoló rejtett csomópontja, az Ország utcáról, az M7 autópályára történő felhajtás pedig a Híd utca felől lesz korlátozva.

A 70434-es jelű csomóponti ág, vagyis a Híd utca pedig, a kiemelt sportesemények, valamint nemzeti ünnepek alkalmával jelzőlámpás forgalomirányítás mellett váltakozó irányban ugyan, de egy forgalmi sávon járható lesz.