-
Négy előadás a V54-ben
Szombaton Tom Stoppard: Rosencrantz és Guildenstern halott, vasárnap Matuz János: feketevörös – Shakespeare: Macbeth című tragédiája nyomán, jövő hétfőn Molnár Ferenc: Marsall, míg december 20-án, szombaton Brian Friel: Pogánytánc című darabját élvezheti a közönség a Várkörút 54. szám alatti kultúrtérben.
2025.12.12. -
Különleges kiállítás nyílik
Nem látott fát címmel nyílik különleges kiállítás Mézes Tünde képzőművész alkotásaiból 2025. december 13-án, szombaton a Szent István Király Múzeum Országzászló téri épületében. A 2024. évi Smohay-díjas alkotó munkáit jövő év március 15-ig láthatjuk.
2025.12.12. -
Hóangyalok a Kodolányin
Hóangyal GondosKODO elnevezéssel szervezett jótékonysági koncertet a Kodolányi János Egyetem és a Szegényeket Támogató Alapítvány. Az előadásból befolyt összeget az Alba Bástya Család- és Gyermekjóléti Központ gondozásában élő, hátrányos helyzetű családok tehetséges gyermekei kapják meg.
2025.12.12. -
Lábnyomaink
Fejér vármegye költőinek verseit összegző új antológiát mutattak be a Vörösmarty Mihály Könyvtár Olvasótermében. A huszonhárom helyi szerző műveit felvonultató kötetet Bobory Zoltán költő, a Vörösmarty Társaság korábbi elnöke szerkesztette.
2025.12.12.
Nagy Péter az évad legjobb színésze - mérföldkő volt a Bűn és bűnhődés
Nagy Pétert legközelebb az évad első bemutatójában, Az ember tragédiája 2-ben láthatják színpadon, szeptember 12-én, több szerepben is.
Az évad első bemutatója Az én kis hűtőkamrám volt Novák Eszterrel a Pelikánban: „Ez egy irtózatosan jó találkozás volt, egy remek csapatmunka. Ráadásul azon a helyen, ami nekem valamiért a szívem csücske. Talán mert most dolgoztam ott először.”
Dosztojevszkij Bűn és bűnhődés című regénye alapján Závada Pál írt darabot, amit már az előző évad végén elkezdtek próbálni a rendező, Hargitai Ivánnal: „Ez egy mérföldkő volt. Megérteni ezeket az irodalmi alakokat, akikbe belesűrít az író adott esetben egy komplett történelmi korszakot, egy olyan elképesztő labirintus, ami mély nyomot hagy az ember életében.”
Nagy Péter egyik legkedvesebb Shakespeare-darabja sem maradhatott ki a sorból. A Romeo és Júliában ezúttal Mercutiot szerepét kapta: „Szerintem Shakespeare-nek az egyik leggazdagabb irománya. Ha az évadban csak a Bűn és bűnhődésben és a Romeo és Júliában szerepeltem volna, akkor is már elégedett lettem volna. Ez a kettő egymás után, túl azon, hogy kimerített, olyan pillanatokat adott, amiért én valamikor színész akartam lenni. Ezeken keresztül olyan dolgokat lehet megfogalmazni, ami az ember szívét nyomja, amire máskor nem feltétlenül van mód.”
A Vörösmarty Színház utolsó bemutatója Sárosi István Trianon című műve volt, amiből sajnos mindössze két előadás mehetett le, az idei évadban azonban továbbra is repertoáron marad: „Azt gondolom, hogy a magyar társadalom, de mondhatnám a többi nemzetet is, nem igazán beszélte ki, és ez nagyon sok félreértésre ad okot. Az őszinte és tárgyilagos párbeszédre pedig szükség van. Az a vállalkozás, ami a Trianon című előadással elkezdődött, az ezt a célt szolgálta. A párbeszédet és önmagunk, a saját történetünk megismerését, ami megint csak olyan dolog, ami miatt érdemes színházat csinálni, színházat fenntartani, és színházba járni.”
A félbetört évad mindeni számára nehéz volt, ahogy nem lesz könnyű feldolgozni azt a hiányt, amit maga után hagyott: "Talán éppen ez fogja felkelteni bennünk az igényt, hogy rájöjjünk, hogy mennyire fontos a közösségi találkozás. Azt hiszem, hogy ha nem éljük át mindannyian ezt aközösségi együttérzést és együtt gondolkodást, akkor a társadalmunk sokkal kevesebb annál, mint ami lehetne, amire hivatott.”