Új szemlélet, hatékonyabb együttműködés: megalakult a Székesfehérvári Turisztikai Kft.

Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzata és a fehérvári turizmusban érdekelt szervezetek részvételével új turisztikai menedzsmentszervezet alakult a városban. A Székesfehérvári Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. létrehozásának célja, hogy elősegítse a helyi turizmus szereplőinek új szemléletű, hatékonyabb együttműködését, professzionális szervezeti háttér segítségével.
2009.09.03. 12:39 |
Székesfehérvár Megyei Jogú Város Önkormányzata és a fehérvári turizmusban érdekelt szervezetek részvételével új turisztikai menedzsmentszervezet alakult a városban. A Székesfehérvári Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. létrehozásának célja, hogy elősegítse a helyi turizmus szereplőinek új szemléletű, hatékonyabb együttműködését, professzionális szervezeti háttér segítségével.
 
Vargha Tamás tanácsnok elmondta, hogy a szervezeti háttér megteremtésének anyagi bázisát a Közép Dunántúli Regionális Operatív Program turisztikai pályázatán elnyerhető összeg adja, amelyre a pályázatot nyújt be a város. A pályázat benyújtásának egyik feltétele a helyi turisztikai szervezet megalakítása.
 
Vargha Tamás tanácsnok hozzátette, hogy a Közép Dunántúli Regionális Operatív Program pályázatára a legtöbb város már évek óta készül, sajnálatos módon ez Fehérváron az utolsó pillanatig nem történt meg. "Székesfehérvár szinte az utolsó utáni pillanatban kezdett hozzá a munkához." - mondta a tanácsnok, aki hozzátette, hogy az eddig a Tourinform irodában reprezentált munkát is a Székesfehérvári Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. veszi át, a turizmusra fordított minden eddigi pénzeszközt ezentúl nem a költségvetésben, hanem a Kft-n keresztül költi el a város. A tanácsnok bemutatta a Turisztikai Kft. vezetőjét, F. Szegő Krisztinát is.
 
F. Szegő Krisztina bmutatkozásában kiemelte, hogy hosszú évek óta dolgozik a városban, így ismeri a város közéleti szereplőinek nagy részét és lokálpatrióta szemlélettel közelít a feladathoz. "Egyfajta érzelmi töblettel kell közelíteni a témához, csak azt a terméket lehet eladni, ami olyan dolgot nyújt, ami unikális, a hétköznapitól eltér."- hangsúlyozta F. Szegő Krisztina, aki szerint a város történelmi múltjából kell merítkezni, de ez nem lehet egy "üres tárlat", meg is kell tölteni élettel.
 
A Turisztikai Kft. vezetője elmondta, hogy jelentősen csökkent a Fehérvárra látogató turisták száma. A felmérések szerint a látogatók Székesfehérvár látványosságait nem tartották eléggé élményszerűnek, ezért az a legfontosabb cél, hogy új elemekkel támogassák meg a meglévő látványosságokat: interaktív elemeket, animációt, különböző attrakciókat csatoljanak hozzá. F. Szegő Krisztina hozzátette, hogy már készen kellene lenni az új turisztikai programcsomagoknak is: "Amink van, úja kell csomagolni, ehhez az összefogás elengedhetetlen"- tette hozzá. „Valóban gyors és hatékony kezdésre lesz szükség, hiszen csak látszólag sok az idő a következő idegenforgalmi szezonig. A kész turisztikai csomagoknak az év végéig meg kell születniük ahhoz, hogy az utazási irodák ajánlataiba bekerülhessenek, ez pedig rendkívül szűk intervallum. Az első feladat tehát adott: fel kell térképezni a kínálatot, az adottságokat, és a környező fogadóterületek ajánlataival kiegészítve új programcsomagokat kell kialakítani, amelyek komplex ajánlatot tartalmaznak."
 
A Turisztikai Kft. vezetője szerint sok elszigetelt kezdeményezés van a városban, sok a jó ötlet, ezért első feladata lesz, hogy a helyi turizmusban érdekelt valamennyi szereplővel felvegye a kapcsolatot és bizalmat ébresszen az iránt, hogy egy hatékony szervezetet hozzanak létre, ami képes arra, hogy felélénkítse a jelenleg pangó turizmust Székesfehérváron.
 
 
"Célom, hogy a turizmusban érdekelt intézményekkel, szállás- és vendéglátóhelyekkel, valamint a turisztikai attrakciók üzemeltetőivel napi, élő kapcsolatot alakítsak ki. Első kézzelfogható lépésként pedig közös turisztikai honlap létrehozását emelném ki, amely valamennyiüknek lehetőséget nyújt a megjelenésre, és amelyen reményeink szerint a jövőben online foglalási rendszer működtethető. Természetesen a gyors kezdést szisztematikus munka követi, amelynek keretében elkészülnek a közép- és hosszú távú fejlesztési stratégiák, partnerségi koncepció, desztinációs szintű PR és marketing irányvonalak. Munkánk során városunk 1000 éves történelmi múltjából merítkezünk, ezt a múltat azonban a mostaninál elevenebbé kell tenni, a meglévő látványosságokat olyan korszerű, friss, interaktív elemekkel kell kiegészíteni, amelyek nyomán átélhetővé, élményszerűvé válik Székesfehérvár koronázó város volta. Ennek a folyamatnak része a Belváros revitalizációja, amely nélkül az élmény semmiképpen sem jöhet létre. Rengeteg feladat és teendő vár ránk, amelyek jó része azonban az anyagi lehetőségek függvénye.” - mondta el a következő hónapok feladatairól, majd hozzátette, hogy "a koordinációs tevékenység lesz az első feladat, össze kell hangolni a lehetőségeket és nemcsak helyben. Partnerségi kapcsolatokat kell kiépíteni és komplex csomagokat kell kidolgozni, amelyek valóban alkalmasak lehetnek arra, hogy ne csak egy-két órára tartsák itt a turistákat. Ha eddig hátránynak tekintettük, hogy a Velencei tó és Balaton között vagyunk, most próbáljunk előnyt kovácsolni belőle."- emelte ki F. Szegő Krisztina, aki a jövőbeli fejlesztési tervekről is szólt.
 
"Brájer Éva, a Kulturális és Turisztikai Bizottság elnöke nemrégiben utalt rá, hogy mi minden hiányzik ahhoz, hogy igazán turista csalogató város legyen Fehérvár. Szükséges az élményfürdő, a kalandpark és a szökőkutak, valamint a várostörténeti kiállítás is. Egyik napról a másikra nem lehet megvalósítani ezeket, azonban a prioritásokat meg lehet szabni."- mondta a Turisztikai Kft. vezetője, aki szerint kiemelt feladata lesz a szervezetnek az is, hogy pályázati pénzeket szerezzen a helyi költségvetést meghaladó projektek megvalósításához. "Rövid személyes kutatásom során azt tapasztaltam, hogy nem ajánl bennünket senki pillanatnyilag az országban és mi sem ajánljuk magunkat." - jellemezte a jelenlegi helyzetet.