Tehetség a négyzeten - az érzelmi kommunikációról is szó volt az MCC Szülők Akadémiáján

Tehetség a négyzeten címmel tartottak előadást hétfőn a Mathias Corvinus Collegiumban, a Szülők Akadémiája programsorozat keretében. Hal Melinda, az MCC – Mindset Pszichológia Iskola műhelyvezetője a szülői kapcsolódásról, menedzsmentről, szeretetről osztotta meg gondolatait a résztvevőkkel, akik kérdezhettek is a szakembertől.
2021.09.27. 19:39 |
Tehetség a négyzeten - az érzelmi kommunikációról is szó volt az MCC Szülők Akadémiáján
Hal Melinda pszichológus, az MCC Mindset Pszichológia Iskola műhelyvezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy a gyermek érzelmeinek feltárásával juthatunk el odáig, hogy mire vágyik és miben tehetséges igazán a gyermekünk.

"A Mathias Corvinus Collegium nem kizárólag nevelési-oktatási intézmény hanem nagy hangsúlyt fektet arra is, hogy a fiatalok és szüleik lelke is rendben legyen. Azért is rendeztünk szülői klubot, hogy tájékoztatást kapjanak arról a gyerekek szülei, hogyan lehet egy tehetséges fiatalt megfelelően kezelni, mindezt az elfogadás jegyében és meleg szeretettel" - mondta el Hal Melinda pszichológus székesfehérvári előadása előtt. A pszichológus szerint a legnagyobb "aduász", ha megfelelően tudunk kommunikálni a gyerekkel a korának megfelelően. A legkisebbekkel is meg tudjuk találni azt a hangot, amivel rájöhetünk arra, milyen érzelmek vannak a háttérben, ezeket az érzelmeket pedig ha feltárjuk, eljuthatunk egészen odáig, hogy mire vágyik a gyermek, miben tehetséges. Ezen kívül fontos, hogy "le tudjuk választani" azt is, hogy én mit szeretnék a gyerekemből, és mit szeretne a gyerekem maga?
Hal Melinda pszichológus szerint születésüktől kezdve ezt tesszük, ösztönös formában éljük meg azt, hogy a gyerekünk hogyan fejlődik, közben próbálunk bizonyos standardokhoz igazodni. Ezek a standardok persze nagyon átlagosak, az egyéniség pedig már az óvodában kibontakozik, lehet látni, hogy kik azok a gyerekek, akiknek van valamilyen plusz képessége. Arra is kell fókuszálni, ha valakinél lemaradás van a korához képest, a standardok ebben még inkább fontosak. Az MCC – Mindset Pszichológia Iskola műhely vezetője szerint jó lenne ezt minden szülőnek komplex szemléletben kezelnie.
A Tehetség a négyzeten című előadás előtt Östör Annamária, a Mathias Corvinus Collegium Székesfehérvár képviseletvezetője is köszöntötte a résztvevőket, kiemelve, hogy az MCC 25 éve foglalkozik tehetséggondozással, egyetemisták, középiskolások és általános iskolások képzésével. "Nagy örömünkre a Mathias Corvinus Collegium Székesfehérváron is megnyitotta kapuit és most már két évfolyam jár hozzánk: ötödikesek és hatodikasok, illetve 70 középiskolás, akiknek biztosítjuk az iskolán túli képzést. Fontosnak tartjuk, hogy részt vegyünk a város életében, ezt a célt szolgálja a mai rendezvényünk, a Szülők Akadémiája is. Azt a címet adtuk neki, hogy Tehetség a négyzeten: ez abból jött, hogy Klebelsberg Kuno művelődéspolitikus, egykori közoktatásügyi miniszter mondta egyszer, hogy a világban a tehetséget négyzetre emelik, Magyarországon pedig gyököt vonnak belőle.. Mi azt szeretnénk, hogy a fehérvári gyerekek tehetségét négyzetre emeljük" - mondta el Östör Annamária.

Előadásában Hal Melinda pszichológus kulcsfontosságúnak nevezte az érzelmi kommunikációt, ez vezethet el minket egészen odáig, hogy tudjuk, mit szeretne a gyerekünk és miben tehetséges igazán.

Hal Melinda felhívta a figyelmet arra is, hogy az is probléma, ha a szülő nincsen jól: "Képesek vagyunk beleveszni a szülői szerepbe, képesek vagyunk mindent adni ebben a szerepben és végül az erőforrásaink hiánya lesz a következménye mindennek. Ez azért is probléma, mert ha én labilis vagyok, akkor a gyerekem is labilis lesz és ez a serdülőkorban is igaz. A prepubertás korban a gyerekek radarjai nagyon érzékenyek, ezért is tartom fontosnak hangsúlyozni, hogy a szülőnek is kell erőforrás, olyan lelki segítség, ami segít a gyerekkel való foglalkozásban, segít a munkát elvégezni és a családot menedzselni."