-
Nyílt nap az alapszakokról
Az Óbudai Egyetem Alba Regia Karának képzéseit ismerhették meg az érdeklődők a kar pénteki nyílt napján. Elhangzott, az egyetem és így a fehérvári kar immár második éve a legfelső szegmensben szerepel a nemzetközi egyetemi rangsorban.
2025.12.12. -
Fehérvári Huszárok Napja
A Fehérvári Huszárok Egyesülete a hagyományokhoz hűen Pátzay Pál lovasszobránál emlékezett meg december 11-én az egykori 10-es huszárezred hőseiről. Az 1914. decemberében Limanowa mellett lezajlott csata során a magyar lovasság hősiesen megküzdött az orosz csapatokkal, és megállította azok előre nyomulását.
2025.12.11. -
Nyílt nap az alapszakokról
Nyílt napot tartott az Óbudai Egyetem Alba Regia Kara Székesfehérváron. A programon a város és a kar vezetői köszöntötték a középiskolás érdeklődőket, a résztvevők pedig átfogó tájékoztatást kaptak az egyetem képzési kínálatáról.
2025.12.12. -
A limanowai csata hőseire emlékeztek
A limanovai csata 111. évfordulója alkalmából tartottak a Szent István Művelődési Házban. A programot a hagyományos megemlékezés követte a Városház téren a 10-es huszárok emlékművénél.
2025.12.11.
Pedagógusok szakmai fóruma a Városházán
A tíz éve alakult Nemzeti Pedagógus Kar Intézményvezetői Tagozata és Fejér Vármegyei Területi Szervezete szakmai fórumot rendezett a közoktatás jelene és jövője témakörben.
A Városháza Dísztermében pénteken délután kezdődött találkozó résztvevőit Mészáros Attila alpolgármester köszöntötte. Mint mondta, bár az önkormányzat már nem iskolafenntartó, de rendkívül fontosak továbbra is azon városi intézmények, amelyekben mintegy 20 ezer diák tanul ma Székesfehérváron. „Ugyanúgy érezzük a felelősséget a fiatalok és a pedagógusok iránt. Ezért is igyekszünk minél jobb kapcsolatot ápolni az intézmények vezetőivel, pedagógusaival, igyekszünk minden olyan segítséget megadni, amely a mi kereteink között teljesíthető. Remélem, ez a jó együttműködés a jövőben is megmarad.” Az alpolgármester kiemelte, szükség van azon szakmai szervezetekre, amelyek a mai magyar oktatásügyet előre viszik. Fontos a munkájuk, az a szakmai támogatás, amellyel az oktatásért felelős minisztérium munkáját segítik. Példaként említette a Nemzeti Pedagógus Kart és az Országos Diákparlamentet is, amely három hét múlva ismét Székesfehérváron tartja éves ülését.
Dr. Vizi László Tamásné, a Nemzeti Pedagógus Kar elnökségi tagja a szakmai fórum levezető elnökeként köszöntötte a megjelenteket, majd nyitóelőadásában a Nemzeti Pedagógus Kar 10 évéről szólt. A megalakulás körülményeinek és a szervezet felépítésének ismertetését követően bemutatta az eddig elért eredményeket is. „Sok mindenben tudtuk a hangunkat hallatni, megfelelően elmondani mindazt, amit úgy gondoltunk, hogy a pedagógustársadalom érdekeit fogja szolgálni, ami természetesen a ránk bízott gyerekeknek a további életét, életpályáját, karrierjét is meghatározza.” A köztestület jövőbeni terveit ismertetve hangsúlyozta, a következő időszakban is arra törekszenek, hogy ugyanazt a jó kapcsolatot, amit az elmúlt 10 év alatt sikerült kialakítani az oktatásirányítással országos és helyi szinten egyaránt, meg kell tartani, ápolni, vigyázni kell rá, és természetesen tovább kell fejleszteni ezeket a tapasztalatokon és tudáson alapuló tárgyalások, egyeztetések során.
Dr. Aáry-Tamás Lajos, az oktatási jogok biztosa Választás vs. oktatási intézmények címmel tartott előadást a közoktatás helyzetéről, az oktatási jogok érvényesüléséről.
A holnapután iskolája könyv szerzője, dr. Gloviczki Zoltán, az Apor Vilmos Katolikus Főiskola rektora előadásában azokat a lehetséges alternatívákat sorolta fel, hogy ebben a soha nem észlelt gyorsasággal változó világban milyen lehet és legyen a 21. és a 22. századi iskola, miként közelítsen pedagógus és szülő a gyerek, illetve a virtuális világ viszonyához, mit kezdjen a mesterséges intelligencia kétségtelen térhódításával, féljen tőle, vagy inkább használja. A szakmai fórumot dr. Kozák András, a Nemzeti Pedagógus Kar jogi előadója zárta, aki a pedagógus-továbbképzés rendszerének újdonságait járta körül a gyakorlati jogalkalmazás tekintetében.