-
Hiszek a változás erejében
Hiszek a változás erejében mottóval festménykiállítás nyílik 2024. április 24-én, szerdán 18.30 órakor a székesfehérvári Castrum Hotelben. Márfy Gabriella és Tomek Noémi közös ihletésű tárlata nyár végéig látogatható.
2024.04.23. -
A középkor művészete
A középkori festészetről és szobrászatról szól Szűcs Erzsébet művészettörténész előadása április 25-én. A Városi Képtár – Deák Gyűjteményben csütörtökön 17 órakor kezdődő Műtárgyak és sorsok előadássorozatban az érdeklődők megismerhetik egyes korszakok fontos és ismert alkotásait és a hozzájuk kapcsolódó emberi sorsokat.
2024.04.23. -
Élő Ige
A református egyház az Élő Ige évét éli, ezért a Budai úti református templom gyülekezete négy napos előadássorozatot szervezett. Az első alkalommal Németh Tamás, a Pápai Református Teológiai Akadémia rektora tartott előadást.
2024.04.23. -
Az én természetem
Nagy érdeklődés mellett nyílt meg, Babos Rita természetfotós első kiállítása. Az én természetem című tárlat az Zsolt utcai Közösségi Házban tekinthető meg.
2024.04.23.
PartiTúra: Álomutazás 60 percben a csodálatos keletre a zene szárnyán
A zenei beavató színház szép órája az Alba Regia Szimfonikus Zenekarral
A nyitány Wolfgang Amadeus Mozart Szöktetés a szerájból daljátékának a nyitánya volt. A csak Mozartra jellemző dallamok közepette a háttérben látható kivetítőn a mesés kelet egy jellegzetes épülete volt látható. Időnként egy hófehér madár, a szabadság madara szárnyalt végig a térben, jelezve, eljött az ideje a szöktetésre a szerájból. A szép szerelmi történetet bemutató mű mozgalmas nyitánya remek hangulattal indította a zene óráját. Dobri Dani a fiatalokból álló közönséget a keleti hangulatot elősegítő ütőhangszerekkel ismertette meg. A zene konzervativizmusát megőrizve nagyon is mai hangon beszélt a jövő nemzedékéhez.
Hallgatóságát tovább „szállította” Keletre Edvard Grieg Anitra tánca és Arab tánc műveivel. A norvég zeneszerző, zongorista Ibsen Peer Gynt drámájához írt zenét, amelyek darabjai Grieg legismertebb műveivé lettek. Anitra tánca könnyed, légies léptek voltak, míg az arab táncban a férfias tánclépések váltakoztak a könnyed ugrásokkal.
Maurice Ravel gyerekkora óta vonzódott a keleti mesék világához. Vonzalmát az 1890-es évek vége felé kísérelte meg zenei hangokba öltöztetni, az Ezeregyéjszaka meséire, Seherezádé történeteire szabott zenei hangokból szépséges ruhát. Dobri Dani a közönség figyelmével együtt igyekezett a dalciklus II. és III. tételét a muzsika ruhájába öltöztetni, mindezt Zemlényi Eszter operaénekesnő csodálatos hangja segítségével. Eszter előbb franciául prózában mondta el a dal szövegét, de annak jól hallható ritmusa előre vetítette a recitativo, azaz az énekhang zenéjét. A dalciklus két darabja Eszter szépséges előadásában elbűvölt.
Kína volt az utazás következő állomása, ahol Puccini Pillangó kisasszony című operájának Zümmögő kórusa volt a köszöntő. Dani kérte a fiatalok közreműködését, hogy a hümmögésükkel segítsenek megadni a hangulatot. A csipkefinomságú zene dallamát a zenészak is zümmögték, az ifjak pedig hümmögésükkel segítették. Hm. Kedves pillanatok, az áhítat percei voltak ezek. Miként az operában Pinkerton találkozása hajója kikötése után a Japán partoknál feleségével Cso-Cso-Szánnal, annak a házában.
A zárás Verdi Jeruzsálemben játszódó Nabucco című operájának a nyitánya volt. A fúvósokkal felerősített fergeteget a Szabadság kórusa hangfoszlányai csitították, szépségükkel torkokat szorongatva. A zenekar szépen tette a dolgát, Dénes-Worowski Marcell ihletetten tartotta kézben a csapatot.
A fiatalok vastapssal köszönték meg a mögöttük hagyott óra csodáit.