-
Vigyázat csalók!
Az utóbbi időszak tapasztalatai alapján a csalók továbbra is próbálkoznak, itt Fejérben is, ezért különösen fontos a tudatos és körültekintő internetes vásárlás és befeketetés, hogy az ünnepi forgatagban senki ne váljon áldozattá.
2025.12.02. -
Illegális autóbontók
Vádat emelt a Székesfehérvári Járási Ügyészség azzal a négy férfival szemben, akik engedély nélkül bontottak autókat és egyikük tárolta az alkatrészeket ingatlanán. Állampolgári bejelentés alapján a rendőrök a helyszínen leplezték le őket.
2025.12.01. -
Adventi Bűnmegelőzési Pont
A Fejér Vármegyei Rendőr-főkapitányság bűnmegelőzési szakemberei az adventi időszakban személyes tanácsadás keretein belül várják a lakosokat Székesfehérvár belvárosába, hogy ezzel hívják fel a figyelmet az év végi ünnepekkel kapcsolatos veszélyekre és az áldozattá válás elkerülésének lehetőségeire.
2025.11.28. -
Tanácsok a tűzoltóktól adventre
Vasárnap megkezdődik az adventi időszak, meggyújtjuk az első gyertyát az adventi koszorún. Egyre több helyen felkerülnek a karácsonyi fények is, sőt, sokan már november végén, december elején karácsonyfát állítanak. Annak érdekében, hogy az adventi ünnepkör ne végződjön tragédiával, előzzük meg az ilyenkor jellemző lakástüzeket.
2025.11.26.
Ne kapkodjon, gondolkodjon! - a rendőrség bűnmegelőzési felhívása
Furcsa e-mailt vagy SMS-t kapott? Legyen körültekintő! Naponta más és más trükköt vetnek be az online csalók. Ahhoz, hogy ne váljon áldozattá, fogadjon el néhány jótanácsot a Mátrix Projekt keretében a Fejér Vármegyei Rendőr-főkapitányságtól.
2024.01.10. 13:32 |
A csalók napról napra élnek vissza különféle nagy ügyfélkörrel rendelkező szolgáltató – pl. közmű-, telekommunikációs-, kábelszolgáltató, csomagküldő- vagy futárszolgálat – nevével, és hivatalosnak tűnő adathalász e-mailt vagy SMS-t küldenek. Így próbálják meg rávenni az óvatlan célpontokat a személyes vagy bankszámlaadatok megadására, fizetésre, pénz utalására, vagy adathalászat segítségével rosszindulatú szoftver telepítésére.
Mit tehetünk kéretlen üzenetek esetén?
Első és legfontosabb teendő, mely az élet szinte minden területén kiválóan használható: vegyen három mély levegőt! Azért fontos ez az egyszerű lépés, mert sok esetben a csalók az érzelmekre próbálnak hatni és ezt kihasználva félrevezetni az áldozatot! Amennyiben Ön az objektivitás szemüvegén keresztül vizsgálja a beérkezett e-mailt, SMS-t, sokkal könnyebb dolga lesz.
A következőkben néhány lépés átvezeti Önt az átgondolandó kérdések tárgykörén, rávilágítanak néhány lehetőségre, melyre figyelnie kell:
Gondolja át, várt-e hasonló tartalmú levelet? Rendelt-e csomagot?
Hivatalos szolgáltatótól rendszeresen kap-e e-mailben tájékoztatást?
Ellenőrizze a szolgáltató hivatalos csatornáin, hogy valóban az küldte-e a levelet, a felszólítást, és annak tartalma valós-e!
Minél sürgetőbb az üzenet, annál gyanúsabb!
Magyarország egyetlen hivatalos állami szervezete és szolgáltatója sem küld olyan tartalmú levelet e-mail-ben, amelyben bármilyen privát adatot (bankkártya adatok, PIN-kód, belépési azonosító, CVC kód, SMS-ben kapott jelszó) kérne.
Hivatalos szervek nem utasítják ügyfelüket arra, hogy bármilyen programot telepítsen informatikai eszközére. Nem irányítják át semmilyen linkre, ahol az ügyfél személyes adatainak megadására kérnék.
Érdemes alaposan megvizsgálni az e-mail címet és a levél tárgyát! Hiába tűnik valamely hivatalos cég megkeresésének a levél, ha furcsaság tapasztalható az e-mail címben, a szövegben, az nem véletlen. Sokszor a tárgy tartalma nem fér össze a levél tartalmával, a szöveg megfogalmazása összefüggéstelen, a mondatszerkesztések nem követik a magyar nyelvtan szabályait. A csatolt fájlok, linkek esetén a teendő: mindent a szemnek, semmit a kéznek! Ne klikkeljen!
Ha az óvintézkedések ellenére becsapták, tegyen feljelentést bármely rendőri szervnél személyesen, írásban, vagy online. A csalási szándékú üzeneteket, hívásokat jelentse a szolgáltatónak is!
További hasznos tanácsokat az alábbi linken olvashatnak az online csalásokkal kapcsolatban.
Mit tehetünk kéretlen üzenetek esetén?
Első és legfontosabb teendő, mely az élet szinte minden területén kiválóan használható: vegyen három mély levegőt! Azért fontos ez az egyszerű lépés, mert sok esetben a csalók az érzelmekre próbálnak hatni és ezt kihasználva félrevezetni az áldozatot! Amennyiben Ön az objektivitás szemüvegén keresztül vizsgálja a beérkezett e-mailt, SMS-t, sokkal könnyebb dolga lesz.
A következőkben néhány lépés átvezeti Önt az átgondolandó kérdések tárgykörén, rávilágítanak néhány lehetőségre, melyre figyelnie kell:
Gondolja át, várt-e hasonló tartalmú levelet? Rendelt-e csomagot?
Hivatalos szolgáltatótól rendszeresen kap-e e-mailben tájékoztatást?
Ellenőrizze a szolgáltató hivatalos csatornáin, hogy valóban az küldte-e a levelet, a felszólítást, és annak tartalma valós-e!
Minél sürgetőbb az üzenet, annál gyanúsabb!
Magyarország egyetlen hivatalos állami szervezete és szolgáltatója sem küld olyan tartalmú levelet e-mail-ben, amelyben bármilyen privát adatot (bankkártya adatok, PIN-kód, belépési azonosító, CVC kód, SMS-ben kapott jelszó) kérne.
Hivatalos szervek nem utasítják ügyfelüket arra, hogy bármilyen programot telepítsen informatikai eszközére. Nem irányítják át semmilyen linkre, ahol az ügyfél személyes adatainak megadására kérnék.
Érdemes alaposan megvizsgálni az e-mail címet és a levél tárgyát! Hiába tűnik valamely hivatalos cég megkeresésének a levél, ha furcsaság tapasztalható az e-mail címben, a szövegben, az nem véletlen. Sokszor a tárgy tartalma nem fér össze a levél tartalmával, a szöveg megfogalmazása összefüggéstelen, a mondatszerkesztések nem követik a magyar nyelvtan szabályait. A csatolt fájlok, linkek esetén a teendő: mindent a szemnek, semmit a kéznek! Ne klikkeljen!
Ha az óvintézkedések ellenére becsapták, tegyen feljelentést bármely rendőri szervnél személyesen, írásban, vagy online. A csalási szándékú üzeneteket, hívásokat jelentse a szolgáltatónak is!
További hasznos tanácsokat az alábbi linken olvashatnak az online csalásokkal kapcsolatban.
