-
Karácsonyi koncert az ARSO-tól
Az Alba Regia Szimfonikus Zenekar az idei esztendő zenei jubilánsainak műveiből válogatta össze hagyományos karácsonyi hangversenyének műsorát. Hétfőn este a nápolyi operastílus atyamestere, Alessandro Scarlatti halálának 300. évfordulójára emlékezve a mester gyönyörű Karácsonyi kantátája indította a programot.
2025.12.16. -
90 lve hunyt el Kaszap István
A Prohászka-emléktemplomban 17 órakor Spányi Antal megyés püspök koncelebrált szentmise keretében emlékezik meg Kaszap István halálának 90. évfordulójáról. A szentmise után a papság és a hívek Kaszap István sírjához vonulnak, és imádkoznak mielőbbi boldoggá avatásáért.
2025.12.16. -
Máltai és magyar dallamok
Egy különleges, karácsonyváró koncert erejéig külföldi vendégekkel egészült ki a Vox Mirabilis Kamarakórus. A Jézus Szíve templomban rendezett hangverseny vendége a Cantilena Malta Ensemble volt, akik Máltáról érkeztek Székesfehérvárra.
2025.12.15. -
Megnyílt H2L új tárlata
Albert Einstein, Elvis Presley és Marilyn Monroe is látható többek között Hegedűs 2 László legújabb kiállításán. A H2 Archívum Computer Coontact elnevezésű tárlat az Új Magyar Képtárban nyílt meg.
2025.12.15.
Nagyon szerethető előadás lett a Chicago - beszélgetés Váradi Eszter Sárával
„Igazán nagy élmény számomra ez az előadás. Intenzív, ámde vidám, jó hangulatú volt a Chicago próbaidőszaka. Remek társaság jött össze, és mindenki hozzátette a magáét. Lenyűgözött, ahogy a tánckarban szereplő kollégák is egészen heroikus munkát végeztek az alatt a néhány hét alatt. Horváth Csaba színháza nagyon érdekelt, ugyanis eddig még nem dolgoztam vele együtt. Ezzel nagy vágyam teljesült, és örültem neki, amikor kiderült, hogy ő is gondolkozott bennem.” - mondja a színésznő a Chicago musicalről.
Hogyan emlékszel vissza az alkotói folyamatra?
„A munka során öles léptekkel haladtunk. Csaba rendkívül határozott és kreatív alkotó, ahogyan a mozgást megkomponálta, azzal nagyjából sínre is rakta az előadást, nem is nagyon hagyott kérdést. Szikáran és letisztultan kért mindent. Ez számomra külön kihívás volt, mert egy szertelen nő vagyok, az életben és a színpadon is. Itt végig éreztem, hogy pont elég annyi, amit ő kér. Precízen végre kell hajtanom az instrukciókat, mert máshogy nem fog működni. Nagyon sokat néztem a többieket, amikor éppen nem voltam színpadon, mert pontosan tudom azt, hogy akármilyen rendezővel dolgozom, elképesztően fontos, hogyan illeszkedem bele az egészbe.”
Morton mama karakteréről mit gondolsz?
„Örültem Morton Mama szerepének, hiszen egy nagyszájú, vérbő, simlis karakter. Igazán játszani való. Szeretem a dalait, és van egy remek duettem is. Az egész előadást furcsa erotika lengi körül, ráadásul egy nagyon női darab. Mindenki a maga kis huncutságát bele tudta csempészni. A zene is fülledt, jazzes világot idéz.”
Nem féltél-e attól, hogy szerepedet összehasonlítják a nézők a filmbelivel?
„A filmmel összehasonlítani botorság lenne. Ott sokszor felvesznek egy-egy jelenetet, és végül kiválasztják a legjobbat, míg a színházban a színész az adott előadásban mindvégig megpróbálja a maximumot nyújtani. Pont az az izgalmas, hogy aznap este, itt, ahogy együtt vagyunk csapatként, mindenki a saját állapotát, a saját készültségét belerakja, és ebből alakul ki az aznapi teljesítmény. A Chicago nagyon szerethető előadás lett, remek zenével. Ritka, hogy élő zenekar játszik mögöttünk, így hát ez nekünk, szereplőknek mámor. Egyfelől egy szórakoztató előadást láthat a néző, sok humorral, másfelől felfedezhet néhány momentumot, ami bár kicsit sem vicces, nagyon is rímel mai világunkra.”