Kreatív közlekedési megoldások – véget ért a mobilitási alkotótábor

Pénteken zárult az egyhetes mobilitási alkotótábor, ahol egyetemi hallgatók kerestek kreatív és innovatív megoldásokat a középiskolai campus mobilitási kihívásaira. Ötletes megoldások születtek a Rózsaliget, a Csónakázó-tó és a malom épületének campus-ba való integrálására is.
2018.06.29. 17:52 |
Kreatív közlekedési megoldások – véget ért a mobilitási alkotótábor

A Mobilitási alkotótáborban öt egyetemi és főiskolai kar 11 hallgatója – tájépítészek, közlekedésmérnökök, valamint regionális település- és gazdaságtant tanulók – vettek részt.

A fiatalok egy héten keresztül kerestek kreatív és innovatív megoldásokat a városi közlekedés problémáira. A résztvevők megismerhették egymás tervezési szemléletét, ismereteit, és csapatban dolgozták ki javaslataikat a műhelymunkák és konzultációk során.

A legjobbnak a Micimackó csoport elképzelései bizonyultak, de a zsűri szerint alig marad el tőlük kreativitásban és hasznosságban a Maci Laci csapat.

A győztes csoport elképzelései között szerepelt a kapcsolati infrastruktúra és a campus kerékpározhatóságának javítása, illetve a Ligetsoron lévő parkolóhelyek racionalizálása. A diákok terveket dolgoztak ki arra is, hogyan lehetne behozni az autóbusz-hálózatot a Szabadságharcos útra, elképzeléseik szerint a kizárólag elektromos buszok a campus területére is bemehetnének. Fontos pontként szerepelt a Depónia Kft. telephelyének hasznosítása, amely buszmegállóként és P+R parkolóként szolgálna.

Érdekes ötletük volt a Malom épületének hasznosítása kulturális és közösségi házként és megtervezték az úgynevezett campus körjáratot is.

A Maci Laci csoportnak is izgalmas elképzelései születtek, többek között szeretnék összekötni a Rózsaliget területét a Belváros területével. A két részt csatornával átvezetve kapcsolnák össze, illetve a Fő utca díszkivilágítását továbbvinnék az összekötő sétányokon. A Rózsaligeten belül is több elágazó csatornát hoznának létre, hasonlóan ahhoz a megoldáshoz, ami a megújult Országzászló téren található.

A táborzáró ünnepségen köszöntötte a hallgatókat Mészáros Attila alpolgármester is, aki kiemelte, hogy részletes és innovatív megoldási javaslatok születtek. Elmondta, hogy még nincsenek végleges döntések a campus és környezetének fejlesztése, valamint az ehhez kapcsolódó közlekedési megoldások tekintetében, így a két csapat ötletei közül több elképzelés is beépítésre kerülhet.

Városfejlesztés

  1. Fehérvár lett az első

    Ünnepélyes keretek között vette át az Egyensúly Intézet által alapított Településindex-díjat dr. Cser-Palkovics András polgármester szerdán Gödöllőn A jövő települései Magyarországon konferencia keretében. Az Egyensúly Intézet minden évben frissítve teszi közzé településindexét, hogy minden döntéshozó és érdeklődő olvasó számára követhetővé válhasson az egyes magyar települések fejlődésének üteme. 

    2024.04.17.
  2. Tematikus tanösvény

    Hamarosan egy tematikus, geológiai tanösvényt alakítanak ki a Rác bányában, ami a Velencei-hegység legnyugatibb látható része. A terület geológiai érdekességei mellett a Rác bánya növény- és állatvilágát is bemutatják úgy, hogy a terüelt alkalmas lesz környezetismeret, természetismeret és földrajz órák megtartására is.

    2024.04.14.
  3. Esőkert a Török udvarban

    Már épül Székesfehérvár első esőkertje a Török udvarban, a Grundfos Magyarország Gyártó Kft. támogatásával. A rossz minőségű, homogén fű helyére mintegy ezer tő, mutatós, évelő növényt telepítenek, melyeket a környező épületekről levezetett esővízzel öntöznek majd önfenntartó módon.

    2024.04.03.
  4. Új tornacsarnok a Ciszterben

    Éppen 108 esztendeje, Székesfehérváron született a legendás Kaszap István. Az évforduló alkalmából emléknapot rendeztek egykori iskolájában, a mai Ciszterci Szent István Gimnáziumban, és mostantól az ő nevét őrzi az intézmény új tornacsarnoka, melyet Spányi Antal megyés püspök áldott meg. Az emléknap programját ünnepi konferenciával és csarnokavató röplabdamérkőzésekkel folytatták.

    2024.03.25.