Karanténnaplót írtak a diákok a Comenius iskolában

Karanténnapló  és a Comenius címmel készített összeállítást a székesfehérvári Comenius Angol-Magyar Két Tanítási Nyelvű Iskola, mert szülők és pedagógus-szülők is úgy érezték, szeretnék megfogalmazni, mit éltek át az elmúlt hónapokban, mit tapasztaltak gyermekeik kapcsán.
2020.05.30. 09:13 |
Karanténnaplót írtak a diákok a Comenius iskolában

A levelek bővített változatát május 28-ától napi két posztban osztják meg e hét végéig az iskola hivatalos Facebook oldalán.

Íme részletek a vallomásokból:

Hirtelen jött magány

„Gyermekemnek nehéz volt átállni az itthoni feladatok elvégzésére. A kezdeti időszakban rengeteg házi feladat, önállóan feldolgozandó anyag érkezett. Kellemetlen volt neki, hogy nem találkozhat a barátaival, ezt is orvosolni kellett. A sok feladat elvégzésénél bele kellett jönnie abba, hogy minden elkészüljön határidőig, ez volt, hogy nem sikerült. Azt érezte, hogy nem mindenki veszi figyelembe, hogy ez egy új helyzet, amihez a gyerekeknek is alkalmazkodni kell, akkor is ha 17-18 évesek. Pár tantárgyból az órai anyagból jegyzetet kellett készíteni, de nem igazán tanulták meg, hogy hogy is kell ezt csinálni. Az elmúlt 11 év alatt, mióta iskolába jár, most kellett vele először tanulnom. (…)”

Az internet ördöge és varázsa

„Az én gyermekeim (6. és 2. osztályos) 15.30-ig az iskolában megírják a leckét, tanulnivalót hétköznapokon nem hoznak haza.  Jelenleg a 6. osztályos szuper jól teszi a dolgát a Teamsben. Nekem vele szinte semmi dolgom. Ő mondjuk mindig is kötelességtudó volt. A 2. osztályos is nagyon ügyes, és a tanári kar előtt kalapot emelek, megtesznek mindent, hogy megkönnyítsék a dolgunkat. Nála azért akadnak dolgok, amiket nem tud egyedül feltölteni (…)”

Feladatok, időbeosztással

„Kislányom 4. osztályos. Az offline világban is önállóan tanuló, aki tudja, hogy jöhet és jön is, ha segítségre van szüksége. A kezdeti lelkesedés, amikor éppen  alább hagyna, a tanító nénik új felületet mutatnak meg nekik, abban kérnek feladatot. Nagyon jónak tartom, hogy reggel már látjuk, mi az aznapi feladat, így amikor kedve, ideje engedi, akkor a 10:00 és 11:30 között megcsinálja egy részét. Mi szabályunk az lett, hogy minden feladatával 15:00-ig végeznie kell, mert az elején voltak némi csúszásaink és azt vettük észre, hogy estig a gép előtt ülünk. Végez is a feladatokkal. Annyit ellenőrzök nála, hogy nem maradt-e olyan feladat benn, ami másnapi határidős. Bevallom, van olyan nap, amikor minden flottul magától működik, de van, amikor nógatni kell, hogy "Tudod, hamarosan 15:00 óra és lezárul a feladatvégzésre kapott idő!" Ilyenkor egy közös mozgás, nevetés vagy csak egyszerű lustálkodás feldobja és folytatódik a munka. Én magam is betartom, hogy nem ülök estig a laptop előtt, hogy megmutassam neki, elválasztható a munkaidő és a magánélet. Feladatait nem tartom összességében soknak. Kb. 1,5 óra alatt mindennel végezni tud."

Önállóság: pipa

„Nekünk gyermekünk esetében nagyon jó tapasztalatunk van a digitális távoktatással kapcsolatban. Már az elejétől kezdve önállóan dolgozik benne, határidőket betartva küldi vissza a feladatait. Amennyiben kérdése van, bármikor tud bármelyik kollégához fordulni, készségesen, azonnal válaszolnak neki. Megtanulta beosztani az idejét.”

És hogy csinálják a pedagógus szülők? Zsonglőrök home office-ban

„Én úgy veszem észre, hogy próbálnak a kollégák olyan feladatokat is adni, hogy változatos legyen, nem a munkafüzet töltése és a visszaküldése általában a feladat. Összefoglalva, teljesíthető, gyerekbarát, rendszerezett. Minden nagyon jó J!”

A pedagógus, ha szülő

 „Ebben a mindannyiunk számára nehéz helyzetben nekünk a férjemmel a legfontosabb a türelem, a bizalom, a megértés és az elfogadás (tehát nem a gyermekem lexikális tudásának bővítése, a tananyag távolról történő bemagoltatása), amit úgy gondolom, maximálisan megkapott, megkap a gyermekünk. Kamaszként, elszakítva a barátoktól, iskolától, edzésektől, edzőktől borzasztó sok figyelmet és törődést igényel, eddig talán soha még ennyit. 

(…) A matematika okozza a legnagyobb fejtörést, a legnagyobb gondot. Ebből a tárgyból korrepetálásra kellett vinnem januártól, ami sajnos félbeszakadt a kialakult helyzet miatt. Úgy érzem, emiatt a szakadék még nagyobb lett, pedig biztos vagyok benne, hogy a feladatait sokkal jobb eredménnyel lenne képes teljesíteni. Sajnálom, hogy ez a terület ennyire gyenge. A helyzet az online térben még rosszabb lett, úgy érzem, nagyon sok hiányosságot sikerült ebben a tanévben felhalmozni.

A többi tantárgyhoz egy jellemzően kamaszos, de motivált, érdeklődő hozzáállással fordul."