-
Hozz egy meleg takarót!
Több mint száz takaró érkezett a Vörösmarty Színház Hozz egy meleg takarót! felhívására az elmúlt hetekben. Az adventi időszakban meghirdetett kampányban résztvevők az utcán élő, fedél nélküli otthontalanoknak nyújtottak segítséget felajánlásukkal. Az adományokat a Kríziskezelő Központ munkatársai osztják szét a téli időszakban.
2025.12.17. -
Lezárul a jubileumi Szentév
A Szentatya szándéka szerint a székesfehérvári egyházmegyében is Szent Család vasárnapján, december 28-án zárják le a jubileumi Szentévet. Ünnepi szentmisét mutat be Spányi Antal megyés püspök a Szent István király Székesegyházban 10.30 órakor hálát adva a szentév kegyelmeiért.
2025.12.17. -
Bodonyi Dániel kapta a díjat
A Fehérvár Médiacentrum munkatársa, Bodonyi Dániel kapta idén a DUE Médiahálózának Kaczián Gábor-díját. Az elismerést a szervezetben kiemelkedő közösségi és társadalmi munkát végző fiataloknak adják át minden évben karácsony előtt.
2025.12.16. -
Máltai és magyar dallamok
Egy különleges, karácsonyváró koncert erejéig külföldi vendégekkel egészült ki a Vox Mirabilis Kamarakórus. A Jézus Szíve templomban rendezett hangverseny vendége a Cantilena Malta Ensemble volt, akik Máltáról érkeztek Székesfehérvárra.
2025.12.15.
Garaczi László új regényét mutatják be az Új Magyar Képtárban
Garaczi László új regénye a karantén idején játszódik Magyarországon, a történet három sűrű napot fog át. A harmincas éveiben járó rendszergazda Brúnó és a tanár Hajni a világjárvány közegében próbálják feldolgozni szakításukat. Két nézőpontból számolnak be a részben összekapcsolódó, részben párhuzamos, egymásra rímelő vagy éppen egymást ellenpontozó történésekről. A maszkviselés, az online munka, a távolságtartás, az elnéptelenedett város, a bezártság és annak következményei – mindezek a motívumok túlmutatnak a konkrét járványhelyzeten. A karantén nem háttérként, hanem a társadalmi elszigeteltség metaforájaként jelenik meg. A harmadik szólamban Sybille, a német ökofeminista politológus a disztópiaként elképzelt jövő „csúnya, új világának” költői-filozofikus képeit adja. A Weszteg nem csupán a lenyúzott személyiségek groteszk társadalmi tablója vagy az elmúlt éveinket alapvetően felforgató járvány ironikus krónikája, hanem melankolikusan pulzáló dezillúziós szerelmi regény.