-
Fellobbant az öröm gyertyalángja
Advent harmadik vasárnapján a Bakony Népzenei Együttes műsora várta az érdeklődőket a Városház téri színpadon, majd Törő Gábor országgyűlési képviselő és Berze János református lelkész osztotta meg ünnepi gondolatait, hogy aztán fellobbanhasson a várakozás harmadik gyertyájának lángja is.
2025.12.14. -
A Vidishop ünnepi nyitvatartása
A VidiShop az ünnepek előtt is hétfőnként, szerdánként és péntekenként 10 órától 17:30-ig tart nyitva - ebédszünet 13:00-13:30-ig -, egészen december 22-ig. A VidiShop 2025. december 23-tól 2026. január 16-ig zárva tart!
2025.12.14. -
Júniusra költözik a FEZEN
A FEZEN 2026-ban a nyári fesztiválszezon egyik első nagy rendezvénye lesz. A júniusi időpont mellett megérkeztek az első fellépők is. A műfaji sokszínűségből jövőre sem enged a fesztivál, így Azahriahtól a finn Sonata Arctic metálzenekarig számtalan kedvencet felsorakoztató kínálattal készül a fehérvári fesztivál. És ez még csak az első “fellépőcsomag” a lista folyamatosan bővül - ígérik a szervezők.
2025.12.14. -
Élmény ajándékba
Varázslatos jégrevünek lehetett részese a Fehérvár VIP Klub két adományozójának jóvoltából szombat este a MET Arénában közel kétszáz nehéz sorsú, vagy fogyatékossággal élő fiatal és nevelőszüleik, valamint az őket segítő gondozók és gyermekeik. A Jégvarázs műsora előtt Székesfehérvár polgármestere is köszöntötte a jégshowra érkezőket.
2025.12.13.
Állást keresel? - 5 tipp a tökéletes kísérőlevélhez
Az önéletrajz önmagában egy száraz adathalmaz, jó esetben ez is kreatívan van már megalkotva, de még akkor sem mond el sokat a személyiségünkről. Éppen ezek miatt egy jó kísérőlevél elengedhetetlen akkor is, ha erre nem tértek ki külön a felhívásban. Most elárulunk 5 tippet, amivel te is trendi és ütős motivációs levelet kreálhatsz!
1. Mérd fel a terepet!
Mielőtt nekivágsz a csodálatos szöveg megalkotásának, nézz utána alaposan a cégnek, embernek, aki a jelentkezéseket várja. Fontos, hogy tisztában légy a munkahely értékeivel, az elvekkel, amiket vall, tudnod kell, hogy miben hisznek, és, hogy, akit keresnek, milyen tulajdonságokkal van felruházva. Tehát a cég szellemiségét nem árt, ha visszatükrözöd a kísérőlevélben, és még jobb, ha ezt hitelesen teszed. Próbálj arra koncentrálni, mely valós tulajdonságaid illenek a hirdető profiljába, és ezeket domborítsd majd ki.
Az előzetes terepszemle azért is hasznos, mert olyan praktikákat vethetsz be pl.,mint a leveled színeinek passzítása a brand színeihez.
2. A terjedelem
Nagyon lényeges, hogy mennyit írsz! Nincs szükség litániákra, vagy kisregényre, pont, hogy ütősnek kell lenned, mint egy reklámszövegnek. Végülis nem más ez, mint önmarketing. Tehát a lényeg legyen benne, de ne ragozd túl. Inkább a kreativitásra és egyediségre fektesd a hangsúlyt! A motivációs szöveged terjedelme ne legyen több egy fél A/4-es oldalnál! Ha nagyon meg akarod győzni a másik felet, és tényleg releváns mondataid vannak, akkor se haladd meg az egy A/4-es oldal terjedelmet!
3. Külön, vagy az emailben?
Az előbbihez kapcsolódik, hogy a kísérőlevél lehet csatolmány, de akár az emailed része is, mindjárt a köszönés, és a “ki vagyok, hol találtam a hirdetést” után. Ha a lelkesítő szöveget az email részeként kezeled, még rövidebbnek kell lennie, maximum 200-250 szóba tudd le a mondandód!
4. Esztétikum
A hosszúság mellett nem mindegy a külalak sem. Ez főleg akkor igaz, ha külön csatolt dokumentumról van szó. A kísérőleveleket manapság, ahogy az önéletrajzokat is, meg kell alkotni. Hogy érezze rajta, aki olvassa, hogy ebbe időt és energiát tettél, mert akkor valószínűleg a munkádat se csapod össze, és van kreativitásod. Egy word dokumentumba behányt, tördeletlen, ömlesztett, színtelen, szagtalan valami azonnal a kukában fog landolni!
Számos lehetőség van már, hogy színes, a stílusodhoz, vagy a célpont stílusához illeszkedő formátumot alkoss. Lehet ez PDF, vagy ott a canva.com, amin rengeteg sablon segít, és ingyenes.
Törekedj az egyediségre, a harmóniára, ne told túl azért a színeket, a képeket és grafikákat, de nyugodtan tehetsz bele, hogy erősítse a tartalmi mondanivalód.
5. Adj értékajánlatot!
A legfontosabbat talán a végére hagytuk. Tudnod kell, és meg kell jól fogalmaznod, hogy miért téged válasszanak. Hogy miért te vagy a legmegfelelőbb a pozícióra, akár van hozzá papírod/tapasztalatod, akár nincs.
Kell adnod egy értékajánlatot, amivel biztosítod őket arról, hogy nem fogják megbánni, ha behívnak. Sőt, egy tervet kell eléjük tárnod, hogy mivel és hogyan kívánod jobbá, gazdagabbá, ismertebbé stb.tenni a cégüket, vállalkozásukat. Tehát készíthetsz egy jövőbe mutató kis tervet nekik, vagy az is jó, ha néhány releváns gondolatot fogalmazol meg, megvillantod a kapcsolatrendszered, hivatkozol a meglévő eredményeidre, mutatóidra, díjaidra, szakmai elismerésekre.
Végezetül pedig utalj rá, hogy mindenképpen szeretnél egy személyes találkozót kérni.