A piac portékái a Székesfehérvár és környékén élő őstermelők, kistermelők gondosan művelt földjeiről, takaros gazdaságaiból érkeznek. Schultz György, a Jancsárkert Piac és Közösség Egyesület elnöke beszélt arról, hogy garantált minőség várja a vásárlókat a koronavírus-járvány idején is.
"A Jancsárkert ma még jellemzően szombat délelőtti piac. A megnyitás óta négyszáz piaci napon vagyunk túl. A következő nagy kihívás az életünkben a hétköznap is nyitva tartó piac lesz. További fejlődés, hogy egyre több árus a korszerű értékesítési módszerekre tér át. Örömmel látom, hogy sok gazda háttere – a saját tehetségének és a kormányzati támogatásoknak köszönhetően – stabilizálódott. A különböző húsáruk és zöldségek előállítása, a feldolgozás színvonala és a termékek minősége rendkívül sokat fejlődött, de amiben még inkább előrelépés van, az az értékesítési technikákban mutatkozik meg." - mondja Schultz György, a Jancsárkert Piac és Közösség Egyesület elnöke.
Mi a folyamatos fejlődés záloga?
Egyre több fiatal jelent meg a piacon saját termékekkel. Ez is eredményezheti azt, hogy korszerűbb értékesítési módszereket alkalmaznak: ilyen a házhoz szállítás vagy magán a tanyán történő értékesítés. Ma már ez nem életidegen. Eléggé elterjedt – főleg most, a járvány időszakában – hogy kiszállítják a termékeket. Ma már van jó néhány olyan termelőnk, akik kifejezetten erre specializálódtak. Egyre inkább elterjed a Jancsár piacon is az érintésmentes fizetési mód. Ma már természetes dolog, hogy bankkártyával lehet fizetni, ami a kezdetekkor illetve jó pár évvel ezelőtt még elképzelhetetlennek tűnt.
Azt tapasztaljuk, hogy megvan a kommunikáció a piacvezetés és az árusok között is, hiszen egyre nagyobb a kínálat, ami azt mutatja, hogy felmérik, mire van igény.
Mindenki törekszik erre, és ami talán közös nevezőt is jelent, az az, hogy a vásárlók egészségére kiemelten odafigyelünk. Ebbe beletartozik, hogy a zöldségtermelők kevés vegyszert használjanak, netán eljussanak a bio minősítésig. A kulcsszó az egészséges életmód és az egészséges termék. Ezt mindenkinek el kellett fogadnia a saját terméke előállítása egész folyamatában. Ennek a csúcspontját jelentik a biotermékek, de minden áru esetében fontos, hogy a termelők egyre kevesebb adalékanyagot használjanak. A közös hívószó tehát az egészségmegőrzés illetve a környezetbarát termelés és értékesítés.