Digitális tantermet adtak át az István Király Általános Iskolában

Átadták az új digitális tantermet a Székesfehérvári István Király Általános Iskolában. Ez a harmadik olyan intézmény a városban, ahol ez megvalósult. A termet a KÉPES – Közösségi Értékteremtő Program újdonságaként hozta létre az Alba Innovár Digitális Élményközpont. Jelenleg az alkalmazandó speciális módszertant tanulja hat István Iskolás pedagógus, az oktatás várhatóan a második félévben kezdődhet el.
2021.11.10. 14:31 |
Digitális tantermet adtak át az István Király Általános Iskolában

A digitális eszközökkel felszerelt, speciális tantermet az idén 35 éves fennállását ünneplő István Király Általános Iskola emeletén hozták létre. Ez az első okosterem, amely a városi cégek összefogásából született KÉPES-program keretében jött létre, az Alba Innovár szakmai részvételével. A gyerekek speciális pedagógiai módszertannal, XXI. századi eszközökkel és körülmények között sajátíthatják el a különféle tantárgyak, köztük az alaptantárgyak tudásanyagát. Fontos, hogy a módszer nem kiváltja a hagyományos tanítást, hanem kiegészíti azt.

Az István Király Általános Iskola hat pedagógusa tanulja jelenleg az alkalmazandó szakmai módszertant, a gyerekek oktatása várhatóan a második félévtől kezdődhet el. A már képzett tanárok később átadják a tudást a kollégáiknak, „betanítják” őket, hogy az okostermet minél szélesebb körben, innovatív módon használhassák a diákok az ismeretek elsajátításához. A terem vidám, barátságos arculatát a tanulók ötletei alapján alakították ki. Belső rajzpályázatot hirdettek, a beérkezett mintegy 200 alkotásból zsűri választotta ki a legérdekesebbeket, a legszínesebbeket,  melyek a termet díszítik.

Krählingné Kovács Tünde, az iskola igazgatója arról beszélt, hogy az elmúlt 35 évben bármilyen fejlesztést, újítást, pályázatot valósítottak meg, szakmai módszertani változást vezettek be, mindig a jövőnek dolgoztak. Reményét fejezte ki, hogy az okosterem komplex instrukciós eszközrendszere mindenkit motiválni fog az élményalapú oktatásra, ösztönöz a kreativitásra, a közös gondolkodásra, és hatékonyabbá, eredményesebbé teszi a tanulást.

Dr. Cser-Palkovics András polgármester arról szóltt, hogy a KÉPES-program egy remek kezdeményezés, amely a társadalmi felelősségvállaláson, a csapatmunkán, a közösség erején alapul. A programban eddig elvégzett intézményi felújítások most kiegészültek a digitális tanterem átadásával. Az Alba Innovár okosterem programja szintén egyedi. Az Önkormányzat abból az adóbevételből tudja támogatni az Élményközpontot, amely a cégektől származik, az iskolákban pedig a munkavállalók gyermekei tanulnak, így a forrást visszaforgatják a közösség számára fontos célokra. Hozzátette, hogy hamarosan a Munkácsy Mihály Általános Iskolában, jövőre pedig még több intézményben átadnak hasonló tantermet.

Török Szabolcs tankerületi igazgató felidézte, hogy 2019-ben egy, a KÉPES-programmal kapcsolatos egyeztetésen merült fel a digitális tanterem létrehozásának ötlete. Fontos cél volt ez már akkor is, amely a cégek munkaerőpiaci igényeihez is csatlakozik: az általános iskolákban kell az alapjait megteremteni annak a gondolkodásnak, kooperatív szemléletnek és csapatmunkának, melyet a gyerekek felnőttként hasznosítani tudnak a mindennapokban, a munka világában. Az okosterem berendezéseivel, módszertanával a gyerekek belenőnek a csapatmunkába, amely később az életük részévé válik.

Laufer Tamás, az Alba Innovár Digitális Élményközpont vezetője elmondta, az alkalmazott módszer arról szól, hogy a gyerekeket magabiztosságra tanítják, a technológiák használatára, az egyéni és a csapatmunkára, a döntések meghozatalára, és ehhez magabiztos tudással rendelkező pedagógusokra van szükség. Székesfehérvár Önkormányzatával és a Székesfehérvári Tankerületi Központtal szoros együttműködésben zajlik ez a program. Fontos az intézmények, a pedagógusok érzékenyítése, hogy lássák a digitális kompetencia-oktatás hasznosságát, és minél több iskolát felszereljenek digitális teremmel.

Szincsák Attila, a KÉPES-programban résztvevő DENSO Gyártó Magyarország Kft. alelnöke köszönetét fejezte ki a pedagógusoknak, akik vigyáznak a munkavállalók gyermekeire, fejlesztik, oktatják őket. A KÉPES-program ehhez adja a visszacsatolást a bölcsődék, óvodák, iskolák fejlesztésével. Fontos lenne megteremteni azt a harmóniát, hogy a tanulás ne feladat, hanem élmény legyen.