-
Elkezdődött a ballagási hét
A hagyományokhoz hűen a ballagási hét ünnepi nyitányaként a ballagó osztályok osztályfőnökeit köszöntötték hétfőn az Órajátéknál. Székesfehérvár közössége nevében dr. Cser-Palkovics András polgármester mondott köszönetet a pedagógusok munkájáért.
2024.04.29. -
Diáktanács szakmai napja
A székesfehérvári diákság nem csak izgalmas témákban hallhatott előadásokat, hanem köszönetet mondtak a Diáktanács leköszönő elnökségének, valamint sor került a múlt heti DÖK Vetélkedő eredményhirdetésére is. A rendezvényen dr. Cser-Palkovics András egy új, fiataloknak szóló közösségi tér tervezését is bejelentette.
2024.04.29. -
Új játszótér épült Maroshegyen
Maroshegyen több helyszínen is várja játszótér a gyermekeket és szüleiket. Mostantól a Gárdonyi Géza Művelődési Ház előtti nagy zöldterületen immár még bővebb lehetőség lesz a kikapcsolódásra.
2024.05.01. -
Kerékpáron bizonyíthattak
Közlekedésbiztonsági vetélkedősorozat döntőjét rendezték az István Király Általános Iskolában. A megmérettetésre a vármegye közel ötven tanulója érkezett, akiknek kerékpáros ügyességükről, illetve KRESZ tudásukból kellett számot adni egy tesztlap kitöltésével.
2024.04.30.
Tartsuk meg a fejlődés és a környezet egyensúlyát - Cser-Palkovics András az új állami szabályozásról
Ez - főleg a nagyobb városokban - közlekedésszervezési és környezetvédelmi károkat is okoz, hiszen a lakók a másik (vagy akár harmadik) családi autót így közterületi parkolókban hagyják, ami közösségi feszültséghez vezet, és amelyet az önkormányzatoknak kell orvosolniuk. A városvezető felterjesztéssel él az állam felé: vonja vissza vagy korrigálja az új szabályozást, vagy utalja ezt a kérdést önkormányzati hatáskörbe.
Elhibázott a társasházak parkolóépítésének új, állami szabályozása - írja Facebook bejegyzésében a város polgármestere. Számos városban, Fehérváron is jelentős közlekedési, környezetvédelmi kihívást jelent a parkolás problémája. Eddig az új építésű lakóházak kivitelezőinek lakásonként 1,5 parkolóhelyet kellett építenie, az építési telken belül. Az új szabályozás értelmében ez a szám lecsökken 1 parkolóhelyre.
Székesfehérváron robbanásszerűen emelkedett a gépkocsik száma, rengeteg háztartásnak immár nem egy, hanem kettő, néha három gépjárműve van, vagyis annyit is kell parkoltatni. Könnyen belátható tehát, hogy lakásonként 1 parkolóhely elvárása nem fedi a helyi valóságot, igényt. A közterületeken pedig nincs több hely.
Az új szabályozást tartalmazó Országos Településrendezési és Építési Követelmények (OTÉK) nem veszi figyelembe a Fehérvár helyzetében lévő városok igényeit e tekintetben. Külön kellemetlen, hogy előzetes szakmai egyeztetés nélkül született meg ez a jogszabály.
Középtávon az elégtelen mennyiségű parkolóhely jelentős közösségi feszültséghez, környezetvédelmi károkhoz fog vezetni, melyeket utána az önkormányzatoknak kell orvosolniuk közpénzből, ha egyáltalán tudják. Fehérváron jelentős lépéseket tettünk a fenntarthatóság érdekében, és igen, bőven van még teendőnk is, de ebben eddig az állam minden szervére segítő, konzultáló partnerként számíthattunk, bízom benne, hogy ez ezután is így marad.
Ennek érdekében felterjesztéssel élek az állam felé, hogy az új szabályozást vonja vissza, vagy korrigálja, legjobb esetben utalja ezt a kérdést önkormányzati hatáskörbe.
Minden településnek érdeke, hogy épüljenek új lakások, társasházak, de nem érdekük, hogy növekedjen a közterületeken parkoló autók száma. A világ nem ebbe az irányba megy, ez a modell nem fenntartható. Nem fenntartható sem közlekedési, sem környezetvédelmi szempontból.
A környezetvédelem ügye komplex és az életünk minden részére kiterjed. Fontos lenne tehát, hogy minden szabályozás figyelembe vegye azt, mert a fejlődés, az építkezés közös célunk, de az egyensúlyt fenn kell tartani fejlődés és természet között! Az élhető városhoz a közterületen a zöld területek, a parkok, a játszóterek, a sportparkok, a teraszok és a közösségi terek tartoznak hozzá.