Nevelési módszerek Írországból


Írországi iskolalátogatásuk tapasztalatairól és az ottani oktatási-nevelési rendszer működéséről tartott sajtótájékoztatót Dr. Csapó Csilla alpolgármester és Nagy Tamásné, a Tóvárosi Óvoda vezetője június 5-én a Városházán. Az alpolgármester asszony elmondta, a május 24-29. közötti látogatás során sok hasznos tapasztalatot szereztek a pedagógusok, melyek fontosak a magyarországi gyerekek, szülők és az oktatók számára is.
2008.06.05. 16:47 |
Írországi iskolalátogatásuk tapasztalatairól és az ottani oktatási-nevelési rendszer működéséről tartott sajtótájékoztatót Dr. Csapó Csilla alpolgármester és Nagy Tamásné, a Tóvárosi Óvoda vezetője június 5-én a Városházán. Az alpolgármester asszony elmondta, a május 24-29. közötti látogatás során sok hasznos tapasztalatot szereztek a pedagógusok, melyek fontosak a magyarországi gyerekek, szülők és az oktatók számára is.

Dr. Csapó Csilla bevezetőjében említette az írországi iskola és a magyarországi intézmények közti különbségeket. Mindenekelőtt a családi környezet szerepét és a természet szeretetének fontosságát: a kert és az állatok az iskolai nevelés részei, például a mai modern technika, a webkamera beépítése madárházakba lehetővé teszi, hogy a tanulók megfigyelhessék a környezetüket.

Kiemelte az oktatási rendszer sajátosságát, ahol a gyerekek 4 éves korukban kezdik meg iskolai tanulmányaikat, az írás-olvasás elsajátításával, szigorú követelményrendszerben, ugyanakkor családias hangulatban, talán emiatt is kevesebb fegyelmezéssel.
Ennek köszönhetően a szülők teljesen más kapcsolatban állnak az intézménnyel, mint hazánkban. Az iskola, az önkormányzat és a szülők közt szoros a viszony, segítik egymás munkáját.

Nagy Tamásné, a Tóvárosi Óvoda vezetője elmondta, 1999-ben határozták el, hogy az Európai Unió által is sokszor hangsúlyozott élethosszig tartó tanulás jegyében pályáznak a lehetőségre, mely segítségével az EU tagállamok oktatási intézményeinek sajátosságait és az adott ország családi életét összehasonlíthatják hazánkéval.

Meg kellett teremteni a lehetőséget a pedagógusok mobilizálására. Az ilyen alkalmakkor testközelből figyelhető meg az intézmények élete a nyitásuktól a zárásig, eközben hasznos szakmai élmények szerezhetők. A kezdeményezés külföldi partnereivel való találkozás pedig jó visszacsatolás a magyar módszerek sikerességével kapcsolatban.A pályázati utak ezzel még nem értek véget, a következő úticél Spanyolország, majd végül Izlandon zárul az akció.

Az írországi útról készült kiállítás a Tóvárosi Óvoda folyosóján lesz megtekinthető jövő héttől.