Nagy Arnold: SEO tévhitek az elmúlt 12 évből

A SEO az-az a keresőoptimalizálás mára egy önálló tudományággá vált, amelynek megvannak a saját szabályai és szakértői is. A versenyfutás a minél jobb helyezésért a találati listákon persze kitermelte a saját tévhiteit, melyek stabilan tartják magukat.
2019.10.18. 21:20 |
Nagy Arnold: SEO tévhitek az elmúlt 12 évből

Ezek egy része egykor igaz volt, de mára elavulttá vált, más részük viszont inkább csak félreértés, melyet nem árt tisztázni. Ebben a bejegyzésben 5 gyakori tévhitet nézünk meg a keresőoptimalizálás világából, s elmondjuk, mit takar a valóság.

A HTTPS használata előnyt ad

A HTTPS használata mindenképpen előnyös, mert biztonságos csatornán történik az adatok forgalmazása ennek a szabványnak a segítségével. A tévhitekkel ellentétben azonban nincs SEO előnye, egy weboldal azért nem kerül jobb helyre a találati listákon, mert HTTPS-t használ.
Bár a Google rangsorolási tényezőnek használja, hatása elenyésző. Ettől függetlenül minden oldaltulajdonosnak érdemes HTTPS-re váltania, mivel a böngészők biztonsági figyelmeztetéseket jeleníthetnek meg ennek hiányában.

Az oldal megváltozásával ideiglenesen visszaesnek a helyezések

Ha egy weboldal átdolgozásakor, költözésekor vagy módosításakor visszaesik a Google találati listákon, akkor ott el lett rontva a folyamat. Az oldal változásai ugyanis nem jelentenek SEO hátrányokat.

Egész egyszerűen el kell végezni a megfelelő beállításokat, és szorosan nyomon követni a folyamatokat. Az olyan dolgok, mint a relevancia megtartása, az URL-ek kezelése és átirányítása, illetve számos más feladat segít megőrizni a korábban már megszerzett helyezéseket - írja a SeoPont.hu SEO ügynökség.

Változtatáskor elég mindent a főoldalra irányítani

Az is egy komoly tévhit, hogy az oldal változtatásakor vagy költözésekor elég minden régi linket az új weboldal főoldalára irányítani. Ehelyett ügyelni kell a relevanciára, az átirányítások beállításakor mindig a lehető legközelebbi célt kell használni.

Például, ha egy tartalom elköltözött, akkor a régi linkje az új linkjére mutasson, ha pedig már nem létezik, akkor a kapcsolódó legközelebbi gyűjtőoldalra. Csak akkor legyen a főoldalra irányítva a hivatkozás, ha az előbbiek közül már egyik sem elérhető, utóbbi esetben jót tesz egy kis linképítés is.

Egy weboldalt meg lehet SEO-zni egyetlen munkafolyamattal / megoldással

Az is gyakori hiba, hogy valaki meg akarja „seózni” a weboldalát, és onnantól már várja a Kánaánt. Mivel a Google algoritmusai folyamatosan változnak és a konkurensek is dolgoznak a saját SEO-jukon, így a keresőoptimalizálás folyamatos munkát jelent.

Természetesen vannak olyan kezdeti beállítások, melyeket elvégezve már jelentkeznek a keresőoptimalizálási előnyök, de a munka ezzel még nem ért véget. A különféle szoftverek, WordPress bővítmények is hasznosak, de az emberi tudás még sokáig nélkülözhetetlen marad a területen.

SEO szövegírás

A SEO szövegírás nem létezik. Legalább is, abban a formában nem, ahogy használják. Nincsenek olyan keresőoptimalizálási trükkök, mellyel egy szövegíró jobb lesz, mint egy másik szövegíró.
Attól lesz kiválóbb egy elkészült tartalom, hogy magas minőségű, a kulcsszavakat természetes módon és arányban használja, az adott anyagot pedig végig olvassák és megosztják az olvasók. Nem kell kulcsszót halmozni, csak kimagasló minőségű, szakértői tartalmat kell előállítani. Ezt a Google is felismeri, ahogy jól látja az olvasók kedvező reakcióit is. Ettől lesznek SEO előnyei a tartalomnak, nem a varázslástól.

Nagy Arnold, SEO Szakértő, SeoPont.hu