-
Karácsony a kórházban
Csütörtök délelőtt – a sokévtizedes hagyományt folytatva – idén is karácsonyi ünnepséget szerveztek a Fejér Vármegyei Szent György Egyetemi Oktató Kórház Újszülött, Csecsemő és Gyermek Osztály ápolást igénylő kisgyermekeinek és szüleinek. Ebben az évben is Mits Péter és fiai, Mits Gergely és Mits Márton csaltak mosolyt dalaikkal a gyermekek arcára.
2025.12.18. -
Sokkal több mint szőnyeg
A 2025-ös év utolsó vendége Iraj Azarfaza volt az MCC székesfehérvári képzési központjában, aki Irán kettős arculatáról tartott előadást, majd válaszolt az érdeklődők kérdéseire is.
2025.12.18. -
Boggie Christmas koncert
Különleges karácsonyi koncertélményre várja a zeneszeretőket Boggie, aki a legismertebb ünnepi dallamok mellett saját dalaiból is hoz egy csokrot a december 20-i fehérvári fellépésére.
2025.12.17. -
Mézeskalácsos táncos est szépkorúaknak
A régi szép idők dallamai várják a Felsővárosi Közösségi Házban december 20-án rendezendő táncos est résztvevőit. A szépkorúaknak szervezett eseményre minden táncoslábút várnak a szervezők!
2025.12.17.
Miért nem érdemes télen nyári gumival közlekedni?
Mikor és miért váltsunk téli gumira?
Nem véletlen, hogy a gumigyártók külön gyártanak abroncsokat télre és nyárra. A nyári gumik keverékükben és mintázatukban is úgy vannak kialakítva, hogy a nyári nagy melegekben, a forró aszfalton is egyenletesen kopjanak, és kellő tapadást érjenek el. Ezeket az abroncsokat 7 fok felett érdemes használni, és bár a havazás az elmúlt teleken meglehetősen ritka volt, bőven 7 fok alatti volt a hőmérséklet. A téli gumik nemcsak a havon, de a hideg időben is sokkal jobb tapadást érnek el, ennél fogva rövidebb fékúttal is bírnak.
A téli gumik keverékét úgy alakítják ki a gyártók, hogy a gumi bírja az alacsony hőmérsékletet, és már 7 fok alatt érdemes téli abroncsra váltani. A mintázati kialakítás is eltér a nyári gumikétól, hiszen jóval több barázdát és bordát láthatunk a mintázati kialakításban, ez pedig lehetővé teszi az abroncs számára, hogy havas-jeges körülmények között is jó tapadást és rövid fékutat érjen el, erre pedig télen jellemzően szükség is van, ha nem is minden nap. Ha tehát a hőmérséklet tartósan 7 fok alá esik, ami már jellemező november közepén, akkor bizony érdemes elővenni a téli abroncsokat – írja az Autógumiakció.
Milyen tényezők alapján válasszunk téli gumit?
Persze megeshet, hogy a régi szett már nagyon kopott, és új gumira van szükség. A törvényi szabályozás ugyan engedi Magyarországon, hogy egészen addig használjuk az abroncsokat, amíg el nem érjük az 1,6 mm-es profilmélységet, ugyanakkor a gumis szakemberek és az abroncsgyártók is azt javasolják, hogy 4 mm-es mélység alatt már érdemes új szettet vásárolni. Ha pedig eljött ennek az ideje, érdekes kérdés, hogy milyen szempontokat vegyünk figyelembe a választásnál.
Az abroncsgyártók természetesen csak jót fognak mondani a termékeikről, a vásárolói vélemények között pedig előbb találunk negatívat, mint pozitívat. Hogy objektív képet kaphassunk a téli gumi állapotáról, érdemes a nemzetközi abroncstesztek eredményeit figyelni. Az ADAC teszteredmények például jó alapot adhatnak ahhoz, hogy a megfelelő gumit válasszuk ki.
Az idei ADAC téli gumi teszt is két méretben zajlott, a kisebb méretű hobbiterepjáróra való 205/60 R16-os méretben, illetve a kompakt kategóriában nagyon keresett 225/45 R17-es méretben. Míg a hobbiterepjárók méretében hét abroncs is jó minősítést ért el, a Dunlop Winter Sport 5, a Michelin Alpin 6, a Goodyear UltraGrip 9+, a Continental WinterContact ST 870 P, a Hankook Winter i*cept RS3, a Bridgestone Blizzak LM 005, és a Firestone Winterhawk 4, a 225/45 R17-es méretben csak négy abroncs, a Continental WinterContact TS870, a Michelin Alpin 6, a Goodyear UltraGrip Performance +, és a Dunlop Winter Sport 5 mondhatja el ugyanezt.