HVG Diploma 2008: a Kodolányi az ország legjobb főiskolája

Magyarország legnagyobb nem állami és nem egyházi fenntartású oktatási intézménye, a Kodolányi János Főiskola a számos hazai és külföldi minőség díj mellett a legjobb főiskola minősítését is elnyerte a HVG Diploma 2008 kiadványban megjelent felsőoktatási rangsor besorolása alapján. Dr. Szabó Péter rektor elmondta, az egyetemi karokat is tartalmazó abszolút értékelésben a 39. helyet foglalja el a Kodolányi a 168 kart összesítő listán. Az idei tanévben már két jelentős újdonsággal is jelentkezett a KJF: beindította a jazz művészeti tanszéket és a hallgatókat segítő ügyfélszolgálatot.
2008.01.08. 13:48 |
Magyarország legnagyobb nem állami és nem egyházi fenntartású oktatási intézménye, a Kodolányi János Főiskola a számos hazai és külföldi minőség díj mellett a legjobb főiskola minősítését is elnyerte a HVG Diploma 2008 kiadványban megjelent felsőoktatási rangsor besorolása alapján. Az idei tanévben már két jelentős újdonsággal is jelentkezett a KJF: beindította a jazz művészeti tanszéket és a hallgatókat segítő ügyfélszolgálatot.

Az intézmény folyamatos fejlesztésekkel, új szakok, hallgatóbarát-szolgáltatások beindításával kívánja a jövőben is megőrizni ezt a kiemelkedő eredményt, és nem csak Magyarország, de a térség meghatározó oktatási/kutatási műhelyévé kíván válni. Dr. Szabó Péter rektor elmondta, az egyetemi karokat is tartalmazó abszolút értékelésben a 39. helyet foglalja el a Kodolányi a 168 kart összesítő listán.

Három pozíciót javított a KJF tavalyhoz képest

A felmérések az Oktatási és Kulturális Minisztérium, az Országos Felsőoktatási Információs Központ, az Országos Tudományos Diákköri Tanács adatain, valamint a HVG által végzett reprezentatív szociológiai kutatás eredményein alapulnak. A Közép-Dunántúli Régió legdinamikusabban fejlődő felsőoktatási intézménye három pozíciót javított a tavalyi összesítéshez képest, az elmúlt három év távlatában a fejlődés még nagyobb mértékű, hiszen két esztendő alatt összesen 60 helyezést javított a Főiskola.

Míg a legtöbb felsőoktatási intézményben a nappali tagozatos alapképzésekre beadott jelentkezések száma csökkent, addig a Kodolányi János Főiskolán az idei jelentkezések száma 17%-al haladta meg a tavalyit. A főiskolán folyó oktatás színvonalát nemcsak az Oktatási és Kulturális Minisztérium által 2007. őszén adományozott Felsőoktatási Minőségi Díj ismeri el, hanem a hallgatók egyre növekvő számú érdeklődése is.

Jelentős előrelépés a gazdaságtudományi képzésben is

Ezt támasztja alá, hogy a bölcsészképzésre jelentkezők közül a főiskolák között a legtöbben a Kodolányit választották. Bölcsészképzésre vonatkozó összesített rangsoron a KJF a főiskolák között a negyedik, az egyetemi karokat is tartalmazó listán a 16., holtversenyben az EKF-BTK és NYF-BMFK intézményével. Társadalomtudományi karok összesített képzési rangsorában az 51 karból a 20. helyen áll a Kodolányi. Gazdaságtudományi képzések közt első a KJF a főiskolák összesített rangsorában és az 5. helyen áll az egyetemi gazdaságtudományi karokat is tartalmazó 42-es listán. A Kodolányi oktatóinak szakmai felkészültségét jelzi, hogy a legtöbb magasan kvalifikált oktatóval rendelkezik a főiskolák között.

Kulturális élet, sportolás, étkezés: a Kodó a legjobb

Dr. Szabó Péter rektor elmondta, valamennyi intézmény közül a legjobbra ítélték a közgazdász hallgatók a Kodolányi pezsgő kulturális életét, a sportolási és étkezési lehetőségek széles választékát. Ezüstérmet érően szerepelt a Kodolányi a könyvtári szolgáltatások és a konferenciák terén. A KJF olyan intézményeket utasított maga mögé ebben a faktorban, mint például a Budapesti Corvinus Egyetem, a Budapesti Gazdasági Főiskola, vagy éppen a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola. Hasonlóan vélekedtek a hallgatók a ”Kodós” légkör megítéléséről, melyben második helyezést ért el a főiskola. A KJF hallgatói elégedettek az intézményi szolgáltatások színvonalával, reprezentálja ezt a gazdálkodási és menedzsment szakos hallgatók véleménye alapján elért dobogós pozíció is.

Jazz és pop: megkezdte működését a művészeti tanszék

Az idei tanévben már két jelentős újdonsággal is jelentkezett a KJF: beindította a jazz művészeti tanszéket és a hallgatókat segítő ügyfélszolgálatot. Az új tanszékkel kapcsolatban Mits Gergely tanszékvezető elmondta, a szak különlegessége, hogy Magyarországon már hagyományosnak tekinthető igen magas színvonalú jazz oktatási program kiegészül igényes popzenei képzéssel is. A tanszékvezető kiemelte, olyan kiválóságok tanítanak a Kodolányin, mint Birta Miklós, Czírják Csaba, Hámori János, Kiss Noémi, Muck Ferenc, Pély Barna, Schreck Ferenc, Szabó Sz. Dániel, vagy Szendőfi Péter. Mits Gergely elmondta, a 2008/2009-es tanévtől külföldi tapasztalatok megszerzésére is lehetősége nyílik majd a hallgatóknak, valamint garantálják azt is, hogy nyári gyakorlatot és pénzkereseti lehetőséget is biztosítanak a növendékeknek.

 dr. Szabó Péter rektor elmondta, az új tanszék fontos feladata lesz, hogy magas színvonalú zenei produkciókon keresztül népszerűsítse a Kodolányi "brendet" egész Európában, sőt az USA-ban is.

A jazz-szakot a Kodolányi János Főiskola közösen dolgozta ki a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemmel, így a főiskola hallgatóinak lehetőségük lesz a master fokozat megszerzésére is a KJF-es alapdiplomát követően. A szeptemberben beindult szakra 138-an adták be jelentkezésüket, végül 33 hallgatóval indult meg a képzés.

Három helyszínen nyitott Ügyfélszolgálati Központot a Kodolányi 

Újdonságnak számít az is, hogy a Magyarországon működő főiskolák közül egyedül a Kodolányi János Főiskolán fogadja egykapus Ügyfélszolgálati Központ a hallgatókat. Az idei tanévtől három helyszínen (Budapesten, Székesfehérváron és Siófokon) munkába álló Ügyfélszolgálati Központok feladata az, hogy a hallgatók számára eligazodást jelentsenek a főiskola belső életében és segítsenek a problémáik mielőbbi megoldásában. Az ügyfélszolgálati előadók fő tevékenysége a hallgató és a hivatalok közötti ügyekben való közreműködés és tájékoztatás. Így a hallgatók egyetlen helyszínen informálódhatnak mindazon témakörökről, amelyekkel kapcsolatban régebben például a tanulmányi osztályt, illetve a gazdasági hivatalt kereshették fel.

Az elmúlt időszakban több mint 10.000 alkalommal segítettek az ügyfélszolgálat munkatársai a hallgatóknak a három oktatási helyszínen. Az ügyfélszolgálatokat mindegyik oktatási helyszínen egységes design jellemzi, valamint rendkívül modern, esztétikus belső tér-kialakítás, amely a főiskola színvilágát és hangulatát tükrözi.