A POSZT fődíjasai a székesfehérvári Vörösmarty Színházban

 A Nyári Színházi Fesztivál repertoárjának összeállításakor a Fodrásznő még csak jelölt volt a Pécsi Országos Színházi Találkozó versenyprogramjában. A debreceni Csokonai Színház produkciója azóta a legjobb előadás címét tudhatja magáénak, Szűcs Nelli pedig a legjobb női alakításért járó díjjal lett gazdagabb. A színésznő férjével, Trill Zsolttal, valamint Tóth Lászlóval és Kristán Attilával játszik a Viktor Rizsakov rendezte darabban merészet és vidámat, ahol a néző is szereplő, és minden előadás új kaland.
A Nyári Színház programjairól bővebben!
2010.06.23. 13:29 |
 A Nyári Színházi Fesztivál repertoárjának összeállításakor a Fodrásznő még csak jelölt volt a Pécsi Országos Színházi Találkozó versenyprogramjában. A debreceni Csokonai Színház produkciója azóta a legjobb előadás címét tudhatja magáénak, Szűcs Nelli pedig a legjobb női alakításért járó díjjal lett gazdagabb. A színésznő férjével, Trill Zsolttal, valamint Tóth Lászlóval és Kristán Attilával játszik a Viktor Rizsakov rendezte darabban merészet és vidámat, ahol a néző is szereplő, és minden előadás új kaland.
  Szűcs Nelli, Jászai Mari díjas művész pályája egyik legnehezebb és legszebb szerepének tartja a fodrásznőt: „Irina a szeretet megtestesülése abban a világban, ahol már mindenki mindenkit utál. Olyan alapértékeket képvisel, mint az igaz szerelem, a szabadság, a hit, a remény… Gyakran a nézők, sőt, mi játszók sem tudjuk eldönteni igazán, mi történik a valóságban, és mi az álmok határán.
 
 Irina börtönből várja haza szerelmét, s közben három másik férfi dongja körül. Nincs ember, aki el tudna menni mellette, kisugárzása mindenkit magával ragad. Ugyanakkor vissza is élnek egészen valószínűtlen jóságával – megmosolyogtatóan és sajnálatra méltóan naiv.
 
 A történet helyszíne ha úgy tetszik, fodrászüzlet, ha úgy tetszik, Irina belső szobája. A rendező, Viktor Rizsakov végig a kés élén táncol a valóság és a lelki síkok között. Az előadás mégsem túl elvont, nehézkes vagy nyomasztó; sokat nevetünk, táncolunk, bohóckodunk, lubickolhatunk a szerepekben és bevonhatjuk a nézőt a játékba. Minden előadás új kaland, aminek a közönség aktív részese, számomra ez az igazi színház.”