Megújul a városi buszközlekedés augusztus 21-től (térképek frissítve)

Augusztus 21-től teljesen átalakul a város autóbusz-közlekedése: erről csütörtöki ülésén döntött Székesfehérvár Megyei Jogú Város Közgyűlése. Nagy Zsolt, a Polgármesteri Hivatal Közlekedési Irodavezetője elmondta, hogy a kérdés nem az volt, hogy megtartsák-e a régi rendszert, vagy bevezessék az újat, hanem az, hogy legyen-e Fehérváron közösségi közlekedés, vagy ne. A közgyűlés döntése értelmében lesz buszközlekedés, mégpedig olcsóbban és hatékonyabban, mint eddig.
Törzshálózat - LETÖLTHETÕ térkép (.pdf)
Hivatásforgalmi járatok - LETÖLTHETÕ térkép (.pdf)
Nyitott garázsjáratok - LETÖLTHETÕ térkép (.pdf)
2012.07.19. 13:47 |
Augusztus 21-től teljesen átalakul a város autóbusz-közlekedése: erről csütörtöki ülésén döntött Székesfehérvár Megyei Jogú Város Közgyűlése. Nagy Zsolt, a Polgármesteri Hivatal Közlekedési Irodavezetője elmondta, hogy a kérdés nem az volt, hogy megtartsák-e a régi rendszert, vagy bevezessék az újat, hanem az, hogy legyen-e Fehérváron közösségi közlekedés, vagy ne. A közgyűlés döntése értelmében lesz buszközlekedés, mégpedig olcsóbban és hatékonyabban, mint eddig.
Nagy Zsolt elmondta, hogy a negyven éve szinte változatlan, pazarló módon és kihasználatlanul működő buszhálózat az utóbbi években évi négyszázmillió forintos hiányt halmoz fel. Ennek a hiánynak a finanszírozása tovább nem lehetséges, sem az állam, sem a város nem tudja ezt felvállalni. Mivel a veszteségek miatt az Alba Volán Zrt. felmondta a várossal fennálló szerződését, ma arról kellett döntenie a városi képviselőtestületnek, hogy legyen-e közösségi közlekedés Székesfehérváron, vagy ne.
A meghozott döntés értelmében egy új, teljesen átlátható, de hatékonyabb, kihasználtabb és olcsóbb rendszert vezetnek be augusztus 21-től. A tudományos és szakmai előkészületek évekkel ezelőtt kezdődtek, ennek eredményeként készült el idén tavaszra az új koncepció, amelyet összesen 21 lakossági fórumon vitattak meg városszerte a fehérváriakkal.  Nagy Zsolt elmondta, hogy a lakossági fórumokon felvetődött, illetve email-ben és levélben érkezett több száz javaslatot a szakértők egyenként megvizsgálták és többségüket beépítették a rendszerbe. „Az augusztus 21-i indulást követően biztosan kiderül még számos hiba a rendszerben, ezeket folyamatosan kiigazítjuk majd.” – ígérte meg Nagy Zsolt, majd hozzátette: „Az első három hónapot próbaidőszaknak tekintjük, ezalatt véglegesítjük a járatok útvonalát és a menetrendet, hogy az utazóközönség érdekeit minél jobban ki tudjuk elégíteni. Bízunk a fehérváriak megértésében és türelmében, egyúttal együttműködésüket is kérjük a buszközlekedés tökéletesítése érdekében.”
A hálózat kettő modulból épül fel, egy törzshálózat, ami 9 járatból áll, számozása is 1-9-ig tart. A másik modul az úgynevezett hivatásforgalmi hálózat, amely a törzshálózatot egészíti ki, oly módon, hogy a munkába, iskolába eljutás a jelenlegihez hasonló módon, gyorsan és lehetőleg átszállás nélkül megvalósuljon. Lényeges, hogy a törzshálózat a 40 perces indítási ütemeivel kiszámítható, minden naptári napon és minden napszakban, hasonlóan üzemel.