Csütörtökön a Tóvárosban volt lakossági fórum

A Tóvárosban tartottak csütörtökön este lakossági fórumot, ahol az 5. számú választókerület elmúlt két évben elvégzett fejlesztéseiről is beszámolót tartott az önkormányzati képviselő. Mészáros Attila arról is tájékoztatást adott, hogy jól halad a Sárkeresztúri és a Seregélyesi út között az új déli összekötő út építése, mely várhatóan jelentős terhelést vesz majd le a Széchenyi - Horvát István kereszteződésről is.
2021.11.18. 21:30 |
Csütörtökön a Tóvárosban volt lakossági fórum

Több mint 10 évvel ezelőtt alakult meg a Tóvárosi Nyugdíjasok Baráti Köre. A fórum elején a városrész önkormányzati képviselője mondott köszönetet Schwerlichovszky Lászlónak és feleségének Károli Évának az elmúlt évtized sok-sok szervező munkátjáért, ami közösségbe kovácsolta a tóvárosi időseket.

Mészáros Attila a fórumon részletesen bemutatta az elmúlt két év munkáját, amit az 5. számú választókerületben végeztek. Kiemelte, hogy megtörtént a Homoksor és a Hosszúsétatér útfelújítása. A két beruházás összértéke meghaladja a 345 millió forintot. Ugyancsak a körzetet érinti, hogy a Sóstó Madármentő Központ is elkészült, továbbá a Sóstó mellett és az új játszótér és fitneszpark bővítése is készen lett ősszel.

A Toronysor melletti sétány felújítása is megtörtént, a Széchenyi út 51. melletti parkhoz pedig új fitnesz eszközöket telepítettek. Sárkeresztúri úton a Juharfa utcai buszmegálló átépítését végezték el a városból kivezető oldalon, a Sárkeresztúri út végénél pedig az útpadka térkövezése történt meg.

A Jancsár közben az Aldi áruházhoz bevezető útnál szabványos gyalogátkelőhelyet alakítottak ki, a Horvát István – Hosszúsétatér kereszteződésében pedig biztonságosabbá tették a gyalogosátkelőhelyet.

Mészáros Attila az intézmények felújtásáról is beszélt. A Hosszúsétatéri Óvodában az udvari játszóeszközöket és a teljes villamos hálózatot újították fel. A Tóvárosi Óvodában pedig három vizesblokk teljes felújítása és a fűtéskorszerűsítés is megtörtént. Kiemelte, hogy a bölcsődék, óvodák és iskolák felújítására a körzetben mintegy 400 millió forintot költöttek az elmúlt években.

A kisebb fejlesztések közül a Szárcsa utca 17-25 között zúzottköves padka térkövezése történt meg a Tóváros 50-52 kiszélesítették a garázssori utat és padokat, szemeteseket helyeztek ki, akárcsak a Tóváros 17. és a 38-40. mellett és felfestették a Tóváros 50-52 és 53-58 előtti parkolóhelyeket.

A folyamatban lévő fejlesztésekről is szó volt a fórumon mely érinti a körzet életét. Épül a déli összekötő út, ami várhatóan jövőre készül el és a Széchenyi - Horvát István kereszteződést is tehermentesíti majd a jövőben. Elhangzott, hogy az Újváralja sor átkötése a Mártírok útja felé pedig két év múlva az intermodális központ építésekor készülhet el.

Déli összekötő út, ami a Sárkeresztúri és a Seregélyesi út között halad már teljes hosszában átjárható, az útalapok elkészültek, és jórészt már aszfalt alapréteg is elkészült. A csomópontok építése következik. Mint Mészáros Attila elmondta összességében meghaladta már a kivitelezés a 65 %-os készültséget. Hangsúlyozta, hogy még az őszi időszakban, ahol lehet, már megkezdődik a fák beültetése is. Az „Auchan” körforgalom bővítése is szóba került, amit jövőre kezdenek el építeni, mely szintén javítja majd a városrész déli részének közlekedését. Szó volt arról is a fórumon, hogy pályáztatás alatt van a Sárkeresztúri úton egy gyalogátkelő kialakítása közvilágítással az Akácfa utcai kereszteződésnél.

A Saára Gyula program keretében szeretnék befejezni a Hosszúsétatéren a járda felújítását a Horvát I. út és a vasúti aluljáró között a páros oldalon. A Toronysor 1-2 előtti járdaszakasz felújítását is szeretnék elérni, majd további járdaszakaszok megújítása évente ütemezetten történik – mondta a városrész önkormányzati képviselője. Az Őrhalmi Szőlők kis utcáiban a forgalomcsillapításáért – a korábbi terv alapján - forgalomcsillapító pódiumok épülnek a Szőlő és Halom, illetve a Körte-Szilva-Vermek útja kereszteződésében. A fa utcák felújításáról pedig elhangzott, hogy ütemezetten több év alatt lehet felújítani ezeknek az utcáknak a burkolatát, mely szintén a tervek között szerepel.

A Tóváros 9-ből kérte egy lakó, hogy tartsanak a ház körül egy bejárást, hogy lehetrséges-e néhány parkolóhelyet még kialakítani a ház mellett?

A társasház lakóit hamarosan a bejáratnál elhelyezett plakáton értesítik a bejárással egybekötött fórum idejéről. A parkolással kapcsolatban elhangzott, hogy nyilván mindenki a lakásához a legközelebb szeretne parkolni. Amikor a Tóváros épült 2-3 lakásonként volt egy-egy autó, ma pedig pont fordítva van, hogy lakásonként van esetenként 2-3 autó. Arányaiban a Tóváros a Köfém mellett az egyik legzöldebb lakótelep, ahol már csak a zöldterület kárára lehetne parkolót építeni.

A Tóváros 29-31-ből mondta egy lakó, öröm, hogy sokminden újul a városrészben, de szeretné kérni, hogy kerítsék be a ház szemeteskukáját.

Ha egy társasház zárható kukatárolót szeretne telepíteni, akkor annak bekerülési költségének a felét az önkormányzati képviselői keret terhére a város finanszírozza, a másik felét a társasháznak kell állnia. (A kukaketrecek befuttatására a Virágos Székesfehérvár pályázaton minden évben kérhetnek vadszőlőt a társasházak.)

Széchenyi 35 melletti játszótéren a csúszda alá kért egy lakó gumiburkolatot, melyet tavasszal kihelyez majd a Városgondnokság.

A játszóterekkel kapcsolatban Bozai István városgondnok elmondta, hogy Fehérvár játszóterein rendszeres az ellenőrzés, két évente pedig egy országos független szervezet is ellenőrzi a város mintegy 110 játszóterét. Évente közel százmillió forintba kerül a több mint száz játszótér karbantartása, ellenőrzése és folyamatos szabványosítása.

Több társasház is érdeklődött az utóbbi időben, hogy lehetséges-e a fizető parkolás bevezetése a Tóvárosban. Ennek csak akkor lenne értelme, ha a teljes városrészt a parkolóövezetbe vonnák, ami kiszűrhetné a nem ottlakók parkolását. Erről azonban sem a lakossági fórum 80-100 résztvevője, sem pedig társasházi vagy utcafórum nem dönthet. Ha továbbra is igény mutatkozik a tóvárosi társasházak részéről a parkolási övezet kiterjesztésére a városrészben, akkor arról a városrész összes lakójának a szavazata dönthet, de minimum az egyes társasházak egyértelmű közös döntése szükséges ennek bevezetéséhez – hangsúlyozta Mészáros Attila.