Robotok, 3D nyomtatók és programozás az Alba Innovár Digitális Alkotótáborában

Idén nyáron második alkalommal várta Digitális Alkotótáborába a diákokat az Alba Innovár. A hét folyamán a gyerekek szórakoztató formában ismerkedhettek meg a legmodernebb digitális eszközökkel és oktatási rendszerekkel.
2018.07.21. 07:34 |
Robotok, 3D nyomtatók és programozás az Alba Innovár Digitális Alkotótáborában

A foglalkozásokon húsz fiatal vett részt öt napon keresztül, melynek során a gyerekek rendkívül hasznos informatikai tudással gyarapították készségeiket és még a mérnöki tudományokba is belekóstolhattak. A tábor kezdetén a gyerekek LEGO robotokat építettek, megtanulták programozásuk alapjait és egy előre elkészített pályán tesztelhették is tudásukat. Később két programkörnyezettel ismerkedhettek meg, a Microbittel és a Scratchel, majd ismét előkerültek a LEGO-k és a 3D nyomtatók, amelyekkel a gyerekek tervezhettek és nyomtathattak is.

A tábor utolsó napja bizonyult a legérdekesebbnek, amelyen a táborozók eddig szerzett tudásaikat használhatták fel egy robot „szumójátékon” belül. A különlegessége abban állt, hogy a robotoknak előre megírt program szerint kellett megküzdeniük. A gyerekek találkozhattak Magyarország legfejlettebb humanoid robotjával Pepperrel „aki” folyamatosan fejlődik, beszélni és még táncolni is tud.

Ő a mi büszkeségünk, már az, hogy a gyerekek megismerhették, hatalmas élményt jelentett számukra.” - mondta Bialkó László, az Alba Innovár oktatója.

A tábor ideje alatt, a gyerekek minden nap gyűjthettek úgynevezett albatallérokat, melyeket beválthattak különféle ajándékokra. Lehetőségük volt még kipróbálni a híres szabadulószobát, az interaktív padlót kvízjátékokkal, illetve a 3 dimenziós sarkot is. A gyerekek a legmodernebb informatikai eszközökkel dolgozhattak a hét folyamán, Székesfehérvár Önkormányzata és a Székesfehérvár Fejlődéséért Alapítvány támogatásával.