Ovisok a múzeumban - közös projektbe kezdett az ELTE és a Játékmúzeum

A múzeumszocializációt segítő projekten dolgozik közösen a Hetedhét Játékmúzeum és az ELTE Tanító- és Óvóképző kara. A cél, hogy az óvodásokból múzeumszerető és értő felnőttek váljanak. Ma konzultációs nappal kezdték a közös munkát a Játékmúzeumban.
2017.09.20. 13:21 |
Ovisok a múzeumban - közös projektbe kezdett az ELTE és a Játékmúzeum
“Nagy lehetőség van a kezünkben, hogy van egy játékmúzeumunk, hiszen a játék a gyerekek természetes közege.” - mondta Dr. Nagy Veronika a Hetedhét Játékmúzeum szakmai vezetője. “A játék formálja a személyiségét, fejleszti a pszichikumát, ellátja tapasztalatokkal és élményekkel gazdagítja. És ezt teheti a kisgyermekkel a játékkiállítás is, azzal a többletfunkcióval, hogy a gyermeket múzeumot szerető emberré teszi.” -tette hozzá. Ennek az elvnek a szakmai megalapozását végzi közösen a Hetedhét Játékmúzeum az ELTE Tanító- és Óvóképző karával, mert ahhoz, hogy a Játékmúzeum betöltse jótékony szerepét elengedhetetlen, hogy az óvodás gyereknek legyen lehetőségük “használni” a múzeumot, úgy, hogy pozitív érzelmek kapcsolódjanak hozzá.Az ELTE Tanító- és Óvóképző karának oktatói, a Hetedhét Játékmúzeum munkatársaival valamint a martonvásári Óvodamúzeum és a székesfehérvári Gyöngyvirág Óvoda képviselőivel közösen vettek részt a mai konzultációs napon, aminek a célja, hogy kidolgozzanak egy módszertanilag megalapozott, az óvodapedagógus képzésbe és a óvodák pedagógiai programjába beépíthető múzeumpedagógiai foglalkozást és családi foglalkoztató csomagot.

A Hetedhét Játékmúzeum szeretne hosszú távú együttműködést kialakítani az ELTE-vel, mint Dr. Nagy Veronika elmondta: “célunk, hogy már tanulmányaik során szakmai gyakorlatra is érkezzenek óvodapedagógusok a Hetedhét Játékmúzeumba, szeretnénk az ELTE bázisintézményévé válni.”