-
Bántalmazásért távoltartás
A Székesfehérvári Járási Ügyészség indítványa alapján a járásbíróság távoltartást rendelt el annak a férfinak az ügyében, aki 2023. április 21-én bántalmazta volt élettársát.
2024.04.26. -
Szimulált vészhelyzet a Plazában
Kiürítési gyakorlatot tartott szerdán délelőtt az Alba Plazában, mintegy 300 középiskolás részvételével a Székesfehérvári Katasztrófavédelmi Kirendeltég. A szimulált vészhelyzet szerint mozizás közben füst árasztotta el az egyik termet, amit azonnal ki kellett üríteni. A szakemberek néhány diákot a tetőről menekítettek le és kigyulladt autókat oltottak a bevásárlóközpont parkolójában.
2024.04.24. -
Kiürítési gyakorlat lesz szerdán
Mintegy 300 diák bevonásával tart komplex kiürítési gyakorlatot a Székesfehérvári Katasztrófavédelmi Kirendeltség április 24-én, szerdán az Alba Plazában. A forgalomkorlátozással, lezárással járó művelet körülbelül másfél órás lesz. Ezután 12.00 órától kezdődik a Szakmák Utcája pályaorientációs nap a Széchenyi Technikumban.
2024.04.22. -
Útzár a 81-esen!
Teljes útzár mellett emelik ki ma, április 17-én a tegnapi balesetben árokba borult kamiont a 81-es főúton, Székesfehérvár határában. Az útzár idején, dél és kettő óra között a forgalmat az Új Csóri út - Iszkai út - Moha útvonalra terelik mindkét irányban, így a szárazréti körforgalomban a szokásonál nagyobb forgalomra kell számítani.
2024.04.17.
Így zajlik a mentés - Tömegbalesetnél volt szükség összehangolt intézkedésre Fejérben
A baleset gyors és hatékony kezelését kamerák előtt mutatták be a mentésben résztvevő szervek.
A beérkező jelzést követően a tűzoltók értek elsőként a baleset helyszínére az M8-as autópályán, őket a mentők követték. Elsőként a sérülteket helyezték biztonságba a kiérkező szervek.
Az elképzelt szituáció szerint szalagkorlátnak ütközött és kigyulladt egy teherautó az M8-as autópályán.
A jármű üzemanyagtartálya felhasadt, a benne lévő a gázolaj a burkolatra folyt. A baleset következtében egy kisbusz a teherautóba rohant, mögöttük pedig két személygépkocsi is karambolozott. Az egyik autó vezetője és utasa is a roncsok közé szorult, őket feszítővágóval szabadították ki. Egy másik, hibrid üzemű jármű pedig a szalagkorlátot átszakítva a rézsűn állt meg és kigyulladt, a tűz pedig átterjedt az akkumulátorpakkra is, ennek oltásához egy speciális, kifejezetten elektromos autók oltásakor használatos eszközt, egy úgynevezett e-oltólándzsát használtak a tűzoltók.
Kettős céllal szervezték meg a gyakorlatot.
Egyrészt a katasztrófavédelem és a mentésben résztvevő szervek jól tudjanak együttműködni a baleseteknél és hatékonyan tudják éles helyzetekben elvégezni feladataikat, másrészt a lakosság figyelmét szeretnék felhívni a gyakorlattal a biztonságos közlekedés fontosságára. "Szükséges a lakosság közreműködése is annak érdekében, hogy lehetőleg elkerüljük ezeket a baleseteket, hogy csökkentsük ezek számát, hiszen nem csak anyagi kár keletkezik ezen balesetek során, hanem sok-sok sérülés és sajnos sok esetben halál is." - hangsúlyozta Fülep Zoltán tűzoltó dandártábornok, országos tűzoltósági főfelügyelő a gyakorlat céljait illetően.
A gyakorlat kapcsán az Közép-dunántúli Regionális Mentőszervezet igazgatója azt is elmondta, mi a teendő, ha valaki a szerdai balesethez hasonló szerencsétlenséget észlel. Mint Jászkuti Ákos mondja, a legfontosabb, ha ilyenkor mindenki próbál higgadt maradni és tárcsázza a 112-es segélyhívót. "Szerencsére arra mind a 112-es segélyhívó, mind a mentőszolgálat, mind pedig a katasztrófavédelem munkatársai fel vannak készülve, hogy irányított kérdésekkel segítsék a minél korrektebb információ nyerést. Ilyenkor az a fontos, hogy a kérdésekre adekvát válaszokat adjunk.A pontos lokációt próbáljuk meg meghatározni, hogy az autópálya melyik szakaszáról beszélünk, ha látunk kilométerszelvényt, akkor az sokat segíthet. Hány jármű ütközött, hány sérült lehet a helyszínen, látunk e valamilyen veszélyforrást, tűz, vagy robbanásveszély, ami a mentést befolyásolhatja van-e. A segélyhívó hívásával automatikusan a társszervek is értesítésre kerülnek. " - sorolta a teendőket Jászkuti Ákos, mentőorvos, a Közép-dunántúli Regionális Mentőszervezet igazgatója.
A tavalyi évben összesen 3500 hasonló balesethez kellett vonuljanak a tűzoltók és a mentők az ország közútjain.
2880 közúti balesetnél kellett műszaki mentési feladatokat végezzenek, 901 esetben pedig közlekedési járművek oltásánál kellett beavatkozzanak a tűzoltók. Tavaly az utakon több, mint 2000 sérültnek kellett segítséget nyújtani, 80 ember életét pedig már nem tudták megmenteni a balesetet követően.