Matók Ádám kategória győzelme a Kassa Ralin

Matók Ádám és Szabó K.Tián a Kassa Ralin aratott kategória győzelemmel, 100 százalékos teljesítménnyel megnyerte a 8-as kategória bajnoki címét. A Kassa Rali szlovák és a lengyel bajnoki is volt, így komoly mezőny gyűlt össze és tovább növelte a verseny rangját, hogy a Közép-Európai Zóna kupába is beleszámított. A kassai szereplésüknek köszönhetően a Közép-Európai Zóna kupában jelenleg a 4. helyen állnak a kétkerekesek között, 1 ponttal lemaradva a dobogóról.
VIDEÓ a cikkben!
2012.09.18. 14:52 |
Matók Ádám és Szabó K.Tián a Kassa Ralin aratott kategória győzelemmel, 100 százalékos teljesítménnyel megnyerte a 8-as kategória bajnoki címét. A Kassa Rali szlovák és a lengyel bajnoki is volt, így komoly mezőny gyűlt össze és tovább növelte a verseny rangját, hogy a Közép-Európai Zóna kupába is beleszámított. A kassai szereplésüknek köszönhetően a Közép-Európai Zóna kupában jelenleg a 4. helyen állnak a kétkerekesek között, 1 ponttal lemaradva a dobogóról.
 
Az első gyorsasági szakasz baleset miatt etap lett, a második gyorson (Regeta) mindjárt 19.2 másodperccel voltak gyorsabbak, mint a lengyel Herbie-Holdenmayer páros. A pálya 9.55 kilométer volt, vagyis több mint két másodpercet adtak a hasonló technikával versenyző Herbienek. A kétkerekes kupában a Super1600-as Swifttel versenyző Sasát is sikerült megverni 4.1 másodperccel.  
 A harmadik szakaszon ismét ők voltak a leggyorsabbak a kategóriában és a magyar kétkerekes kupában is. Az első szervizparkra már 29.2 másodperccel vezették kategóriájukat, Sasa kiesésével a magyar kétkerekes kupában is jelentősebb előnyük volt. A szervizpark után kaptak egy plusz percet a rajtnál, mert utolérték az előttük rajtoló, erősebb R4-es Meganet. A 23 kilométeres gyors végén több mint másfél perccel voltak gyorsabbak a szlovák párosnál, ezzel bebizonyították, hogy jogos volt a két perces rajtolás. A taktikus versenyzésnek köszönhetően, az első nap végére már másfél perces előnyük volt kategóriájukban, és a nemzetközi kétkerekes kupát is vezették, megelőzve több komolyabb technikát is (pl.: Citroen DS3 R3, Citroen C2 R2 MAX, Ford Fiesta R2).  
 A második nap utolsó előtti gyorsaságijáig minden rendben ment. A 24,15 kilométeres gyorson azonban eldurrant a két első gátló. A teszten kipróbált új alkatrész nem bírta a terhelést, így lengéscsillapítás nélkül kellett teljesíteni az utolsó másfél gyorsot (ez nagyjából 30 gyorsasági kilométert jelent). Így is sikerült végigmenniük, és az előnyükből is megmaradt 1,5 másodperc. Ezzel megnyerték a nemzetközi kétkerekes kupát és a 8-as kategóriát is. A magyar kétkerekes győzelemmel feljöttek a bajnokságban a második helyre. A kassai szereplésüknek köszönhetően a Közép-Európai Zóna kupában jelenleg a 4. helyen állnak a kétkerekesek között, 1 ponttal lemaradva a dobogóról.