Kreatív közlekedési megoldások – véget ért a mobilitási alkotótábor

Pénteken zárult az egyhetes mobilitási alkotótábor, ahol egyetemi hallgatók kerestek kreatív és innovatív megoldásokat a középiskolai campus mobilitási kihívásaira. Ötletes megoldások születtek a Rózsaliget, a Csónakázó-tó és a malom épületének campus-ba való integrálására is.
2018.06.29. 17:52 |
Kreatív közlekedési megoldások – véget ért a mobilitási alkotótábor

A Mobilitási alkotótáborban öt egyetemi és főiskolai kar 11 hallgatója – tájépítészek, közlekedésmérnökök, valamint regionális település- és gazdaságtant tanulók – vettek részt.

A fiatalok egy héten keresztül kerestek kreatív és innovatív megoldásokat a városi közlekedés problémáira. A résztvevők megismerhették egymás tervezési szemléletét, ismereteit, és csapatban dolgozták ki javaslataikat a műhelymunkák és konzultációk során.

A legjobbnak a Micimackó csoport elképzelései bizonyultak, de a zsűri szerint alig marad el tőlük kreativitásban és hasznosságban a Maci Laci csapat.

A győztes csoport elképzelései között szerepelt a kapcsolati infrastruktúra és a campus kerékpározhatóságának javítása, illetve a Ligetsoron lévő parkolóhelyek racionalizálása. A diákok terveket dolgoztak ki arra is, hogyan lehetne behozni az autóbusz-hálózatot a Szabadságharcos útra, elképzeléseik szerint a kizárólag elektromos buszok a campus területére is bemehetnének. Fontos pontként szerepelt a Depónia Kft. telephelyének hasznosítása, amely buszmegállóként és P+R parkolóként szolgálna.

Érdekes ötletük volt a Malom épületének hasznosítása kulturális és közösségi házként és megtervezték az úgynevezett campus körjáratot is.

A Maci Laci csoportnak is izgalmas elképzelései születtek, többek között szeretnék összekötni a Rózsaliget területét a Belváros területével. A két részt csatornával átvezetve kapcsolnák össze, illetve a Fő utca díszkivilágítását továbbvinnék az összekötő sétányokon. A Rózsaligeten belül is több elágazó csatornát hoznának létre, hasonlóan ahhoz a megoldáshoz, ami a megújult Országzászló téren található.

A táborzáró ünnepségen köszöntötte a hallgatókat Mészáros Attila alpolgármester is, aki kiemelte, hogy részletes és innovatív megoldási javaslatok születtek. Elmondta, hogy még nincsenek végleges döntések a campus és környezetének fejlesztése, valamint az ehhez kapcsolódó közlekedési megoldások tekintetében, így a két csapat ötletei közül több elképzelés is beépítésre kerülhet.

Városfejlesztés

  1. Nívódíjat kapott a MET Aréna

    Ünnepélyes kertek között, az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetségének évzáró közgyűlésén adták át a 2025. évi Építőipari Nívódíjakat. A szakmai bizottság döntése nyomán a székesfehérvári MET Aréna Középület/sport és szabadidős építmény kategóriában lett Építőipari Nívódíjas. 

    2025.12.10.
  2. Új seprőgép a város tisztaságáért

    Az új, többsávos utak tisztítására is alkalmas járművel együtt már négy seprőgép dolgozik azon, hogy Székesfehérvár közútjai, terei, járdái tiszták és biztonságosak legyenek. A flottát hat gépkezelő üzemelteti többműszakos rendben, akik több mint 300 kilométernyi utat tisztítanak folyamatosan a városban. Az eszközt hétfőn adták át a Városgondnokságon.

    2025.12.08.
  3. Újabb erdőtelepítés

    3,5 hektáros területtel bővül a Székesfehérvárt délnyugat felől körbeölelő erdőtömb láncolat, amelynek „Fehérvár Tüdejeként” nemcsak a levegő és a talaj szennyezettségének kiszűrésében, hanem a klíma alakításában is kiemelt szerepe van. Az Alsóvárosi Pihenőpark melletti területen a hétvégén fejezik be a Vadex Mezőföldi Zrt. szakemberei a 21 ezer facsemete ültetését.

    2025.12.05.
  4. Jövő hét elejére elkészülnek

    Gyakorlatilag elkészült, és már csak néhány útburkolati jel felfestése van hátra a Horvát István utca és a Hosszúsétatér kereszteződésének kapacitásbővítő átépítéséből. Már csak néhány felfestés hiányzik, amelyekkel – az időjárás függvényében - várhatóan e hét végére, vagy a jövő hét elejére végez a kivitelező.

    2025.12.04.