Kreatív közlekedési megoldások – véget ért a mobilitási alkotótábor

Pénteken zárult az egyhetes mobilitási alkotótábor, ahol egyetemi hallgatók kerestek kreatív és innovatív megoldásokat a középiskolai campus mobilitási kihívásaira. Ötletes megoldások születtek a Rózsaliget, a Csónakázó-tó és a malom épületének campus-ba való integrálására is.
2018.06.29. 17:52 |
Kreatív közlekedési megoldások – véget ért a mobilitási alkotótábor

A Mobilitási alkotótáborban öt egyetemi és főiskolai kar 11 hallgatója – tájépítészek, közlekedésmérnökök, valamint regionális település- és gazdaságtant tanulók – vettek részt.

A fiatalok egy héten keresztül kerestek kreatív és innovatív megoldásokat a városi közlekedés problémáira. A résztvevők megismerhették egymás tervezési szemléletét, ismereteit, és csapatban dolgozták ki javaslataikat a műhelymunkák és konzultációk során.

A legjobbnak a Micimackó csoport elképzelései bizonyultak, de a zsűri szerint alig marad el tőlük kreativitásban és hasznosságban a Maci Laci csapat.

A győztes csoport elképzelései között szerepelt a kapcsolati infrastruktúra és a campus kerékpározhatóságának javítása, illetve a Ligetsoron lévő parkolóhelyek racionalizálása. A diákok terveket dolgoztak ki arra is, hogyan lehetne behozni az autóbusz-hálózatot a Szabadságharcos útra, elképzeléseik szerint a kizárólag elektromos buszok a campus területére is bemehetnének. Fontos pontként szerepelt a Depónia Kft. telephelyének hasznosítása, amely buszmegállóként és P+R parkolóként szolgálna.

Érdekes ötletük volt a Malom épületének hasznosítása kulturális és közösségi házként és megtervezték az úgynevezett campus körjáratot is.

A Maci Laci csoportnak is izgalmas elképzelései születtek, többek között szeretnék összekötni a Rózsaliget területét a Belváros területével. A két részt csatornával átvezetve kapcsolnák össze, illetve a Fő utca díszkivilágítását továbbvinnék az összekötő sétányokon. A Rózsaligeten belül is több elágazó csatornát hoznának létre, hasonlóan ahhoz a megoldáshoz, ami a megújult Országzászló téren található.

A táborzáró ünnepségen köszöntötte a hallgatókat Mészáros Attila alpolgármester is, aki kiemelte, hogy részletes és innovatív megoldási javaslatok születtek. Elmondta, hogy még nincsenek végleges döntések a campus és környezetének fejlesztése, valamint az ehhez kapcsolódó közlekedési megoldások tekintetében, így a két csapat ötletei közül több elképzelés is beépítésre kerülhet.

Városfejlesztés

  1. Elkészültek a tervek a felújításra

    Elkészült a városi uszoda energetikai felújításának, illetve a szaunarészleg bővítésének a terve, amit a Városfejlesztési Kft. szakemberei terveztek meg az üzemeltető Városgondnokság megrendelésére. Az uszoda 1989-es átadása óta jelentős felújításon még nem esett át. A város üzemeltetési szempontból legdrágább létesítménye évente 850 millió forintból működik, ami jelentősen csökkenne egy átfogó felújítás után.

    2024.04.25.
  2. 64 új kórterem a kórházban

    Székesfehérváron zajlik az ország egyik legjelentősebb egészségügyi beruházása. A 112 ágyas, 64 kórtermes új kórházi épület a belgyógyászaton kívül a tüdőgyógyászati osztálynak ad majd otthont, de itt kezelik majd a rákos és fertőzéses megbetegedéssel küzdő betegeket is. Az új kórházi épület, a teljes berendezéssel együtt nyáron állhat a fehérvári egészségügy szolgálatába.

    2024.04.23.
  3. Fejlesztések Csalán

    A Depónia Nonprofit Kft. csalai központjában két fontos beruházás is elkészült: egy megújult, 21. századi lakossági fogadóteret alakítottak ki, valamint a hulladékkezelő központ belső útját is felújították. A fejlesztésekrő tartott tájékoztatón elhangzott, hogy már nem csak érkezik, hanem távozik is a hulladék Csaláról, ami más helyeken kerül újrahasznosításra.

    2024.04.22.
  4. Turbósítás, kétsávosítás

    A város saját költségén indította el az Új Csóri úti körforgalom nagyobb áteresztő képességének érdekében egy engedélyes terv elkészítését. A körforgalom kapacitásbővítésével kapcsolatos engedélyezési tervdokumentáció a Magyar Közút Nonprofit Zrt-vel egyeztetve készült a sok közlekedési problémát okozó csomópont fejlesztéséről, melynek döntéselőkészítő anyagának kivonatát az alábbiakban olvashatják.

    2024.04.21.