Kezdődik a Gaja-híd felújítása - június 17 és augusztus 14 között lesz teljes útzár

A Gaja-híd felújítási munkálatai miatt lezárják június 17-e és augusztus 14-e között a hidat, így változások lesznek a közösségi közlekedésben is. Eredetileg csak félpályás lett volna az útzár, ami októberig tartott volna, azonban a szakemberek javaslata és a híd rendkívül rossz állapota miatt a jelentősen rövidebb, azonban teljes szélességű lezárás szükséges. 
2017.06.09. 13:15 |
Kezdődik a Gaja-híd felújítása - június 17 és augusztus 14 között lesz teljes útzár

Szigli István, Feketehegy-Szárazrét önkormányzati képviselője elmondta, hogy forgalomszervezési szempontokat figyelembe véve az a döntés született, hogy a Palotai utat június 17-e és augusztus 14-e között teljes szélességében lezárják. Így öt hónap helyett csak két hónapos forgalomkorlátozásra kell számítaniuk a gépjárművel közlekedőknek. Elhangzott, hogy a gyalogos és kerékpáros forgalmat a felújítási munkálatok nem fogják zavarni. A bevezetésre kerülő forgalomkorlátozás miatt a lakosok türelmét és megértését kérte.

Beszélt arról a kezdeményezésről is – melynek az egyeztetése a Magyar Közút Nonprofit Zrt-vel jelenleg még folyamatban van – miszerint az iszkaszentgyörgyi bánya felől érkező teherautók részére az Iszkaszentgyörgyi útnál egy tranzitút kerülne kijelölésre a 8-as főút csomópontjára való rátereléssel. S ugyancsak felvetődött a 81-es főút felől érkezők tranzitútjának kijelölése a 8-as út felé. Cél, hogy a 7-8-as elkerülő út funkciója kiteljesedjen, és a nehéz tehergépjárművek arra közlekedjenek.

Miután a kivitelező cég megvizsgálta a Gaja-híd szerkezetét, kiderült, hogy a 60-as években történt kiszélesítésekor egy más technológiát alkalmaztak, és emiatt olyan hosszirányú repedések vannak, a korrózió is sokkal nagyobb, mint az a roncsolásos vizsgálatok előtt látszott.

Nagy Zsolt, a Székesfehérvári Polgármesteri Hivatal Közlekedési Irodájának vezetője elmondta, hogy aggályos lenne a félpályás forgalomfenntartás a folyamatos rezgések miatt. Így a kivitelező kezdeményezte a teljes útpálya lezárását, amit a műszaki ellenőr is jogosnak ítélt. A forgalomkorlátozások sokkal rövidebb időszakot, és csak a nyári szünet egy részét érintik. Ennek alapján készültek el a módosított forgalomszervezési tervek az alábbiak szerint:

A Palotai út mindkét forgalmi sávja lezárásra kerül az Új Csóri úti körforgalom és a Kereszttöltés út között 2017. június 17-én 00.30 órától, előreláthatóan 2017. augusztus 14-ig.

  • A terelő útvonal mindkét irányban a 7. sz. főút (Szent Flórián körút), Móri út vonalán kerül kijelölésre.
  • A Feketehegy-Szárazrét irányába tartó forgalom segítése érdekében a Móri útról az Új Csóri út felé vezető indirekt ágon a 7. sz. főútra való rácsatlakozásnál gyorsító sáv kerül kijelölésre.
  • Az útlezárással kapcsolatos információkat – ugyanúgy, ahogy a városban lévő egyéb előre tervezett forgalomkorlátozásokat is minden esetben a Közlekedési Iroda feltölti a WAZE térképre – így az applikáción keresztül azokról az autósok folyamatosan tájékozódhatnak.

Csorna László, a C és R Közlekedésépítő Kft. ügyvezetője elmondta, hogy nagy létszámmal fognak felvonulni, és hosszabb műszakokban fognak dolgozni, mint azt eredetileg tervezték. Hangsúlyozta, igyekeznek, hogy ne kerüljön időbeli csúszásra sor a munkálatok során. A munkálatok már elkezdődnek a jövő héten, a közművek eltávolításával, de az még forgalomkorlátozást nem fog érinteni. A híd teljes bontására pedig június 17-től kerül sor.

Nagy Zoltán, a KNYKK Zrt. forgalomszervezési osztályvezetője elmondta, hogy a közösségi közlekedés szempontjából optimális megoldást támogatták munkatársaival. A forgalomkorlátozás az országos, a regionális, a helyi autóbusz járatokat is érinti. Ennek a többletkilométere 2-2,2 km, ami nyilván meg fog látszódni a menetrendi időkben is.

Autóbusz közlekedés módosulása:

A 30, 36, 37-es autóbuszok 2017. június 17-től (szombat) az első járatindulástól várhatóan 2017. augusztus 14-ig módosított útvonalon járnak. A járatok a Palotai út helyett a Dózsa György út – Móri út – Szent Flórián körút útvonalon közlekednek a mellékelt térkép alapján.

A 30-as autóbusz a Vasútállomástól a Múzeum megállóhelyig menetrendszerinti útvonalon közlekedik, ezután legközelebb a Farkasvermi úti iskola megállóhelyen áll meg. A Vasútállomás felé a Farkasvermi úti iskola után a Múzeum a következő megálló. Az Ybl M. ltp, Szabadságharcos út, Gellért u., Uszoda, Hosszú temető és Gépjavító üzem elnevezésű megállókat az autóbusz nem érinti.

A 36-os autóbusz a Vasútállomástól a György O. tér megállóhelyig menetrendszerinti útvonalon közlekedik, majd megáll az Ybl M. ltp. megállóhelyen. Ezután legközelebb a Régi Csóri út megállóban áll meg. Feketehegy megállótól a Régi Csóri út megállóhelyig menetrendszerinti útvonalon közlekedik a 36-os autóbusz, majd az Ybl M. ltp-en, és a György O. tér megállóhelyen áll meg. György O. tér és Vasútállomás megállóhelyek között már a menetrendszerinti útvonalon közlekedik. A Gellért u., Hosszú temető és Gépjavító üzem megállókat az autóbusz nem érinti.

A 37-es autóbusz a Vasútállomástól a György O. tér megállóhelyig menetrendszerinti útvonalon közlekedik, majd megáll az Ybl M. ltp. megállóhelyen. Ezután legközelebb a Farkasvermi úti iskola megállóban áll meg. A Sajó u. illetve Kőrösi u. megállótól a Farkasvermi úti iskola megállóhelyig menetrendszerinti útvonalon közlekedik a 37-es autóbusz, majd az Ybl M. ltp-en, és a György O. tér megállóhelyen áll meg. György O. tér és Vasútállomás megállóhelyek között ismét a menetrendszerinti útvonalon közlekedik tovább. A Gellért u., Hosszú temető és Gépjavító üzem megállókat az autóbusz nem érinti.

A 36 és 37 autóbuszok esetében a megnövekedett út miatt hosszabb menetidővel kell számolni.