-
Együttműködés és
Együttműködési megállapodást kötött az Óbudai Alba Regia Karának Geoinformatikai Intézete és a 3D Geosolutions Hungary Kft., amelynek köszönhetően a hallgatók modern eszközök segítségével fejleszthetik tudásukat, majd a Kulturális és Innovációs Minisztérium valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara által megvalósított vállalkozásismereti roadshow következett.
2025.12.04. -
Fejlesztések a Continestnél
Kedden délelőtt hivatalosan is átadták a Continest közel 50 millió forint saját forrásból megvalósult beruházását, az új festőüzemet, amely a lemezüzem, a lakatosüzem és az összeszerelő-üzem mellett a vállalat negyedik gyártási egysége, ahol hamarosan elindul a konténeralkatrészek professzionális, nagy kapacitású festése.
2025.12.02. -
30 éves a Mondelēz székesfehérvári gyára
Idén ünnepli harmincadik évfordulóját a Mondelēz székesfehérvári gyára. Az üzemben három évtizede készítenek olyan Magyarország- és Európa-szerte kedvelt csokoládékat és kekszeket, mint a Milka, a Pilóta keksz, a TUC, a Vaníliás Karika és az OREO.
2025.12.02. -
A Hydro az Év Gondoskodó munkahelye
A székesfehérvári Hydro Extrusion Hungary Kft. győzelmével ért véget az Év Gondoskodó Munkahelye 2025 díjért folytatott verseny. A Hydro Extrusion Hungary Kft. a nagyvállalat Plusz kategória befutója lett, és példát mutat arra, hogy lehet ipari környezetben is emberközpontú gondoskodási rendszert kialakítani.
2025.12.01.
Jelentősen nőtt a vendégéjszakák és a turisták száma Székesfehérváron
Az időarányos adatok szerint 21%-kal nőtt Székesfehérváron kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött éjszakák száma, mely magasan az országos átlag (8,1%) fölött van. Ehhez a nagyarányú növekedéshez a külföldi látogatók 16%-kal, a belföldi látogatók pedig 26%-kal járultak hozzá.
Egy hete láttak napvilágot a KSH turisztikai adatai az első félévről. A korábbi dinamizmust megőrizve a vendégéjszakák 2013 óta növekednek Székesfehérváron.
A vendégek száma ennél is nagyobb, 29%-os növekedést mutat, a szállodai szobakapacitás kihasználtsága 2017-ben átlagosan 58% volt július végéig, ami megegyezik az országos átlaggal. A számok azt mutatják, hogy Fehérvár egyre keresettebb és kedveltebb turisztikai célpont a belföldi kulturális turizmus terén. Megmutatkozik ez a tendencia a városi rendezvények népszerűségében és a kulturális kínálat keresettségében is. – mondta F. Szegő Krisztina, a Székesfehérvári Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. ügyvezetője.
A friss adatokat F. Szegő Krisztina ügyvezető és dr. Cser-Palkovics András polgármester kedden sajtótájékoztatón ismertette. A turisztikai főszezon mellett az EDEN, azaz a „Kiváló Európai Desztinációk” pályázaton való szereplést is értékelték, ahol döntős lett a Székesfehérvári Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft.
Cser-Palkovics András polgármester arról is beszélt, hogy a számok meggyőzően mutatják, hogy az-az elképzelés, miszerint a város legyen tele élettel pozitív eredményeket mutat. Mint mondta a mai világban a biztonságos turista helyek felértékelődnek Európán belül, Fehérvár pedig szép hely és biztonságos is. Számunkra fontos az üzlet turizmus, a sportturizmus -ami felívelő tendenciát mutat-, de "nagyon jó érzés évről évre visszajáró családokkal találkozni a Királyi Napok alatt." Kiemelte, hogy idén már a kihasználtsági mutatók is jóknak mondhatók, miközben belépett egy új szálloda is a piacra a városban. A múzeum látogatottsági adatai pedig jól mutatják, hogy a megfelelő minőségű kiállítások sokakat vonzanak a kiállítóhelyekre, majd megjegyezte, hogy lesz még ebben az évben olyan attrakció, ami tovább emeli a múzeumi látogatók számát. „Szeretném megköszönni minden olyan szakembernek, akik az élet különböző területén dolgoznak, hogy ilyen mértékben emelkednek ezek a számok. A vendéglátósoknak ugyanúgy, mint a Városgondnokág munkatársainak azt, hogy a rendezvények után minden reggelre tiszta lesz a város!”
Idén a fehérvári múzeumok látogatóinak száma ötven százalékos növekedést mutat: Szent István Király Múzeum összes kiállítóhelyén a tavalyi összes, közel 94 ezer látogatóhoz képest idén szeptember közepéig több mint 140 ezer látogatót regisztráltak. A múzeum időszaki kiállításai több mint 84 ezer látogatót vonzottak. Ebből kiemelkedik Gorsium 169 százalékos látogatószám növekedése. Érdekes adat, hogy az idegenvezetések, idén szeptemberben járnak azoknál a számoknál, ami a tavalyi egész éves volt.
Szent István Király Múzeum összes kiállítóhelyén a tavalyi összes, közel 94 ezer látogatóhoz képest idén szeptember közepéig több mint 140 ezer látogatót regisztráltak.
A fehérváriak is nagy számban képviseltetik magukat a kiállításokon: a Pompeji kiállításra például több mint 14 ezer székesfehérvári lakos látogatott el.
A Székesfehérvári Turisztikai Közhasznú Nonprofit Kft. idén elérkezettnek látta arra is az időt, hogy rangos nemzetközi pályázaton mérettesse meg a város és környéke turisztikai kínálatát. Elindult az Európai Bizottság által kiírt ,,European Destinations of Excellence” (EDEN), azaz „Kiváló Európai Desztinációk” pályázatán.
A „Magyarország legígéretesebb kulturális úti célja” témában meghirdetett felhívásra 17 nevezés érkezett. A szakmai értékelés és a helyszínbejárás alapján 5 pályázó került a döntőbe. Székesfehérvár a szeptember 15-én tartott zárókonferencián díjazottként zárta a versenyt, amely a szakmai elismerésen túl 500.000 Ft marketingtámogatással is jár.
