-
Élmény a boldog életért
A Gazdaságstratégiai feladatokban való szakmai közreműködésért és a Tanítsunk Magyarországért program koordinációjának ellátásáért felelős kormánybiztos György László pénteken Székesfehérváron, az Alba Innovárban találkozott a Salgótarjáni Általános Iskola Petőfi Sándor Tagiskola tizenkét felső tagozatos diákjával, akik mentorok és tanárok kíséretében vettek részt pályaorientációs élményprogramon.
2024.05.10. -
Segítsünk, hogy segíthessenek!
Az év eddigi legnagyobb tartósélelmiszer-gyűjtését rendezi a Magyar Élelmiszerbank Egyesület és hozzá csatlakozva több fehérvári civil szervezet, illetve intézmény – köztük a Kríziskezelő Központ. A felajánlásokat május 10-én, pénteken és 11-én, szombaton négy helyszínen várják Székesfehérváron.
2024.05.09. -
Több vonat a Balatonhoz
Már az iskolai szünidő kezdete előtt egy hónappal, május 13-tól sűríti a Balatonhoz induló vonatforgalmat és növeli a kerékpárszállítási kapacitásokat a MÁV-Start. A június 21-ig tartó előszezonban már elindulnak a déli parton a kétóránként közlekedő Déli-Parti InterRégió vonatok a Déli pályaudvar és Fonyód, illetve Balatonszentgyörgy között.
2024.05.09. -
Történelemből érettségiznek
Középszinten három órán át, emelt szinten pedig négy órán keresztül írják a diákok a történelem érettségit szerdán. A középszintű töriérettségi első részében a rövid feladatok többek között a kereszténység elterjedésével, a barokk stílussal és az ipari forradalommal foglalkoznak, az esszé témái között az angol alkotmányos monarchia és a második világháború kirobbanása is szerepel.
2024.05.08.
Változnak az autópálya építések - kevesebb lesz a tervezettnél
Jelentősen csökkent az autópálya-építési lendület, ami a leendő M9-es, az M4-es és az M8-as különböző szakaszait illeti. Az már biztos, hogy a majdani M4-es nyomvonalán például Püspökladánynál megáll a fejlesztés, onnan a keleti országhatárig 2013-ig nem épül autópálya. Az M8-as pedig ahelyett, hogy Rábafüzestől egészen Szolnokig futna Kecskemét mellett, csak a Dunától kelet felé épülne meg. Egyelőre semmi garancia arra, hogy azok a fejlesztések, amelyek végül bekerültek vagy bekerülnek az operatív programokba vagy akár a feladatokat két évre előre ütemező akciótervekbe, meg is valósulnak...
2007.06.04. 07:32 |
Jelentősen csökkent az autópálya-építési lendület, ami a leendő M9-es, az M4-es és az M8-as különböző szakaszait illeti. Az már biztos, hogy a majdani M4-es nyomvonalán például Püspökladánynál megáll a fejlesztés, onnan a keleti országhatárig 2013-ig nem épül autópálya.
Ugyancsak megváltozott a tervezett M9-es nyomvonala is. Amely Soprontól Nagykanizsa, Dombóvár érintésével Szeged után vezetne ki az ország déli határánál. Úgy tűnik csak a középső szakaszokra, valamint az M85-ös úton a Peresztegtől Sopronon át az országhatárig húzódó szakaszra lesz pénz.
Dombóvár és Sopron között, valamint az 54-es és az 53-as főút között nem épül meg az autópálya. Az M8-as pedig ahelyett, hogy Rábafüzestől egészen Szolnokig futna Kecskemét mellett, csak a Dunától kelet felé épülne meg. Kimaradt a Budapest és Miskolc közötti vasúti fővonal rekonstrukciója a tervek közül, akárcsak a Zalalövő-Zalaegerszeg vasútvonal fejlesztése.
Ráadásul egyelőre semmi garancia arra, hogy azok a fejlesztések, amelyek végül bekerültek vagy bekerülnek az operatív programokba vagy akár a feladatokat két évre előre ütemező akciótervekbe, meg is valósulnak - derül ki a Népszabadságból.
Ugyancsak megváltozott a tervezett M9-es nyomvonala is. Amely Soprontól Nagykanizsa, Dombóvár érintésével Szeged után vezetne ki az ország déli határánál. Úgy tűnik csak a középső szakaszokra, valamint az M85-ös úton a Peresztegtől Sopronon át az országhatárig húzódó szakaszra lesz pénz.
Dombóvár és Sopron között, valamint az 54-es és az 53-as főút között nem épül meg az autópálya. Az M8-as pedig ahelyett, hogy Rábafüzestől egészen Szolnokig futna Kecskemét mellett, csak a Dunától kelet felé épülne meg. Kimaradt a Budapest és Miskolc közötti vasúti fővonal rekonstrukciója a tervek közül, akárcsak a Zalalövő-Zalaegerszeg vasútvonal fejlesztése.
Ráadásul egyelőre semmi garancia arra, hogy azok a fejlesztések, amelyek végül bekerültek vagy bekerülnek az operatív programokba vagy akár a feladatokat két évre előre ütemező akciótervekbe, meg is valósulnak - derül ki a Népszabadságból.