-
Tudományos és innovációs parkok
Tudományos és innovációs parkok létrehozására pályázhatnak az egyetemek. A Neumann János Program 340 milliárd forintos kerete lehetőséget nyújt a felsőoktatási intézményeknek, hogy a science parkok létrehozásával összekapcsolják az erős ipart, a növekvő gazdaságot, a bővülő tudáskincset és a kiváló szakképzési lehetőségeket – jelentette be Székesfehérváron tartott sajtótájékoztatóján dr. Hankó Balázs.
2024.05.02. -
14 milliós támogatás
Újabb, közel 14 millió forintos támogatást nyújtott a Howmet-Köfém Kft. az Alba Innovár Digitális Élményközpont számára. Az erről szóló csekket jelképesen hétfőn adták át. A hozzájárulás egy újabb fontos lépése a tudásközpont és a cég között hét éve fennálló, folyamatos együttműködésnek.
2024.04.29. -
Jubileum a Densoban
Jubileumi ünnepségen köszöntötte a duális képzésben résztvevő partnereket, diákokat, oktatókat a Denso. A vállalat 2013-ban indította el első duális osztályát, melynek idén ünneplik a kerek évfordulóját. Az eseményen Szincsák Attila, a Denso Gyártó Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója, valamint dr. Cser-Palkovics András polgármester köszöntötték a megjelenteket.
2024.04.26. -
Újabb Daniella telephely
Második telephelyét nyitotta meg Székesfehérváron a több mint 30 éves szakmai tapasztalattal rendelkező Daniella Villamosság. A piacvezető, debreceni székhelyű családi vállalkozás új egységében az ipari partnerek körében felmerülő villamossági igények teljeskörű kiszolgálására törekszik.
2024.04.24.
Vadonatúj midibusz prototípussal érkezett az Ikarus a legnagyobb szakipari vásárra
Először jelenik meg önálló kiállítóként az Ikarus a Busworldön
Az Ikarus mindig is elkötelezett partner volt a városi közlekedés fejlesztése és a változó piaci igények lefedése terén. A 2024-es évre való felkészülés keretében a vállalat új tervekkel és fejlesztésekkel, kibővített termék-, és szolgáltatás portfólióval reagál az átalakuló elvárásokra.
Ennek a megújulásnak a jegyében készült el a kiállításon most bemutatkozó legújabb fejlesztésű elektromos busza, az Ikarus 80e midibusz. A 8,5 méter hosszúságú, 2 ajtós kivitelű kisbusz független kerékfelfüggesztéssel rendelkezik, a szállítható személyek száma 55/18, motorteljesítménye: 100kW/170kW; 2000Nm, az akkumulátoré pedig 281,9 kWh.
Az elektromos midibusz azonban csak egy része az Ikarus 2024-es terveinek. A kiállításon bemutatkoznak az Ikarus 120e v4, valamint az Ikarus elektromos csuklós busz, a 180e projekttervei is. A legújabb fejlesztéseknek köszönhetően már ezek a járművek is független kerékfelfüggesztéssel rendelkeznek. Az új felépítési megoldások kialakítása során a mérnökök munkáját és a partnerek erőfeszítéseit is maximálisan támogató szoftvermegoldásokat vezetett be a cég. Az pedig minden Ikarus elektromos buszban egységes, hogy kizárólag a legjobb minőségű beszállítói termékek találhatóak meg bennük, többek között a KNORR, ZF (BOSCH), CATL és ACTIA márkák.
"Az Ikarus minden területét érintő újításokkal az a célunk, hogy a vállalatot a jövőben versenyképesebbé tegyük. Ennek érdekében fő fókuszba helyeztük a leendő partnereinket, akik egyedi igényeinek megfelelő, akár kisebb mennyiségű elektromos buszokat rendelhetnek vagy bérelhetnek is. A vasszerkezeti portfoliónk bővítése szintén célirányos, hiszen a kompetenciáink megőrzése mellett hatékonyan támogatja az üzleti rugalmasságunkat" – Fehér Roland, az Ikarus vezérigazgatója.
A tervek szerint ez a portfólióbővítés lehetővé teszi az Ikarus buszait értékesítő Electrobus Europe számára, hogy a jövőben még több tenderen vegyen részt, kifejezetten a városi és kisvárosi tömegközlekedés kibocsátásmentes optimalizálására összpontosítva.
Az elektromos buszok portfoliójának bővítése mellett, az Ikarus maximalizálja és optimalizálja székesfehérvári üzemének gyártási kapacitását is, nagyobb hangsúlyt helyezve a fémipari, hegesztési technológiát használandó termékelőállításokra és szolgáltatásokra, mint például szerelvények, platók és vasúti kocsielemek gyártása, készjármű-festés, hegesztés és plazmavágás.