-
Átadták az ösztöndíjakat
Ötvenöt diák tanulmányait támogatja ebben a félévben Székesfehérvár Önkormányzata. Hétfőn délután ünnepélyes keretek között adták át az Alba Regia Tanulmányi Ösztöndíjakat a Városháza Dísztermében. A fiatalokat dr. Cser-Palkovics András polgármester köszöntötte a rendezvényen.
2024.05.06. -
Plakátelhelyezési szabályok
Június 9-én egyszerre tartják hazánkban az önkormányzati és az európai parlamenti választásokat. A kampány végéig a jelöltek és jelölőszervezetek engedély nélkül kitehetnek plakátot (választási falragaszt, szórólapot, vetített képet, emblémát) mérettől és hordozóanyagtól függetlenül Fehérváron is.
2024.05.06. -
Matematikából érettségiztek
Matematikával folytatódott az idei tanév érettségi időszakának kötelező része. Közel 113 ezer diák vizsgázik a napokban. Stábunk a vizsgát követően a fehérvári Ciszterci Szent István Gimnázium végzős diákjaival beszélgetett a feladatsorokról.
2024.05.07. -
Hosszabb nyitvatartás a teraszokon
Új időszámítás kezdődött a belvárosi teraszok nyitvatartása tekintetében. Május elsejétől minden olyan napon, melyet munkanap követ 22 óráig, a többi napon pedig 24 óráig lehet az éttermek bárok teraszain ülni.
2024.05.07.
Úton a jövő iskolája felé – Rubik terem nyílt az István Király Általános Iskolában
A KIP (Komplex Instrukciós Program) egy olyan speciális kooperatív tanulási eljárás, amely a különböző társadalmi helyzetű, különböző képességű és teljesítményű gyerekek hatékony együttnevelését tűzte ki célul. Eredetileg a San Franciscó-i Stanford Egyetemen fejlesztették ki, Magyarországon pedig a hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola alakította a magyar viszonyokhoz. A KIP a speciális kooperatív technika révén, sikerélményeken keresztül a tanuláshoz való viszonyt kívánja javítani. Mindezt olyan sokrétű csoportmunkára építő foglalkozások gondos előkészítésével valósítja meg, melyek a gyerekeket közös gondolkodásra és kreatív ötletelésre készteti. A foglalkozás megkezdése előtt fontos a részfeladatok tisztázása, valamint annak megerősítése, tudatosítása a tanulókban, hogy nincs közöttük olyan, aki mindenhez egyformán kitűnően ért, és azt, hogy mindenki talál olyan feladatot, amelynek a megoldására maradéktalanul képes.
Az István Király Általános Iskola nevelőtestületének hosszú évek óta pedagógiai hitvallása, hogy minden gyermek tehetséges valamiben, ezért a sokoldalú képességfejlesztés mindenki számára elérhető az intézményben. „Pedagógiánk sikere az élményekben, cselekvésben gazdag, játékosságra épülő módszerek alkalmazásában áll. Intézményünk arculatát Polgár Judit Sakkpalota programja, a stratégiai játékok és a KIP alkalmazása teszi egyedivé. Az idei tanévtől a játékórákat a jelen sajtótájékoztató keretében átadásra kerülő Rubik-teremben tartjuk, mellyel elhivatottságunkat szeretnénk kifejezni, a játék nevelés-oktatásban betöltött szerepében. Rubik Ernő egyszer azt mondta, hogy az a lényeg, hogy amivel foglalkozom, abban örömömet leljem. Számunkra is az a fontos, hogy diákjaink számára öröm legyen a tanulás, megalapozva ezzel további életükben a tanuláshoz és munkához való viszonyukat.” – fogalmazott Krählingné Kovács Tünde, az István Király Általános Iskola igazgatója.
„A KIP program nagyon előnyös, mind a tehetséges, mind pedig a felzárkóztatásra szoruló gyerekek szempontjából. A módszer csoportban munkáltatja a gyerekeket, akik egyéni feladatot is kapnak, és ez lehetővé teszi, hogy a személyre szabott differenciálás tanórai keretek között is megvalósuljon.” – mondta el Bükkiné Andó Mónika, gyógypedagógus, az István Király Általános Iskola igazgatóhelyettese.
A programba való belépés feltétele, hogy az iskola tanárai részt vegyenek egy 30 vagy 60 órás képzésben, és az elsajátított módszert a tanórák maximum 20%-ban alkalmazzák. A módszer alkalmazásának megerősítése és folyamatos fejlesztése érdekében a szakemberek öt éven keresztül követik a résztvevő iskolákat. Az eseményen részt vett Török Szabolcs, a Székesfehérvári Tankerület igazgatója és Viza Attila, a körzet önkormányzati képviselője is.