-
Építik a körforgalmat
2024. május 14-én, keddtől május 18-án, szombatig jelzőőrös forgalomirányítás mellett félpályás korlátozásra kell számítani a Pozsonyi út – Zsolnai út körforgalmú csomópont építéséhez kapcsolódóan. Továbbá május 17-én, pénteken reggel 7.30 órától várhatóan május 18-án, szombaton délutánig, az aszfaltozási munkálatok ideje alatt teljesen lezárják a csomópont Pöstyéni utcai, valamint a Pozsonyi út Nagyszombati út felőli ágát.
2024.05.13. -
Péntektől járható a Budai
A tervezett keddi átadás helyett várhatóan május 10-én, pénteken 13 óra után használhatják ismét az autósok a Budai út József Attila utca – Kégl György utca közötti, Piac tér felé vezető szakaszát. Jelenleg az aszfaltozás zajlik, majd az útburkolati jelek festése következik.
2024.05.07. -
Képviselői fogadóóra
Májusban is két helyszínen tart fogadóórát dr. Kovács Zsoltné. Az önkormányzati képviselő 8-án, szerdán a Vörösmarty Iskolában, majd 9-én, csütörtökön a Rákóczi Iskolában várja a 2. számú körzetben élőket.
2024.05.06. -
Csőtörés a Budai úton
Csőtörés utáni javítási munkálatok miatt május 3-án, pénteken 11.00 órától előreláthatólag május 7-én, keddig lezárásra kerül a Budai út József Attila utca – Kégl György utca közötti, Piac tér felé vezető szakasza. A városból kifelé a gépjárműforgalom egy forgalmi sávon biztosított marad.
2024.05.03.
Újfajta közlekedési tábla Székesfehérváron, a déli összekötő út mentén
A Belváros felé továbbhaladó tehergépjárművek és autóbuszok mozgását szabályozza majd ez a Sárkeresztúri úti és Juharfa utcai körforgalomban.
Naponta akár többszáz autó és tehergépjármű kerülheti el a Belvárost azzal, hogy a Sárkeresztúri útról közvetlen átkötés létesült a Seregélyesi út felé. A déli összekötő út – az engedélyeztetést követően – várhatóan április közepétől használható majd.
A régóta várt beruházás többmilliárdos költségkerete több forrásból állt össze, valamint nagyszabású átalakításokra – területek és épületek megvásárlására, sőt több esetben elbontására – volt szükség. Eközben elindultak az előkészítő pályáztatási eljárások, többek között az engedélyezési és kiviteli tervek elkészítésére, és a HÉSZ módosítása is megtörtént.
A Sárkeresztúri út – Juharfa utcai csomópontnál a tervező több változatot vizsgált – a nagy tehergépjárművek vonatkozásában – a Juharfa utcáról a Belváros felé kanyarodás kapcsán.
Az első, hogy a tervezetteken túl még egy lakóházat ki kellett volna sajátítani és elbontani. Ha pedig eltolták volna a körpályát a Juharfa utca irányába, akkor szinte egyenesen át lehetett volna menni a városból kivezető irányba, ami közlekedésbiztonsági szempontból lenne nagyon aggályos.
Az út mellé – így ebbe a körforgalomba is – kikerültek a forgalmat szabályozó táblák, köztük egy újfajta is, amilyennel eddig nem találkozhattak a fehérvári közlekedők. A kék alapú közlekedési táblán fehér nyilak mutatják a déli összekötő útról a város felé menő tehergépjárműveknek, illetve autóbuszjáratoknak, hogy ők először a körforgalomban körbehaladva, ennek az ívnek a megtételét követően kanyarodhatnak a Belváros irányába.
Az előzetesen végzett forgalomelemzésből az derült ki, hogy minimális az a nehézforgalom, aminek itt a város felé kell kanyarodnia: a benzinkútra érkező szállítások és a Chemikal telephely kiszolgálása érintett benne. Az összes Szárcsa utcai vállalkozás kisebb tehergépkocsival szállít, az Új Váralja sor és a környező többi terület pedig az új feltáró útról, a lakóterületek elkerülésével kap majd útkapcsolatot a déli összekötő útnak köszönhetően.