Új trükkök az egészségügyi vizsgálatnak álcázott termékbemutatókon

A kiszolgáltatottabb fogyasztókat célzó árubemutatókkal kapcsolatos trükkökre is felhívta a figyelmét az ARNYE Belvárosi Nyugdíjas Klub tagjainak Ulcz Miklós, a Székesfehérvári Járási Hivatal fogyasztóvédelmi osztályának munkatársa. A Hiemer házban, az Alapítvány a Székesfehérvári Fogyasztóvédelemért szervezésében létrejött előadás megtartását Szabó-Bakos Györgyné kezdeményezte.
2019.09.18. 16:22 |
Új trükkök az egészségügyi vizsgálatnak álcázott termékbemutatókon

Megnőtt a kiszolgáltatottabb fogyasztókat célzó árubemutatókkal kapcsolatos fogyasztói panaszok száma

"Nagyon fontos, hogy az emberek tisztában legyenek a fogyasztói jogaikkal, annál is inkább, mivel manapság hatalmas a kínálat mindenféle termékből, mindenféle országból és különös veszély leselkedik a kiszolgáltatott fogyasztókra. Erre hívja fel a figyelmet az előadás, amit az Alapítvány a Székesfehérvári Fogyasztóvédelemért szervezett." - mondta el Szabó-Bakos Györgyné.

A végső cél a fogyasztók meggyőzése a több százezer forintért kínált termékek megvásárlásáról

A kiszolgáltatottabb fogyasztókat célzó árubemutatókkal kapcsolatos fogyasztói panaszok száma évről évre nő. A pórul járt idősek szinte kivétel nélkül hasonló körülményekről számolnak be: egészségügyi vizsgálatra invitálják őket, majd egy viszonylag „súlyos” diagnózist közölnek, melyre megoldást kizárólag a többszázezer forint értékű eszköz megvásárlása jelenthet. Jellemző továbbá, hogy a 14 napos elállási jog fogyasztói érvényesítését különböző kifogásokra – leginkább a hiteligénylési folyamat megindítására – hivatkozva jogszerűtlenül megtagadják.

Ulcz Miklós, a Székesfehérvári Járási Hivatal fogyasztóvédelmi osztályának munkatársa elmondta, hogy különösen fontos felhívni a nyugdíjasok figyelmét az úgynevezett "ingyenes egészségfelmérések" veszélyeire.

Kiemelte, hogy az idősebb korosztályt gyakran keresik meg telefonon, vagy személyre szóló meghívóval és invitálják őket ingyenes egészségügyi vizsgálatra. Ezek keretében egyfajta invazív vizsgálatot végeznek, majd súlyos diagnózist közölnek. "Természetesen" megoldást is tudnak a problémákra rendkívül drága termékek formájában. "Van aki bedől ezeknek, ezért jó, ha tisztában vagyunk vele, hogy az ilyen vásárlásoktól 14 napon belül el lehet állni, vissza lehet vinni a terméket." - hangsúlyozta a fogyasztóvédelmi osztály munkatársa.