Új járdaszakaszokat adtak át a Máriavölgyben és a Zsolnai úton

A Máriavölgyben, majd a Zsolnai úton tartott helyszínbejárás alkalmával az elmúlt hetekben megépült járdaszakaszokat adtak át Öreghegyen. A Bory-vár előtti járda térkő-burkolatot kapott és a Zsolnai úti autóbusz-végállomás környékén is biztonságossá vált a gyalogos közlekedés.
2017.08.24. 12:22 |
Új járdaszakaszokat adtak át a Máriavölgyben és a Zsolnai úton
Öreghegyen nem csak az utak, hanem a járdák állapota, illetve azok hiánya is problémát okoz. Ezért nagyon örülünk annak, hogy sikerült ezt a problémát több helyen is orvosolni. Az egyik ilyen helyszín a Máriavölgy, a Bory vár előtti terület, amely Székesfehérváron, - a Belváros után - a második legnagyobb turisztikai forgalmat bonyolítja. Már az Öreghegyi Mulatságokon is tapasztalhatták a látogatók, hogy elkészült a térköves járda folytatása, így kulturáltan lehet leszállni a parkoló autóbuszokról, kiszállni az autókból. Az út egyik oldalán térköves járda készült, míg a másik oldalon aszfalt, mert azt régebben egy furcsa technológiával készítették, csapadékcsatorna futott a járda alatt, így azt nagyon komplikált volt felújítani.” – tájékoztatott Östör Annamária, a körzet önkormányzati képviselője.A Zsolnai úton a szennyvíz-vezeték kiépítése után történt meg az út helyreállítása, mivel ez még mindig problémákat okoz. Ezért a garanciális idő lejárta előtt egy alaposabb felújítást kell kérnünk a kivitelezőtől. Addig is próbáljuk megoldani a felmerülő problémákat, Zsolnai úti buszforduló környékére betonlapos járdát telepítettünk, amelyet folytatni is fogunk, lehetőségeink szerint” – mondta el Östör Annamária a helyszínbejárás alkalmával.
A Bory-vár környékén az elöregedett járdákat, deformálódott burkolatokat építettük újjá. A munkálatok július közepén kezdődtek, a Vágújhelyi út és a Borpalackozó között, a kopóréteg eltávolítása után, az alépítmény hiányosságainak javítását végeztük el és az oldal megtámasztását alakítottuk ki. Ezt követően teljes hosszában új kopóréteget kapott a burkolat. A Bory-vár felőli oldalon pedig a régi aszfaltburkolatot cseréltük ki térkő burkolatra. A Zsolnai úton augusztus elején kezdtük a betonlap-járda építését. Problémát jelentett, hogy a Lomnici utca és a Zsolnai úti forduló között egyáltalán nem volt gyalogos közlekedést biztosító létesítmény. A hiány pótlására egy háromsoros betonlap járdát építettünk, amely lehetővé teszi a buszról leszállás utáni biztonságos gyalogos közlekedést. A betonlapos járdáknál nagyon fontos tudni, hogy a beépítést követően a konszolidáció körül belül egy hónapos időszak. Gyalogosok számára azonnal használható, de sajnos bevált gyakorlat, hogy ha erre fizikai lehetőség, akkor autóval is ráállnak, amely ettől deformálódik.” – mondta el Tímár Tibor, a Városgondnokság műszaki ellenőre.

Városfejlesztés

  1. Elkészültek a tervek a felújításra

    Elkészült a városi uszoda energetikai felújításának, illetve a szaunarészleg bővítésének a terve, amit a Városfejlesztési Kft. szakemberei terveztek meg az üzemeltető Városgondnokság megrendelésére. Az uszoda 1989-es átadása óta jelentős felújításon még nem esett át. A város üzemeltetési szempontból legdrágább létesítménye évente 850 millió forintból működik, ami jelentősen csökkenne egy átfogó felújítás után.

    2024.04.25.
  2. 64 új kórterem a kórházban

    Székesfehérváron zajlik az ország egyik legjelentősebb egészségügyi beruházása. A 112 ágyas, 64 kórtermes új kórházi épület a belgyógyászaton kívül a tüdőgyógyászati osztálynak ad majd otthont, de itt kezelik majd a rákos és fertőzéses megbetegedéssel küzdő betegeket is. Az új kórházi épület, a teljes berendezéssel együtt nyáron állhat a fehérvári egészségügy szolgálatába.

    2024.04.23.
  3. Fejlesztések Csalán

    A Depónia Nonprofit Kft. csalai központjában két fontos beruházás is elkészült: egy megújult, 21. századi lakossági fogadóteret alakítottak ki, valamint a hulladékkezelő központ belső útját is felújították. A fejlesztésekrő tartott tájékoztatón elhangzott, hogy már nem csak érkezik, hanem távozik is a hulladék Csaláról, ami más helyeken kerül újrahasznosításra.

    2024.04.22.
  4. Turbósítás, kétsávosítás

    A város saját költségén indította el az Új Csóri úti körforgalom nagyobb áteresztő képességének érdekében egy engedélyes terv elkészítését. A körforgalom kapacitásbővítésével kapcsolatos engedélyezési tervdokumentáció a Magyar Közút Nonprofit Zrt-vel egyeztetve készült a sok közlekedési problémát okozó csomópont fejlesztéséről, melynek döntéselőkészítő anyagának kivonatát az alábbiakban olvashatják.

    2024.04.21.