-
Gazdaságtudományi fórum
Az Óbudai Egyetem Keleti Károly Gazdaságtudományi Kar és a székesfehérvári, környékbeli gazdasági szereplők képviselői egy szakmai fórum keretében találkoztak csütörtökön a campuson. A cél az volt, hogy megmutassák azokat a lehetőségeket, amelyeket a felsőoktatási intézmény újabb székesfehérvári kara nyújt a cégek számára.
2024.05.09. -
Támogatás a Kyndryltől
Újabb jelentős támogatásban részesült az Alba Regia Műszaki Felsőoktatásért Alapítvány. Az Óbudai Egyetem Alba Regia Műszaki Karát segítő szervezet számára 90 ezer dollárt, mintegy 32 millió forintot biztosít a Kyndryl Alapítvány a kiberbiztonsági készségek és képességek fejlesztésére, egy nyertes pályázatnak köszönhetően – jelentették be szerdán délután a fehérvári egyetemi campuson.
2024.05.08. -
Tudományos és innovációs parkok
Tudományos és innovációs parkok létrehozására pályázhatnak az egyetemek. A Neumann János Program 340 milliárd forintos kerete lehetőséget nyújt a felsőoktatási intézményeknek, hogy a science parkok létrehozásával összekapcsolják az erős ipart, a növekvő gazdaságot, a bővülő tudáskincset és a kiváló szakképzési lehetőségeket – jelentette be Székesfehérváron tartott sajtótájékoztatóján dr. Hankó Balázs.
2024.05.02. -
14 milliós támogatás
Újabb, közel 14 millió forintos támogatást nyújtott a Howmet-Köfém Kft. az Alba Innovár Digitális Élményközpont számára. Az erről szóló csekket jelképesen hétfőn adták át. A hozzájárulás egy újabb fontos lépése a tudásközpont és a cég között hét éve fennálló, folyamatos együttműködésnek.
2024.04.29.
Új csúcs a MÁV-nál - 8,7 millió jegyet vettek a Fehérvár-Budapest vonalon
Az utóbbi évek jármű- és pályafejlesztéseinek, a felújításoknak, az új motorvonatok beszerzésének, a menetrendszerűség növekedésének, a szolgáltatási színvonal javulásának köszönhetően egyre népszerűbb a vasúti közlekedés a Budapest vonzáskörzetében élők körében is.
2015-ben 7, 2016-ban 7,2, tavaly 8 millióan, idén az első 11 hónapban pedig 8,7 millióan vették igénybe a vasutat a székesfehérvári vonalon.
A MÁV-START pedig – az utasok igényeihez igazodva – a 2018-as nyári menetrendben a korábbihoz képest sokkal több járatot indított a Balatonhoz, illetve a tó mellől a főváros felé, így ezen a szakaszon is további forgalomnövekedés tapasztalható.
Az elmúlt három évben a MÁV-START utasszáma országos viszonylatban mintegy 4 millióval nőtt, a növekedés leginkább a nagy elővárosi forgalmat lebonyolító szakaszokon kiugró. A szolgáltatási színvonal emelése a jövőben sem áll meg: a vasúttársaság a legnagyobb forgalmú elővárosi vasútvonalakon (a Budapest–Vác–Szob és a Budapest–Cegléd–Szolnok vonalakon) KISS emeletes motorvonatokat állít forgalomba 2019 végétől. Az új járműbeszerzések révén az elővárosban szinte teljes mértékben modern motorvonatok szállítják majd az utasokat. A vasúttársaság a Kelenföld–Százhalombatta és a Budapest–Hatvan vonalszakasz teljes felújítása után azt várja, hogy stabilabb, kiszámíthatóbb lesz a menetrend, és a nagyobb pályasebesség révén csökken majd az elővárosi vonatok menetideje, az átmeneti kényelmetlenségek után pedig magasabb színvonalú szolgáltatást vehetnek igénybe az utasok és az áruszállító vasúti társaságok.