-
Építik a körforgalmat
2024. május 14-én, keddtől május 18-án, szombatig jelzőőrös forgalomirányítás mellett félpályás korlátozásra kell számítani a Pozsonyi út – Zsolnai út körforgalmú csomópont építéséhez kapcsolódóan. Továbbá május 17-én, pénteken reggel 7.30 órától várhatóan május 18-án, szombaton délutánig, az aszfaltozási munkálatok ideje alatt teljesen lezárják a csomópont Pöstyéni utcai, valamint a Pozsonyi út Nagyszombati út felőli ágát.
2024.05.13. -
Péntektől járható a Budai
A tervezett keddi átadás helyett várhatóan május 10-én, pénteken 13 óra után használhatják ismét az autósok a Budai út József Attila utca – Kégl György utca közötti, Piac tér felé vezető szakaszát. Jelenleg az aszfaltozás zajlik, majd az útburkolati jelek festése következik.
2024.05.07. -
Képviselői fogadóóra
Májusban is két helyszínen tart fogadóórát dr. Kovács Zsoltné. Az önkormányzati képviselő 8-án, szerdán a Vörösmarty Iskolában, majd 9-én, csütörtökön a Rákóczi Iskolában várja a 2. számú körzetben élőket.
2024.05.06. -
Csőtörés a Budai úton
Csőtörés utáni javítási munkálatok miatt május 3-án, pénteken 11.00 órától előreláthatólag május 7-én, keddig lezárásra kerül a Budai út József Attila utca – Kégl György utca közötti, Piac tér felé vezető szakasza. A városból kifelé a gépjárműforgalom egy forgalmi sávon biztosított marad.
2024.05.03.
További vizsgálatok lesznek a Balatoni úti töltésnél - megerősítik a felüljárót is
Székesfehérvár egyik legfontosabb gyűjtőútjának felüljáró szakaszán még további fúrásokra lesz szükség a pontos állapotmeghatározáshoz.
Elkészült a Balatoni úti töltés vizsgálatának elemzése. A szakemberek jelentős állagromlástól tartó jelzései nyomán még tavaly novemberben végeztetett az önkormányzat speciális izotópos és röntgenes vizsgálatot.
Tavasszal megkezdik a lezárt Vásártéri úti felüljáró megerősítését.
Az országos főúthálózat része, és Székesfehérvár közlekedésében is kulcsszerepet játszik a Balatoni út. A megemelkedett gépjárműszám, a rendkívül nagy forgalom és a korábban beültetett, majd kivágott nyárfasor miatt süllyedések alakultak ki. Az 1930-as évek végén épült töltésen a felgyorsult állagromlás felmérésére szeizmikus vizsgálatokat és földradaros méréseket végeztek el. A teljes rezgésmentesség biztosítása mellett folyt speciális vizsgálatok eredményeinek kiértékelése is megtörtént az elmúlt időszakban. Meghatározásra kerültek azok a kritikus helyek, ahol részletes fizikai vizsgálatok is szükségesek. Ezek fúrásokkal és nagyobb felületű feltárásokkal történnek majd a kisebb forgalmú nyári időszakban, mivel ezek idejére félpályás lezárásokkal kell számolni. Ezek alapján a vizsgálatok alapján lehet majd a töltés megerősítésének módját, az alkalmazott technológiákat és anyagokat meghatározni, valamint a pontos műszaki tartalom ismeretében kiírni a közbeszerzési eljárást a munka elvégzésére.
A tavasz folyamán burkolati beavatkozások, kátyúzások történnek majd, hogy a felszíni csapadék ne szivároghasson a töltés belsejébe, így kizárva a további állagromlásokat.
Ettől az időszaktól a tehergépjárművek közlekedésének korlátozásával is számolni kell, a megengedett legnagyobb össztömeg meghatározása, illetve az előjelző táblarendszer tervezése folyamatban van.
A Vásártéri úti felüljáró is le van zárva tavaly óta, mivel itt is jelentős süllyedéseket vettek észre a szakemberek. A statikai vizsgálatok alapján komoly műszaki beavatkozásra van szükség, amely magában foglalja a Vásártéri úti felüljáró szerkezetének és a Balatoni úti csatlakozásnak a megerősítését: a töltés injektálásos, habbeton-kitöltéses megerősítést kap.
A Vásártéri úti felüljáró hídfőjénél a megerősítési munkák előkészítése ősszel megtörtént, a MÁV Zrt-től várja a kivitelező a vasúti területre történő belépésre az engedélyt, mivel a töltés megerősítését a vasúti pálya felőli rézsűről lehet részben elvégezni. A munkák az időjárás függvényében legkésőbb tavasszal megkezdődnek.