-
Virágos Székesfehérvár 2024.
Több mint négyezren pályáztak sikeresen és vesznek részt a Virágos Székesfehérvárért programban. Idén is négy kategóriában indulhattak a fehérváriak, akik a virágcsomagok mellett esővízgyűjtőre, valamint komposztálóra is benyújthatták igényüket. A családi házak kertjeiben használt eszközöket követően, csütörtökön megkezdődött a virágcsomagok kiosztása az Oázis Kertészetben.
2024.05.16. -
Görög táncház szombaton
Görög táncházat rendeznek május 18-án, szombaton 15.00 órai kezdettel a VOKE Vörösmarty Mihály Művelődési Házban. A programon a Sirtaki Tánccsoport oktatja a lépéseket, és fontos információ, hogy nem szükséges párban érkezni.
2024.05.16. -
A fehérvári fürdők titkai
Fürdőtől fürdőig címmel szervez újabb városismereti sétát Székesfehérvár Belvárosában a Tourinform Iroda. A május 18-án, szombaton 10 órakor induló programra előzetes regisztráció szükséges.
2024.05.16. -
50 év a Tóvárosban
90. születésnapját ünnepelte május 15-én, szerdán Sipos Imréné. A több mint 50 éve a Tóvárosban élő Margit nénit Mészáros Attila alpolgármester, a városrész önkormányzati képviselője köszöntötte a jeles alkalomból, majd barátai is felköszöntötték, akik 1972-ben vele együtt költöztek a házba.
2024.05.16.
Tervezz társasjátékot mesterséges intelligencia platformokkal!
Az Alba Innovár és a Vörösmarty Mihály Könyvtár ingyenes táborozási lehetőséget hirdet azoknak a 13-14 éveseknek, akik szeretnek játszani, érdekli őket a modern technológia, hallott már a mesterséges intelligenciáról. A Vörösmarty Mihály Könyvtár „okos könyvtára” ad otthont annak a nyári tábornak, ahol a diákok felfedezhetik a társasjáték tervezését 3D-nyomtatóval, lézervágóval és különböző MI-platformokkal. Felfedezhetnek új technológiákat, alkothatnak játékelemeket, fejleszthetik kreativitásukat és technológiai képességeiket, együttműködve másokkal.
Jelentkezési határidő: 2023. augusztus 2. 12 óra
A tábor ideje alatt, augusztus 21-25. között megismerkedhetnek a mesterséges intelligenciára épülő modern technikákkal, így a ChatGPT használatával, kép-, hang-, videó és prezentáció generáló szoftverekkel, emellett 3D-nyomtatóval, lézervágóval és a hozzájuk kapcsolódó szoftverekkel, amelyek segítségével csapatban tudnak majd társasjátékot készíteni és persze alkalmuk nyílik számtalan már létező társasjátékot kipróbálni, azokból ihletet meríteni. A program során fejlesztik a kreativitást, a logikus gondolkodást, az érveléstechnikát, a csapatmunkára való készséget, a problémamegoldást és rugalmasságot.
Az ötnapos, ingyenes táborban a diákoknak ebédet biztosítanak a szervezők. További információ a +3670-412-1987-es telefonszámon kérhető.