Székesfehérvár Rallye: Hadikék négyből négyet nyerve az élen

Az nem tartozik a meglepetés kategóriába, hogy az első nap után Hadik András vezet a Székesfehérvár Rallye-n, hiszen a fordos versenyző a bajnokságban idén már nyert egy futamot, és összetettben is a második helyen áll. Az már sokkal inkább meglepő, hogy a futam, és a bajnokság címvédője, Herczig Norbert egy szakaszt sem tudott nyerni az első négy közül...

2017.06.10. 19:22 |
Székesfehérvár Rallye: Hadikék négyből négyet nyerve az élen

Az első, kincsesbányai gyorsaságit Hadik András nyerte, Vincze Ferenc lett a második, míg a címvédő Herczig Norbert „csak” a harmadik legjobb idő autózta. Igaz, a 7km-en a három dobogós kevesebb mint egy másodperc választotta el egymástól, Vincze 0,8-at, míg Herczig 0,9-et kapott Hadiktól. Az első hármast sorrendben Turán (+2,2), Ranga Péter (6,5), és Velenczei (+8,8) követte. Az eleje még szárazon jött le, aztán elkezdett esni…

A mezőny mindenre számított csak erre nem, vagyis nagyon kevesen készültek esőre. A kezdeti jó időt már a nyitó szakaszon felváltotta az eső, a második gyorsaságin pedig végig szakadt. A csúszós pálya ellenére a Hadik-Kertész kettős teljesítette a leggyorsabban az árkipusztai szakaszt, a duó ezzel megerősítette összetett elsőséget. A jégpályává vált gyorsasági mindenkit óvatosságra intett, hiszen a legtöbben slick gumikon indultak a négy gyorsaságis körre, így a második helyen álló Vinczéék sem mertek kockáztatni. Őket sorban Turánék, Herczigék, Velenczeiék és az ifjabbik Rangáék követik.

Még valamennyire nedves aszfalton zajlott a harmadik gyorsasági, – bár a pálya folyamatosan száradt - mely az időkön is meglátszott. Az első kincsesbányai szakaszhoz képest majdnem nyolc másodpercet romlott az ezúttal is legjobb időt autózó Hadik András eredménye. Hadik mögött a Hyundai i20-szal versenyző Velenczei Ádám jött le másodiknak, míg a harmadik gyors harmadik helyét abszolútban Ranga Péter szerezte meg, megelőzve Herczigéket. Összesítésben természetesen Hadik állt az élen, Vincze Feri, és a második kincsesbányai gyorson bőven tízen kívül záró Turán előtt. A bajnoki éllovas, negyedik helyen tanyázó Herczig hátránya 22,8 másodperc Hadik Andrással szemben.

Hadik András tovább növelte összetettben előnyét a negyedik gyorson, Herzcigéknek például újabb 3,5 másodpercet „osztott ki”, de Vincze is kapott egy „ötöst”. A szakasz előtt abszolút harmadik helyen álló, és kormányszervó nélkül autózó Turán Frigyesék 23 másodperccel mentek rosszabb időt, mint Hadikék, ezzel pedig le is csúsztak a dobogóról, míg Kazárék műszaki hiba miatt már az első gyorsasági után kiszálltak. A Székesfehérvár Rallye első napja, vagyis négy gyorsasági szakasz után úgy tűnik, Hadik András mindent elkövet, hogy győzzön, és Herczig Norbert előtt zárja az ORB negyedik futamát, ezzel pedig faragjon tizenhat pontos hátrányából.

Egy a belváros szívében tartott SuperSpecial-lal vezette le a mai nap fáradalmait az ORB mezőnye. A másfél kilométeres városi szlalom valakinek jobban sikerült, mint a mára kiírt négy gyorsasági szakasz. Vasárnap a szombati eredmény szerint rajtolnak a versenyzők, ahol még a futam oroszlánrésze hátra van, nyolc gyorsasági szakaszon, pontosabban Csákberényben, Pusztavámon és Nagyvelegen kell teljesítenie a kiírt távot a 40 főre csökkent mezőnynek.

A Székesfehérvár Rallye állása négy gyorsasági után:

1.Hadik András - Kertész Krisztián #2 Ford Fiesta R5 20:15.3

2.Vincze Ferenc - Bazsó Attila #3 Skoda Fabia R5 20:28.6 +13.3

3.Herczig Norbert - Bacigál, Igor #1 Skoda Fabia R5 20:41.6 +26.3

4.Velenczei Ádám - Szedő Csaba #6 Hyundai i20 R5 20:49.2 +33.9

5.Turán Frigyes - Farnadi Ágnes #4 Ford Fiesta R5 20:59.0 +43.7

6.Ranga Péter - Szőke Tamás #5 Skoda Fabia R5 21:04.1 +48.8

Hadik András: Négy gyorsaságiból négyet nyertünk… Az első gyorsaságitól kezdve megpróbáltam gyorsan menni. Az elején elkövettünk néhány hibát, de végül is már az elsőn is mi voltunk a leggyorsabbak, így minden rendben volt. A második gyorson leszakadt az eső, ez sok mindent megkavart, elég trükkös volt menni az árkipusztai szakaszon, főleg visszafelé vizes úton, ráadásul úgy, hogy nem esőgumik voltak az autón. De megoldottuk a feladatot, tizenhárom másodperccel vezetjük a versenyt Vinczéék előtt. Ezzel együtt nem szabad erre az eredményre ráülni! Semmi nem dőlt el, a holnapi nap nagyon hosszú lesz, több mint száz kilométernyi gyorsaságival, nagyon oda kell majd figyelnünk! Megpróbálunk holnap az első gyorsaságin kockázatmentesen autózni, aztán meglátjuk, hogy ez mire lesz elég, és ha nem elég, akkor majd gyorsulunk! Az autó tökéletes, változtattunk néhány beállításon az előző aszfaltos futamhoz képest, szerencsére jó irányba indultunk el, így még gyorsabb lett!

Vincze Ferenc: Hogy milyen volt ez a négy gyorsasági? Lassú… Slick gumival mentünk mi is, mint a többiek. Az első gyorsot még megúsztuk pár csepp esővel, viszont a másodikon leszakadt az ég. Lépésben, mint pályabejáráson, olyan tempóban tudtunk autózni. Ahhoz képest viszont nem mentünk rossz időket. A következő kettő szakasz hol vizes volt, hol meg száraz… Ezeken azért kellett óvatosan menni, mert nem tudtuk, hogy hol lesz vizes, vagy száraz. Szerintem jól állunk, legjobb škodások vagyunk, de holnap megcélozzunk az első helyet! Holnap lesz a nagyja, több mint száztíz kilométer, szóval szerintem nem behozhatatlan a hátrányunk.

Herczig Norbert: A gyorsaságik nagyon jók voltak, alapvetően mindkettő tetszett! Valamiért a mai második, árkipusztai szakaszon túl óvatos voltam, ami nem jellemző rám. Slick gumival mentünk, közben leesett az eső, de két gyorsasági között át tudtuk állítani az autót. Bízhattam volna a Škodában, mert jól működött. Amit ki lehetett hozni a beállításokból, kihoztuk, egyszerűen én magam voltam nagyon óvatos, bebeszéltem magamnak, hogy nagyon csúszik, pedig közel sem csúszott annyira. Erre nincs magyarázat, csináltam magunknak egy külön versenyt a versenyben… Nincs más hátra, mint hogy a holnapi, hosszú napon megpróbáljuk ledolgozni ezt a huszonhat másodperce hátrányt! Aki nekünk szurkol, nyilván azt mondja, hogy ez sikerülni fog, aki Hadik Andriséknak, ő azt, hogy nem. Valóban, reálisan nézve nem kevés a hátrány, de én sportembernek tartom magam, azért vagyok itt, hogy ezt megpróbáljam ledolgozni, és ezért mindent meg is fogok tenni vasárnap!

Turán Frigyes: Nagyon jó nap volt, bár lehetett volna jobb is… Jól éreztem magam, jó időket autóztunk, amíg nem volt gondunk. Az első árkipusztai szakaszon kemény gumival mentünk, ami nagyon érdekes volt, inkább hóautózáshoz hasonlított. Az elején egy kicsit bátortalanul jöttünk, de aztán rendben volt a tempónk, jöttünk is egy harmadik időt. Ezután aztán nem tudtuk megmutatni, hogy mi is van bennünk. Nagyon jó, hogy itt vagyunk a célban és meg tudjuk csinálni az autót! Bízom benne, hogy holnap műszaki hiba nélkül tudunk majd versenyezni! Nagyon gyors a mezőny, nehéz megmondani, hogy mi lesz holnap… Ha tudjuk azt a tempót autózni, amit szeretnénk, akkor biztos vagyok benne, hogy fel fogunk zárkózni!